Budget- en besparingstopic

Mn man wil een broodbakmachine kopen maar ik vind juist die korst van dat 'champignon’vormige brood van de bakker zo lekker

We doen nu vaak too good to go van de bakker in de buurt maar dat is steeds lastiger omdat er meer mensen op die bonnen azen

Hoop maar dat er voor zon machine ook lekkere broodrecepten zijn

5 likes

we hebben thuis lang met een machine gebakken mar zijn uiteindelijk geswitcht naar het gewoon in de oven bakken omdat je altijd een stuk moet weggooien door de haak en eigenlijk is de korst lekkerder in oven!

2 likes

De recepten van Levine zijn wel heel handig. Voor oven en broodmachine

Ik zou zelf liever bakken met een oven. Ook geen apart apparaat nodig.

5 likes

Ik check het altijd, nog nooit iets fout gegaan trouwens. Maar ik kan me wel goed voorstellen dat die kans op maandagochtend net wat groter is ivm de nieuwe bonusaanbiedingen!

7 likes

Ja zijn ook maar mensen die die acties op zitten te voeren hè

1 like

Ik heb dit bij de zelfscan van de AH ook wel eens gehad en als je dan een medewerker vraagt hoe het zit met het verrekenen van de korting krijg je te horen dat je maar gewoon moet afrekenen en het dan bij de servicebalie verrekend wordt. Heb op die manier wel eens bijna mijn geld niet teruggekregen omdat een aanbieding nog wel op de website stond (foutje), maar die week eigenlijk niet geldig was.

6 likes

Via mijn werk was er een mogelijkheid om hulp bij een budgetcoach aan te vragen en dit heb ik gedaan. Ondanks dat ik volgens mij een prima salaris heb lukt het niet om ook maar een beetje te sparen (of versneld mijn persoonlijke lening af te betalen) aan het einde van de maand en moet ik het dan hebben van toevallige vinted verkopen etc.
Ik heb net mijn loonstroken + bankafschriften van de laatste drie maanden doorgestuurd. Erg confronterend. Over een maand zit ik met de betreffende coach. Ben benieuwd naar zijn inzichten.

41 likes

Zo, mijn eerste berichtje op het forum. Ook ik merk dat de prijs van boodschappen enorm aan het stijgen is. Ik heb hier al heel veel fijne tips gelezen, altijd fijn om te kijken hoe anderen het doen.

Ik bestel zelf altijd de wekelijkse boodschappen bij picnic. Dit zijn producten die we (bijna) iedere week gebruiken. Voorheen zat ik op de €45-€50 per week voor 2 volwassen en een bijna 2-jarige. Deze week op €70.

Mijn grootste valkuil is dat ik iedere week de folders uitpluis voor de aanbiedingen. Maar dan koop ik altijd wat extra en niet alleen de aanbiedingen, waardoor ik onder aan de streep meer uitgeef dan ik van plan was. Daarom heb ik deze week meer besteld bij Picnic, om dat dus te voorkomen haha.

Mijn tips:

• wij hebben het geluk dat wij een Netto Rama in de buurt hebben. Ik hou van die winkel! Ze hebben al jaren veel producten, vaak 3 voor €5/€6. Zo koop ik altijd Robijn wasverzachter 3 voor €5. Maar ook deo en shampoo/showergel voor mijn man 3 voor €5. En zelf gebruik ik lovingblends, 3 voor €6. Ik merk dat dit vaak goedkoper is dan aanbiedingen van de drogisterijen.
  • luiers koop ik altijd bij kruidvat. Je krijgt regelmatig 30% korting op een product naar keuze. Ik gebruik die korting altijd voor de luiervolumedoos. Normaal is deze rond de €55, met de korting €38,49. Vorige week heb ik 232 luiers voor €38,49 gekocht wat neerkomt op €0,17 cent per luier.
  • kip haal ik altijd bij de turkse supermarkt. Voorheen was dit €6,99 per kilo, tegenwoordig €7,99 per kilo. Nu koop ik vaker kippendijfilet, dit is goedkoper (weet de prijs even niet per kilo) en vinden wij ook lekkerder.
  • deze week krijgen alle deelnemers van de postcodeloterij €12,50 om te besteden aan vegetarische producten bij de ah. Wij zijn hier zelf geen lid van, maar mijn moeder en schoonmoeder wel. Aangezien zij zelf niets met deze bon doen, krijg ik ze. Ik hoop dat ze deze week binnenkomen, want deze week zijn de knorr wereldgerechten 1+1 gratis! Het geldt ook op groente, rijst, aardappelen, uien, knoflook. Dus ik heb mijn lijstje al klaar.
  • ik heb ook de app Scoupy. Hier scan ik mijn bonnen in en spaar ik voor zegels. Bij een volle spaarkaart kun je korting krijgen bij uitjes.
  • bij Scoupy vul ik ook enquêtes in en bij een volle spaarkaart krijg je €2 op je rekening. Dit gaat niet heel snel, maar ach alle beetjes helpen.
  • ik vul ook enquêtes in van gfk. Hier kun je punten sparen en inwisselen voor cadeaubonnen bij bol, hema, mediamarkt. Ook dit gaat niet heel snel, maar het is een leuk extraatje.
12 likes

