Budget- en besparingstopic

Thanks voor alle tips! Helaas alleen een AH en jumbo in de buurt op dit moment. Er opent wel binnenkort een lidl een stukje verder op. Een turkse supermarkt zit hier ook. Ik zal daar binnenkort ook even een kijkje nemen. Had juist het idee dat dat altijd duurder was.

Van alles! Komijn, kurkuma, kaneel, garam masala, gemberpoeder, citroengraspoeder, korianderpoeder, kerrie en chilipoeder gebruik ik het meest, maar voor Indiase curry’s heb ik bijvoorbeeld ook curryblad, mosterdzaad en fenegriek in huis. Als ik zin heb om meer moeite te doen maak ik echt een pasta met verse pepers (en liefst ook verse gember en citroengras als dat erin gaat), maar als ik minder tijd heb fruit ik gewoon een uitje en wat knoflook en bak ik die kruiden even mee, gaat ook prima!

4 likes

Haha ja dit klinkt natuurlijk ook als vet veel maar dit heb je echt niet allemaal in een keer nodig hoor! Een van m’n favo recepten is kurkuma, komijn, kaneel en gember, is al iets overzichtelijker misschien :slight_smile: (en gebruik naast kokosmelk vaak ook een blik tomatenblokjes, geeft ook veel smaak)

En er zat 1 zoete aardappel in, 2 grote wortels, 1 paprika, 2 rode uien en 1 teentje knoflook (dus heb er 4 in gedaan) en 2 blokjes groentebuillon. Ook nog peterselie om er zo over te doen, maar dat lust ik niet. :grin:

3 likes

De Turkse supermarkt hier om de hoek had het! Wel gedroogd, verse heb ik ook nog niet kunnen vinden. Mocht je in Utrecht wonen of er naartoe willen gaan kan je me wel even pb’en, zet de winkel liever niet hier omdat het vlak bij m’n huis is :sweat_smile: Denk trouwens dat de Amazing Oriental het ook wel zal hebben?

1 like

Dat is slim! Hen idd dat ik gember vaak moet weggooien

1 like

Heeft iemand ervaring met apps zoals You Need A Budget?

Mijn vriend heeft dit maar dan op de computer. Werkt wel goed! Je moet wel alles zelf invullen, maar je krijgt wel een heel goed overzicht. Te goed :flushed::flushed:

Het is de 50,00 dus wel waard? Mijn vriend wil me wel helpen met een Excell sheet maar dit lijkt me ook prima.

Mmm 50euro vind ik eigenlijk te veel. Mijn vriend heeft het destijds voor 15euro kunnen kopen. Als je echt een goed excelsheet maakt (wat ik niet zou kunnen) dan kan je wel redelijk hetzelfde bereiken. Alleen heb je dan niet van die fancy cirkeldiagrammen etc, maar de vraag is of je dat heel belangrijk vindt. Ook mis je dan wat handigheden dat excel het niet automatisch in de juiste categorie zet.

Misschien zit hier eentje tussen? https://financer.com/nl/persoonlijke-financien/huishoudboekje-app/

Je hebt me op ideeën gebracht dus ik heb zojuist SayMoney geïnstalleerd. Als je wilt weten hoe ie bevalt dan laat maar weten!

1 like

Ik heb een heel fijne basis Excel file die ik gebruik voor m’n budget, kan 'm straks wel delen

Ik heb onlangs research gedaan naar apps en excels, oa in dit topic, maar ik weet niet zeker meer waar deze file vandaan komt (dit forum of van een andere site). Dus misschien ga ik iets delen dat allang bekend is hier haha, maar hopelijk heb je er iets aan! Zal 'm vanavond delen.

2 likes

Ik vind het heel dubbel dat je best veel moet dokken voor een app die je moet helpen budgetteren.

35 likes

Ja, daar kan ik ook nooit bij. Net als boeken kopen over hoe je zo snel mogelijk je hypotheek aflost. Er is zoveel informatie gratis te vinden, zeker over besparen!

1 like

Graag :slight_smile:
Ik heb inmiddels een kleine bespaar actie gedaan door mijn tijdschrift abbonnementen stop te zetten. Lees ze amper en het scheelt ieder geval over een heel jaar wat.

Even reactie op mijn eigen post: tot nu toe vind ik SayMoney eigenlijk wel een fijne app! Je kunt hem helaas niet koppelen aan je bank, dus je moet hem wel gedeeltelijk handmatig bijhouden. Alle bedragen die vast erin komen en eruit gaan, kan je eenmaal invoeren en neemt ie dan maandelijks over. Dan vul je zelf nog aan wat je verder uitgeeft en waaraan. Je kunt zelf allerlei categorieƫn aanmaken. Hij houdt je banksaldo bij dus als je zorgt dat het banksaldo aansluit met dat van je bank, weet je dat je alles hebt ingevuld. Voor 90 cent kun je wel je gedownloade bij- en afschrijvingen importeren, dan moet je alsnog wel de categorie toewijzen.

Screenshot:

Hmm ik kan hem niet uploaden, kan alleen bestandstypes jpg, jpeg, png, gif, mp3, mp4, m4a, amr uploaden, maar het is een Excel bestand…

Ik zag bij de Rabobank Gister en in mijn app ook een knop waarmee je uitgaven verdeeld zijn in categorieƫn (niet in een grafiek trouwens, maar coor mij wel voldoende).

1 like

Hm nee ING heeft dit helaas niet…

SNS heeft dit idd ook in de app zelf.

1 like