Budget- en besparingstopic

Wat een goeie die site met luieraanbiedingen! Ik dacht altijd dat ik een goeie deal had hahaha. Maar ik wil wel kruidvat-luiers. Heb de jumbo-luiers en pampers enzo allemaal geprobeerd maar daar lekt mijn kind steeds in door. Ik ga de site eens in de gaten houden. Dankjewel!

Over azijn gebruiken ipv wasmiddel, ruikt dat dan niet of zit dat tussen mijn oren? En welke azijn gebruik je dan?

Edit: ik zit nu even op de jumbo-app te kijken maar de luiers die ik nodig heb komen op €0,22 cent per stuk. Wel gek dat het met een maat kleiner dan €0,08 cent per luier scheelt?

2 likes

Nee ruik je niet, die geur trekt weg met uitspoelen en je was is zacht. Je gebuikt gewoon schoonmaakazijn.

Maar extra pro-tip: ik voeg een klein beetje wasverzachter toe aan de azijn voor toch de geur. Ik doe echt twee maanden met een fles nu haha.

4 likes

Azijn ruik je niet en laat ook geen vet laagje achter op de sensor van je droger. Je kunt het beste gewoon witte azijn gebruiken, dat is wat minder agressief dan schoonmaakazijn.

3 likes

Heb het al eens eerder gepost maar een slang van mijn wasmachine was ‘weggevroten’ door het gebruik van azijn. Reparateur raadde het echt af.

8 likes

Hoe groter de luiers, hoe duurder per stuk helaas. Kinderkoopjesjager op IG deelt ook regelmatig goede aanbiedingen mbt de Kruidvatluiers. Geloof dat de truc is een bepaalde voordeelpaskorting op zo’n speciale koopavond combineren met een andere deal die dan vaak is. Weet het even niet precies, want wij gebruiken zelf geen Kruidvatluiers.

1 like

Dat is die 30% op een artikel, dat krijg je dan alleen als je de Kruidvatkaart hebt

3 likes

Oh meen je! Jeetje. Nou dan blijf ik wel bij mn robijn wasverzachter. Heb sowieso nog een behoorlijke voorraad staan want ik hou van voorraden :flushed:

5 likes

Heb n.a.v. hiervan op dit forum een keer de tip gekregen om een mengsel te maken van citroenzuur met water. Werkt voor mij ook heel goed!

2 likes

Ik gebruik überhaupt geen wasverzachter… Waarom vinden jullie dat nodig?

13 likes

Onze handdoeken zijn niet krokant te krijgen. Heb ze nu denk ik een jaar of 4 en in die tijd nooit een droger gehad en nooit wasverzachter gebruikt. Het zijn de hotel handdoeken van de Hema.

Ik vind wasverzachter persoonlijk echt een onzin product, was (en je hele huis) ruikt dan vaak gelijk ook zo sterk naar nepbloemen.

15 likes

Ja eens. Wasverzachter zorgt voor een vetlaagje op je kleding waardoor het zachter aanvoelt. Maar de stof kan daardoor ook niet meer ademen en het zorgt vaak voor irritatie op je huid. Dat vetlaagje zorgt er ook voor dat je was minder snel droogt (zeker bij handdoeken niet chill) en het zorgt voor vetluis in je wasmachine waardoor die gaat stinken. En je droger gaat er al helemaal niet goed op. Dus ik zie echt alleen maar nadelen aan wasverzachter. Zonde van je geld, zonde van het milieu, zonde van je kleding en zonde van je wasmachine. Het is gewoon iets dat ons aangepraat is door het kapitalisme.

36 likes

Ach, ik vind wasverzachter wel heel fijn. Het ruikt lekker en maakt mijn kleding en handdoeken zacht. Ieder z’n ding toch? :blush:

3 likes

Tuurlijk, maar mocht je ergens op willen besparen :wink:

2 likes

Ik gebruik azijn vooral voor de zweetgeur in mijn shirts die er anders niet uitgaan. Ik las juist dat azijn goed is voor de machine en je daardoor minder vaak een kookwas hoeft te draaien tegen de vetluis? Hoeveel azijn moet je erin gooien dat de slangen/het rubber er helemaal aan gaan?

1 like

Volgens mij is schoonmaakazijn heel slecht voor je wasmachine en moet je daarom bij je kleding altijd natuurazijn gebruiken. Werkt top en veel milder voor je machine.

4 likes

Vraagje. Hier om de hoek is een action geopend. Hebben jullie tips voor schoonmaakproducten die goedkoper zijn dan in supermarkten? Of is het niet echt goedkoper?

1 like

Bij Kruidvat kun je nu Pathe-kaartjes kopen, 2 voor 12.50. Jaar lang geldig! Hebben gelijk 4 kaarten gekocht.

9 likes

De kontjes van lente ui in een laagje water zetten. Dan groeit er een lente ui terug. Je bespaart er geen kapitaal mee, maar het werkt wel en kost niks :stuck_out_tongue_winking_eye:

42 likes

Dit ziet er zo leuk uit maar het is me nog nooit gelukt. Als je niet wil dat die dingen in slijmerige schimmel veranderen moet je om de paar dagen het water verversen en na een paar weken vergeet ik dat gewoon. Dus respect voor je toewijding!

7 likes

Ik weet niet of dit helemaal hier thuis hoort, maar heeft iemand de Porterenee Moneyplanner? Is het iets is of vooral een herhaling van de blogs/podcast/insta met een ‘kasboek’ erbij?

3 likes