Tegen koude voeten, koop magnetron pantoffels! Of losse kersenpitzakjes. Het loopt niet super lekker door die pitjes dus meer een tip voor als je lang stil.
Wat gebruiken jullie om je warm te houden tijdens het thuis werken? Mijn man werkt sinds vorig jaar thuis en had meteen wintertenen. Hij heeft nu goede sloffen wat dat hopelijk tegen gaat. We willen de kachel niet te hoog zetten (18/19 graden) echt comfortabel als je de hele dag zit is dat niet. En begrijp ook dat hij niet onder een lading dekens wil zitten.
Stoofdeken op mijn stoel, dan ziet je er niet onder maar heb je wel een lekkere warme stoel waar je tegen aan zit waardoor ik de verwarming minder hoog hoef te zetten.
Ik vind die dekentruisituatie van de Hema echt lekker warm. En ik had laatst een sportlegging onder een joggingbroek, dat was ook lekker warm. Maar eigenlijk, als je stil zit krijg je het gewoon koud. Ook als het 23 graden is. Dus thee en af en toe bewegen
Online niet op voorraad maar iets vergelijkbaars is vast te krijgen
Elektrische deken.
Goeie sloffen en dikke sokken helpen ook, af en toe bewegen. Kleedje/stuk stof tussen vloer en je voeten.
Wat ook helpt maar ook geld kost, maar wel erg gezellig. Een huisdier die op je voeten slaapt.
Het is dat mn hond door mijn gesprekken blaft maar anders is dit lekker warm en gezellig. Hij gaat meestal zelf al bij mn voeten liggen. Maar moet hem wegsturen als ik gesprekken heb.
Haha wij hebben 2 katten, waarvan er 1 graag achter je ligt op de bureaustoel. Erg ergonomisch maar wel lekker warm
Zowel ik als mijn dochter hebben een elektrische deken voor op de bureaustoel en ās avonds op de bank.
Elektrische voetenwarmer! Heeft bij mij zoān verschil gemaakt vorig jaar. Geen idee alleen hoeveel stroom dat ding trekt. Maar bij mij werden vooral mān voeten heeel koud waardoor ik het zelf ook koud kreeg.
Ik werk niet thuis (maar zit wel veel achter mijn laptop) maar ik heb dikke pantoffels en ik heb recent een lekkere dikke vest gekocht. Tot nu toe nog niet koud gehad (het was hier vorige week 17 graden). Verder heb ik ook nog een elektrisch dekentje bij mijn bureau liggen mocht het toch iets te fris worden, dekentje is ook fijn om gewoon op te zitten ipv over je heen doen.
Bij mij is het met niks aan meestal rond 70-90. Heb je dingen aan de oplader toevallig?
Zou dan best kunnen kloppen, in ieder geval niet heel abnormaal denk ik? Je kun dat stekkerblok nog even eruit halen en kijken wat er dan gebeurt. Wanneer mijn koelkast aanslaat dan gaat ie wel richting 130 in totaal trouwens, dus misschien heb je ook net op zoān moment gekeken?
Daar las ik toevallig gister of vandaag iets over ja, dat meer mensen dat hebben. Hoe veel scheelt dat bij jou per dag? En wat ga je doen?
Niet wat je vroeg, maar heb je weleens de droger en wasmachine tegelijkertijd aan? Dan is het misschien handig om die niet op ƩƩn stekkerdoos te doen maar op aparte groepen, als dat lukt. Ik heb ook een tijdje wasmachine, droger en nog wat keukenapparaten in een stekkerdoos gehad, en had toen best vaak dat er een stop uit vloog als bijv. de wasmachine en droger tegelijk aan stonden.
Weet niet of dit de juiste plek is⦠maar mijn vraag is of iemand ervaring heeft met prepaid creditcards.
Ik overweeg Audible, maar volgens mij is dat alleen af te sluiten met een CC. Ik heb geen zin om aan de vaste kosten van een normale CC vast te zitten, dus prepaid leek me een interessante optie.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? Iemand ervaring met een van de aanbieders?
Ik ben zeer tevreden met revolut! Je kan er zelf geld naar toe overmaken of koppelen aan een PayPal account.
Iets om over na te denken is dat een prepaid kaart normaal geen reservaties op de kaart toelaat. Vb bij het huren van een huurauto reserveren ze vaak een bedrag als waarborg. Dus kijk even na of je zoiets nodig hebt en of dat wel kan met die kaart.
En @Leverworst thanks voor jullie reactie! Die Revolut kom ik op internet ook tegen als favoriet. En koppelen aan Paypal lijkt me super handig!
Mijn man heeft wel een normale credit card, dus voor dingen als vakantie/auto gebruiken we die van hem. Vind het alleen vervelend als ik al mijn aankopen via die van hem moet doen
Ik ben bezig met mijn financiƫle situatie op een rijtje te krijgen en wil daarbij bewuster omgaan met mijn uitgaven, zodat ik meer kan sparen.
Een uitdaging voor mij wordt vooral mijn budget voor boodschappen verlagen. Mijn grip app geeft aan dat ik ruim 300 euro per maand aan boodschappen besteed en dat wil ik terugbrengen naar 50 euro per week. Ik bestel voornamelijk op picnic en losse dingen haal ik vaak bij de Albert Heijn. Ik wil daarom voortaan naar de Aldi of Lidl gaan en naar de markt voor groente en fruit.
Volgens mij komt het wel een beetje op hetzelfde neer, maar ik vroeg me af op ƩƩn van de twee supermarkten voordeliger is. En is de markt voordeliger dan de Aldi of Lidl qua groenten en fruit? Hebben jullie tips voor aankopen die ik goed/voordeliger kan halen op de markt?
Ook ben ik een beetje aan het puzzelen met wat realistische budgetten zijn voor bijvoorbeeld leefgeld (voor leuke dingen), kleding, persoonlijke verzorging, etc. En zijn er specifieke categorieƫn die jullie meenemen in je budget?
Mijn financiƫle situatie is altijd een beetje een drama geweest, omdat ik jaren veel te impulsief met geld ben omgegaan. Het is op een punt gekomen dat ik daar schulden door heb waar ik eind dit jaar (volgens mijn planning) vanaf ben. Ik ben me nu dus veel aan het inlezen in spaar en budget tips. Ik heb een excel bestand waar ik alles op een rijtje heb gezet, maar ik ben nog niet zeker of ik mn budgetten zo goed ingericht heb, dus tips zijn altijd welkom!
Groente en fruit van de Lidl is vaak van betere kwaliteit dan dat van de Aldi. De Aldi komt de laatste tijd vaak als dure winkel uit zoān boodschappentest, maar ik weet niet of dit ook geld voor jouw boodschappen. ik zou zelf naar de Lidl gaan.
Wat realistische budgetten zijn is natuurlijk heel persoonlijk, maar je kunt denk ik wel wat inspiratie doen (ook qua categorieƫn) in het kasboekjestopic.