Hij is uitverkocht. Wel jammer, vind het een fijne cup.
Heeft iemand ervaring met het opzeggen en gelijk opnieuw afsluiten van een abonnement bij de NS? Ik heb een Flex Altijd Voordeel abonnement en zie nu dat nieuwe klanten 2 maanden 50% korting krijgen. Als bestaande klant kun je geen gebruik maken van deze korting, dus ik dacht dat te kunnen omzeilen door m’n abonnement nu stop te zetten en dan een nieuwe af te sluiten. Maar ik kan op de site niet vinden of dit zo kan en op de klantenservice kom ik er niet doorheen.
In maart hebben ze dat bij mij wel gewoon omgezet met een Dal Voordeel! Die was toen tijdelijk 2,50 ipv 5,10. Ging trouwens best snel via Twitter DM’s.
Flex heeft toch ook geen opzegtermijn? Dus dan wordt je abo als het goed is per direct beëindigd. Als dat zo is zou ik gewoon opzeggen en wachten tot je de bevestiging ontvangen hebt, en dan via die actie weer opnieuw aanmelden?
Thanks voor de reacties! @Disconnected @oliverqueen @buffel @Marquez @Luzarl
Ik heb hem gisteren omgezet in dat basisabonnement en vandaag weer flex geactiveerd, volgens mij is het daarmee wel gelukt.
Okay hij is langs geweest! Ik had verwacht dat hij al een overzicht zou hebben gemaakt van mijn inkomsten en uitgaven maar dit was niet zo.
We gingen nu snel door mijn uitgaven en was het vooral ‘je hebt een goed salaris’, ‘alleenstaand en middeninkomens hebben het zwaar’, ‘je gaat niet vaak op stap/uit eten he?’. MAAR dat NRC abonnement van 7 euro per maand dat zou je kunnen opzeggen.
Dat ik dacht ja ik denk niet dat daar het probleem zit. Goed, hij gaat nu wel een lijst maken met al mijn uitgaven om een advies voor een weekbudget te geven waarmee ik rond zou moeten komen en ook nog iets over houd aan het eind van de maand.
Dat klinkt inderdaad niet als de beste tip. Een keer minder eten bestellen (bijvoorbeeld) en je hebt je krantenabonnement al terugverdiend. Een krant is geen eerste levensbehoefte maar het verrijkt wel je leven (+ kennis) voor relatief weinig geld. En je vindt het zelf blijkbaar belangrijk, anders had je geen abonnement.
Maar dat weekbudget klinkt wel goed! Hopelijk kun je daar iets mee. Heb je zelf ideeen over waar het probleem zit? Impulsaankopen bijvoorbeeld?
Nou hopelijk komt ie straks met een heel goed plan want dit klinkt als zo’n budgetcoach die alleen maar open deuren gaat benoemen
Dat vind ik dus heel lastig. Ik winkel niet veel en denk ook veel te lang na over kledingaankopen (heb ik dit echt nodig? Ga ik dit vaker dan 1x tijdens kerst dragen etc etc) thuisbezorgd hooguit 1x per maand, soms neem ik een week hellofresh af maar alleen als ik korting heb. Laatste echt dure aankoop was een robotstofzuiger maar daar zat zo’n cashback op dat het eigenlijk niet meer heel duur was. Ik had wat streaming abonnementen die ik eigenlijk niet meer gebruikte dus die zijn opgezegd (zal 10 euro per maand schelen). En per november nieuwe abonnementen voor mijn mobiel en internet wat totaal 25 euro scheelt.
Ik denk toch wel echt dat het in mijn boodschappen zit. Daarin kan ik erg makkelijk zijn. Wat ook meespeelt is dat mijn vriend onder bewind staat. Waar hij vroeger ook nog wel eens een tas boodschappen o.i.d meenam of als we iets leuks gingen doen een deel kon meebetalen is dat nu iets wat ik betaal. Maar dan gaan we ook nog steeds hooguit 1x in de maand een keer ergens iets drinken en vermoed ik dat het bedrag wat ik extra kwijt ben aan boodschappen in het weekend ook hooguit 10 euro is per week. Goed telt wel allemaal op natuurlijk.
De flitsbezorgers waren tijdens depressieve dagen een uitkomst maar nu sleep ik mezelf toch wel naar de supermarkt (of mijn voorraadhok). Ik schrok erg van hoeveel het OV mij de laatste maanden heeft gekost dus ben weer vaker aan het fietsen of lopen (maarja voor mijn werk gaat dat weer niet). En ik heb ‘dure’ katten met allerlei dieetvoer waar ik ook niet op kan bezuinigen. Ik ben ook erg benieuwd naar het weekbudget! En ga ook nav wat hij zei elke week eens mijn uitgaven doornemen, dat drukt je toch wat meer met je neus op de feiten. Want wat doe ik er nu echt mee…
@Shadina ik ben hem van te voren gaan googlen en het lijkt dus wel iemand met verstand van zaken en die weet wat hij doet. Kreeg vooral het gevoel dat hij zich nog niet ingelezen had in mijn gegevens en het ook erg druk heeft. Had hij het maar gevraagd over dat abonnement, want ik wou dus eigenlijk opzeggen (betaalde eerst 20 euro per maand) en toen kreeg ik een aanbod voor 7 euro per maand ik was toen alleen maar trots op mezelf.
