Zo, mijn eerste berichtje op het forum. Ook ik merk dat de prijs van boodschappen enorm aan het stijgen is. Ik heb hier al heel veel fijne tips gelezen, altijd fijn om te kijken hoe anderen het doen.
Ik bestel zelf altijd de wekelijkse boodschappen bij picnic. Dit zijn producten die we (bijna) iedere week gebruiken. Voorheen zat ik op de €45-€50 per week voor 2 volwassen en een bijna 2-jarige. Deze week op €70.
Mijn grootste valkuil is dat ik iedere week de folders uitpluis voor de aanbiedingen. Maar dan koop ik altijd wat extra en niet alleen de aanbiedingen, waardoor ik onder aan de streep meer uitgeef dan ik van plan was. Daarom heb ik deze week meer besteld bij Picnic, om dat dus te voorkomen haha.
Mijn tips:
- wij hebben het geluk dat wij een Netto Rama in de buurt hebben. Ik hou van die winkel! Ze hebben al jaren veel producten, vaak 3 voor €5/€6. Zo koop ik altijd Robijn wasverzachter 3 voor €5. Maar ook deo en shampoo/showergel voor mijn man 3 voor €5. En zelf gebruik ik lovingblends, 3 voor €6. Ik merk dat dit vaak goedkoper is dan aanbiedingen van de drogisterijen.
- luiers koop ik altijd bij kruidvat. Je krijgt regelmatig 30% korting op een product naar keuze. Ik gebruik die korting altijd voor de luiervolumedoos. Normaal is deze rond de €55, met de korting €38,49. Vorige week heb ik 232 luiers voor €38,49 gekocht wat neerkomt op €0,17 cent per luier.
- kip haal ik altijd bij de turkse supermarkt. Voorheen was dit €6,99 per kilo, tegenwoordig €7,99 per kilo. Nu koop ik vaker kippendijfilet, dit is goedkoper (weet de prijs even niet per kilo) en vinden wij ook lekkerder.
- deze week krijgen alle deelnemers van de postcodeloterij €12,50 om te besteden aan vegetarische producten bij de ah. Wij zijn hier zelf geen lid van, maar mijn moeder en schoonmoeder wel. Aangezien zij zelf niets met deze bon doen, krijg ik ze. Ik hoop dat ze deze week binnenkomen, want deze week zijn de knorr wereldgerechten 1+1 gratis! Het geldt ook op groente, rijst, aardappelen, uien, knoflook. Dus ik heb mijn lijstje al klaar.
- ik heb ook de app Scoupy. Hier scan ik mijn bonnen in en spaar ik voor zegels. Bij een volle spaarkaart kun je korting krijgen bij uitjes.
- bij Scoupy vul ik ook enquêtes in en bij een volle spaarkaart krijg je €2 op je rekening. Dit gaat niet heel snel, maar ach alle beetjes helpen.
- ik vul ook enquêtes in van gfk. Hier kun je punten sparen en inwisselen voor cadeaubonnen bij bol, hema, mediamarkt. Ook dit gaat niet heel snel, maar het is een leuk extraatje.