Wat een goeie die site met luieraanbiedingen! Ik dacht altijd dat ik een goeie deal had hahaha. Maar ik wil wel kruidvat-luiers. Heb de jumbo-luiers en pampers enzo allemaal geprobeerd maar daar lekt mijn kind steeds in door. Ik ga de site eens in de gaten houden. Dankjewel!

Over azijn gebruiken ipv wasmiddel, ruikt dat dan niet of zit dat tussen mijn oren? En welke azijn gebruik je dan?

Edit: ik zit nu even op de jumbo-app te kijken maar de luiers die ik nodig heb komen op €0,22 cent per stuk. Wel gek dat het met een maat kleiner dan €0,08 cent per luier scheelt?

2 likes

Nee ruik je niet, die geur trekt weg met uitspoelen en je was is zacht. Je gebuikt gewoon schoonmaakazijn.

Maar extra pro-tip: ik voeg een klein beetje wasverzachter toe aan de azijn voor toch de geur. Ik doe echt twee maanden met een fles nu haha.

4 likes

Azijn ruik je niet en laat ook geen vet laagje achter op de sensor van je droger. Je kunt het beste gewoon witte azijn gebruiken, dat is wat minder agressief dan schoonmaakazijn.

3 likes

Heb het al eens eerder gepost maar een slang van mijn wasmachine was ‘weggevroten’ door het gebruik van azijn. Reparateur raadde het echt af.

8 likes

Hoe groter de luiers, hoe duurder per stuk helaas. Kinderkoopjesjager op IG deelt ook regelmatig goede aanbiedingen mbt de Kruidvatluiers. Geloof dat de truc is een bepaalde voordeelpaskorting op zo’n speciale koopavond combineren met een andere deal die dan vaak is. Weet het even niet precies, want wij gebruiken zelf geen Kruidvatluiers.

1 like

Dat is die 30% op een artikel, dat krijg je dan alleen als je de Kruidvatkaart hebt

3 likes

Oh meen je! Jeetje. Nou dan blijf ik wel bij mn robijn wasverzachter. Heb sowieso nog een behoorlijke voorraad staan want ik hou van voorraden :flushed:

5 likes

Heb n.a.v. hiervan op dit forum een keer de tip gekregen om een mengsel te maken van citroenzuur met water. Werkt voor mij ook heel goed!

2 likes

Ik gebruik überhaupt geen wasverzachter… Waarom vinden jullie dat nodig?

13 likes

Onze handdoeken zijn niet krokant te krijgen. Heb ze nu denk ik een jaar of 4 en in die tijd nooit een droger gehad en nooit wasverzachter gebruikt. Het zijn de hotel handdoeken van de Hema.

Ik vind wasverzachter persoonlijk echt een onzin product, was (en je hele huis) ruikt dan vaak gelijk ook zo sterk naar nepbloemen.

15 likes

Ja eens. Wasverzachter zorgt voor een vetlaagje op je kleding waardoor het zachter aanvoelt. Maar de stof kan daardoor ook niet meer ademen en het zorgt vaak voor irritatie op je huid. Dat vetlaagje zorgt er ook voor dat je was minder snel droogt (zeker bij handdoeken niet chill) en het zorgt voor vetluis in je wasmachine waardoor die gaat stinken. En je droger gaat er al helemaal niet goed op. Dus ik zie echt alleen maar nadelen aan wasverzachter. Zonde van je geld, zonde van het milieu, zonde van je kleding en zonde van je wasmachine. Het is gewoon iets dat ons aangepraat is door het kapitalisme.

36 likes

Ach, ik vind wasverzachter wel heel fijn. Het ruikt lekker en maakt mijn kleding en handdoeken zacht. Ieder z’n ding toch? :blush:

3 likes