Dat vind ik dus heel lastig. Ik winkel niet veel en denk ook veel te lang na over kledingaankopen (heb ik dit echt nodig? Ga ik dit vaker dan 1x tijdens kerst dragen etc etc) thuisbezorgd hooguit 1x per maand, soms neem ik een week hellofresh af maar alleen als ik korting heb. Laatste echt dure aankoop was een robotstofzuiger maar daar zat zo’n cashback op dat het eigenlijk niet meer heel duur was. Ik had wat streaming abonnementen die ik eigenlijk niet meer gebruikte dus die zijn opgezegd (zal 10 euro per maand schelen). En per november nieuwe abonnementen voor mijn mobiel en internet wat totaal 25 euro scheelt.
Ik denk toch wel echt dat het in mijn boodschappen zit. Daarin kan ik erg makkelijk zijn. Wat ook meespeelt is dat mijn vriend onder bewind staat. Waar hij vroeger ook nog wel eens een tas boodschappen o.i.d meenam of als we iets leuks gingen doen een deel kon meebetalen is dat nu iets wat ik betaal. Maar dan gaan we ook nog steeds hooguit 1x in de maand een keer ergens iets drinken en vermoed ik dat het bedrag wat ik extra kwijt ben aan boodschappen in het weekend ook hooguit 10 euro is per week. Goed telt wel allemaal op natuurlijk.
De flitsbezorgers waren tijdens depressieve dagen een uitkomst maar nu sleep ik mezelf toch wel naar de supermarkt (of mijn voorraadhok). Ik schrok erg van hoeveel het OV mij de laatste maanden heeft gekost dus ben weer vaker aan het fietsen of lopen (maarja voor mijn werk gaat dat weer niet). En ik heb ‘dure’ katten met allerlei dieetvoer waar ik ook niet op kan bezuinigen. Ik ben ook erg benieuwd naar het weekbudget! En ga ook nav wat hij zei elke week eens mijn uitgaven doornemen, dat drukt je toch wat meer met je neus op de feiten. Want wat doe ik er nu echt mee…
@Shadina ik ben hem van te voren gaan googlen en het lijkt dus wel iemand met verstand van zaken en die weet wat hij doet. Kreeg vooral het gevoel dat hij zich nog niet ingelezen had in mijn gegevens en het ook erg druk heeft. Had hij het maar gevraagd over dat abonnement, want ik wou dus eigenlijk opzeggen (betaalde eerst 20 euro per maand) en toen kreeg ik een aanbod voor 7 euro per maand
ik was toen alleen maar trots op mezelf.
Zo dit werd ineens toch weer een heel verhaal