Budget- en besparingstopic

Ik heb laatst deze dreft gekocht en zag later in een reclame dat deze ook schoonmaakt met koud water en het werkt echt! Het is wel even extra schrobben, maar het wordt uiteindelijk schoon

8 likes

Je hoeft hier maar een heel klein beetje van de gebruiken. Jouw borstel pakt constant zeep denk ik? Dat zou ik bij deze niet doen (ook prijstechnisch niet haha)

2 likes

Ik heb ook zo’n afwasborstel en meng het altijd met water, anders gebruik ik snel veel te veel

8 likes

Maar… Je kunt zo’n vulbare afwasborstel toch ook gewoon op de normale manier gebruiken (dus met een sopje)? Of zeg ik nu iets heel raars :sweat_smile:

3 likes

En drupje afwasmiddel op je borden, borstel en water erbij en dan ben je ook zo klaar. Je moet wat als je niet zo’n borstel hebt :blush:

3 likes

Het is ook een super fijn ding!

5 likes

Ja zo’n borstel is echt wel superieur hoor @Luzarl. Enige dat met de hand afwassen nog een beetje leuk maakt, laat ze dat ons niet afpakken zeg. (Overigens heb ik meestal wel vaat genoeg om een sopje te maken ondanks dat ik ook in m’n eentje ben :roll_eyes:)

edit: om on topic te blijven: ik heb in de maand september minder uitgegeven aan boodschappen dan in de maanden ervoor en dat komt doordat ik een paar keer naar de Lidl ben geweest :partying_face:

7 likes

Jaaaa hier ook! Gaf de afgelopen maanden normaal zo rond de €260 uit en nu €210. Toch weer wat bespaard :+1:t2:

3 likes

Wij willen pasta groot in gaan kopen.
Bij de Jumbo is een zak fusilli van 500g € 2,18 per kg, en ik kan niks vinden wat qua grootverpakking goedkoper is dan dat. Best raar eigenlijk.

Hebben jullie een goed adres hiervoor? Hoeft niet per se bio en niet volkoren.

Ik heb dit weekend dat soort spul in grootverpakking gekocht bij de Makro. Scheelt wel iets. Je hebt wel een pas nodig, maar misschien dat je iemand kent met eentje?

https://producten.makro.nl/shop/pv/BTY-X629732/0032/0021/Metro-Chef-Fusilli-5-kg

Ik heb ook spaghetti, risotto en verschillende gedroogde bonen gekocht.

3 likes

oh top, dit zocht ik inderdaad!
had wel de hanos etc. zien staan maar daar stonden geen prijzen bij

ik ga even kijken of ik iemand met een pasje kan regelen

2 likes

Iedereen met een onderneming kan er eentje aanvragen. Mijne is nog van toen ik freelancer was in de journalistiek :sweat_smile:

3 likes

Tegen koude voeten, koop magnetron pantoffels! Of losse kersenpitzakjes. Het loopt niet super lekker door die pitjes dus meer een tip voor als je lang stil.

Wat gebruiken jullie om je warm te houden tijdens het thuis werken? Mijn man werkt sinds vorig jaar thuis en had meteen wintertenen. Hij heeft nu goede sloffen wat dat hopelijk tegen gaat. We willen de kachel niet te hoog zetten (18/19 graden) echt comfortabel als je de hele dag zit is dat niet. En begrijp ook dat hij niet onder een lading dekens wil zitten.

2 likes

Stoofdeken op mijn stoel, dan ziet je er niet onder maar heb je wel een lekkere warme stoel waar je tegen aan zit waardoor ik de verwarming minder hoog hoef te zetten.

3 likes

Ik vind die dekentruisituatie van de Hema echt lekker warm. En ik had laatst een sportlegging onder een joggingbroek, dat was ook lekker warm. Maar eigenlijk, als je stil zit krijg je het gewoon koud. Ook als het 23 graden is. Dus thee en af en toe bewegen

Online niet op voorraad maar iets vergelijkbaars is vast te krijgen

4 likes

Elektrische deken.
Goeie sloffen en dikke sokken helpen ook, af en toe bewegen. Kleedje/stuk stof tussen vloer en je voeten.

Wat ook helpt maar ook geld kost, maar wel erg gezellig. Een huisdier die op je voeten slaapt.
Het is dat mn hond door mijn gesprekken blaft maar anders is dit lekker warm en gezellig. Hij gaat meestal zelf al bij mn voeten liggen. Maar moet hem wegsturen als ik gesprekken heb.

4 likes

Haha wij hebben 2 katten, waarvan er 1 graag achter je ligt op de bureaustoel. Erg ergonomisch maar wel lekker warm :joy:

3 likes

Zowel ik als mijn dochter hebben een elektrische deken voor op de bureaustoel en ‘s avonds op de bank.

3 likes

Elektrische voetenwarmer! Heeft bij mij zo’n verschil gemaakt vorig jaar. Geen idee alleen hoeveel stroom dat ding trekt. Maar bij mij werden vooral m’n voeten heeel koud waardoor ik het zelf ook koud kreeg.

5 likes