Budget- en besparingstopic

Fijn zeg! Mocht je een Lidl in de buurt hebben is daar boodschappen doen denk ik ook de moeite waard. Ik doe ook eens per week boodschappen en ik red het voor 2 personen met 300 euro in de maand (inclusief wasmiddel etc). Wij koken wel overwegend vegetarisch en veel met verse groenten, dus dat is relatief goedkoop.

4 likes

Ik gok voor haar nieuwe omdat ze ook zegt; geen idee wat er voorheen betaald werd

5 likes

Nee ik bedoelde alleen voor mij een nieuwe woning, uit de jaren ‘80. Energielabel C.

2 likes

Kwam ik net tegen tijdens een rondje Googlen en dacht aan dit topic. Staan misschien nog wat handige tips om te besparen wanneer je op gas kookt:

https://www.eetspiratie.nl/hoe-bespaar-je-gas-met-koken/

2 likes

Jaa godzijdank wel beide anders was het helemaal niet meer te doen. Gaat om een woonoppervlak van 142 m2. Het gaat nog wel om een geschat bedrag, dus hopelijk kunnen we het door zuinig te doen nog wel een stuk omlaag trekken.

2 likes

Ik koop nu aan het begin van de week steeds een too good to go pakket bij de Lidl en vind dat echt een uitkomst. Kost 2.99 en vandaag hadden we:

5 appels
2 nectarines
2 perziken
3 passievruchten
Grote zak spinazie
Spruitjes
Champignons
Prei
2 puntpaprika’s
3 bollen knoflook
Aardappeltjes
Pinda’s
Croutons
Tijdschriften

Met de inhoud van zo’n pakket kan ik dan meestal wel ongeveer een week vooruit qua groenten en fruit. En zoals je ziet zitten er soms nog random extra dingen in. Het is niet bij ieder filiaal zoveel hoor, maar mocht er een Lidl in je buurt zitten wellicht wel de moeite waard om eens te proberen.

29 likes

Oeh goede tip, ik woon tegenover de Lidl en zie dat ze het hier ook hebben😁

Wij besparen sinds we boodschappen doen bij de Dirk echt veel op boodschappen. Hiervoor altijd bij de appie en dan waren we volgens m’n bankierenapp zo rond de 270-300 euro kwijt aan ‘boodschappen en huishouden’. Nu is dat rond de 220.

12 likes

Ik probeer dus ook al een tijdje zo’n box te bemachtigen, maar hoe krijg je dit voor elkaar? Bij mij is ‘ie altijd uitverkocht

1 like

Ja hetzelfde hier inderdaad, terwijl ik al een wekker zet op het moment dat de box online komt

5 likes

Same

3 likes

Maar dit kan toch niet ?
Hoe kunnen mensen dit betalen !
Wij zitten nu ook op 540 euro.
En de kachel overdag uit is in de winter geen optie want ik werk als Gastouder. Kan baby’s niet in de kou laten.

Ik hoop echt dat hier snel verbetering in komt want dit is om te huilen.

5 likes

Ik heb hem vandaag verhoogd van 160 naar 250, maar ze adviseren 375. Ik ben maar in mijn eentje en kan dat ook nooit iedere maand ophoesten. Heb de CV ketel nu wel op de eco-stand gezet en verder hopen we maar op het beste.

Sinds mijn verhuizing moet ik zelf mijn gas en energie regelen, voorheen zat dit bij mijn kosten dus dit is allemaal nieuw voor mij. Weten jullie wat een gemiddelde is aan energie voor 1 persoon per dag? Ik zie nu de afgelopen 2 dagen 2kwh staan. Op google lees ik wisselende dingen van met als hoogste 5 kwh en het laagste 1.8. Ik vind het raar dat ik dan al op 2 uitkom terwijl ik amper energie gebruik. Ik heb nog geen internet en mijn tv is niet aangesloten. Savonds heb ik maar 1 lamp aan en verder laad ik mijn telefoon op laptop op

1 like

Wij verbruiken met 2 personen ong. 6 kwh per dag en dat zit onder het gemiddelde, dus als je op 2 zit lijkt dat me niet superhoog. Je hebt waarschijnlijk al wel koelkast, wasmachine, kookplaat/oven, cv-ketel/warmteafleverset etc. aangesloten denk ik? Dat soort grote apparaten verbruiken veruit het meeste energie, ik denk niet dat je met af en toe tv-kijken of een aangesloten modem nog heel veel hoger zult uitkomen. Een cv-ketel bijv. verbruikt gemiddeld al meer dan de helft van je totale energieverbruik

4 likes

Als je nog goedkoper wilt, vaatwaspoeder mengen met een zak fijne soda korrels.

1 like

Ik zit bij energie direct en kijk het nu ook via de app na. Omdat ik hier pas een weekje woon is er nog niet veel om in te schatten, vandaar dat ik het zelf even probeer te peilen :slight_smile:

@Lemongrab Dankjewel, dan valt het hopelijk nog mee. Verder is inderdaad alles aangesloten.

1 like

Ik ben alleen en verbruik zelf op dagen dat ik niet thuis ben ±2 KwH (koelkast, afzuiging, misschien apparaten die nog in het stopcontact zitten). Uitschieters zijn dagen van 6-7 KwH waarop ik wasmachine en droger gebruik.

Gemiddelde dit jaar is 110KwH per maand (3,66 per dag). Bijna al mijn apparaten zijn energielabel A. Hopelijk geeft dat een beetje een beeld!

1 like

@Sarie Sorry ik heb helaas geen betere tip dan een wekker zetten 1 minuut voor de tijd waarop ie online komt zodat je stipt op dat tijdstip klaarzet. Helaas werkt dat voor @Pandava niet. Ik zou toch zeggen de aanhouder wint, blijkbaar zitten er gewoon al meerdere mensen klaar om er een te kopen zodra 'ie online komt. Hopelijk zit je dan toch een keer bij de gelukkigen die er een weten te bemachtigen.

1 like

Ik probeer dit ook al geruime tijd te bemachtigen haha
 helaas!

3 likes