Zo dit werd ineens toch weer een heel verhaal
Gaat het jou niet veel meer helpen om de komende maand gewoon op papier elke uitgave te schrijven en aan het einde van de maand dit per categorie op te tellen? Eigenlijk gewoon zelf een kasboek bijhouden en vanuit daar met een weekbudget te werken. Gaf mij veel inzicht in waar ik heel veel geld aan uit gaf maar een soort onbewust gaat (bijv even langs Kruidvat/koffietje buiten de deur etc). Daarvan dacht ik dat het allemaal wel meeviel maar als je dat optelt is het een behooooorlijk bedrag waar ik makkelijk op kan besparen en waar je een weekbudget aan kan hangen. Vond het op papier zetten een hele fijne toevoeging, is toch anders dan het in je bankieren app zien. Gaf alles een kleurtje per categorie en dan zie je wel snel welke categorie (te) vaak te zien is😂
Ik neem sparen overigens als vaste last mee. Ik wil elke maand gewoon bedrag x sparen dus dat is net zo’n vaste last als de huur. Wat er na de vaste lasten en gebudgetteerde bedragen (bijv boodschappen/benzine/horeca) over blijft is dan vrij te besteden of ga ik extra sparen. Maar daarmee voorkom ik dat ik in een maand alles op maak en dan aan het einde denk: had nog wel willen sparen
Als ik naar mezelf kijk zijn juist de klein bedragen verraderlijk. Over de grotere dingen denk ik wel goed na maar de bedragen onder de 10 euro geef ik een stuk makkelijker uit. Even een broodje halen, koffie op terras, toch die extra streamingdienst, Podimo abonnement na de proefperiode, haarmasker want aangeraden op forum etc. en dat telt uiteindelijk toch wel weer op.
Wat @Sundance al zegt: de kosten die maandelijks terugkomen tellen het meest op uiteindelijk, het zit 'm niet in een eenmalige dure uitgave. Anderzijds wel goed om apart te sparen voor die grotere uitgaven, zodat je niet in de knel komt met je rekeningen die maand.
Die nieuwe abonnementen zijn al een goede stap! Boodschappen voor 2 personen moeten betalen tikt wel flink aan natuurlijk, maar ja dat is nu eenmaal de situatie en daar kun je weinig aan veranderen op dit moment lijkt me. Ik denk inderdaad dat wekelijks even voor je financien gaan zitten al veel inzicht kan geven. En dan kun je ook halverwege de maand bijsturen door bijvoorbeeld een restjesweek te doen. En idd sparen als vaste last zien. Maak eens een maandbudget en kijk dan wat je kunt/wilt sparen per maand.
Grrrrr ik vroeg me af waarom mijn energieverbruik steeds om 22:00 omhoog ging. Blijkt dat mn thermostaat nog op zomertijd stond en hij dus steeds om 22:00 al water ging verwarmen. Dat moet dus pas om 23:00, in de daluren.
(Misschien tipje voor anderen hier)
Ik denk dat de standaarden voor wat tegenwoordig (boven)modaal wordt genoemd niet meer passen bij de huidige prijzen en prijsstijgingen. Helemaal voor alleenstaanden/alleenwonenden. Je kan gaan beknibbelen op de krant maar tegelijkertijd heb je daar al op bespaard (nu nog maar 7 piek) en brengt het je veel andere dingen. Dan eerder op boodschappen of zo. Of meerdere streamingdiensten: toch een keuze maken. Gratis Spotify ipv betaald. Dat soort shit. OV is ook hoerig duur, elke maand ook weer een rib uit mijn lijf.
Voor degene die bij ziggo zitten, door om een nieuwe mediablx te vragen schijn je zo’n 200€ per jaar op de standby stand te besparen
En daarnaast ook nog eens niet meer zo’n lelijk kastje
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar wat doen jullie met gemeentelijke belastingen? In een keer betalen of in termijnen? Ik twijfel namelijk heel erg. Vorig jaar heb ik het direct betaald omdat ik er dan direct vanaf ben, maar aan de andere kant vind ik dat dan weer direct zo’n groot bedrag…
In termijnen via automatische incasso! Ik heb er nu geen omkijken meer naar en vind het fijn dat het elke keer een lager bedrag is, heb het minder door zo.
Ik spaar hem zelf maandelijks in een apart spaarpotje en maak hem in 1x over. Mocht ik dan het geld echt nodig hebben, kan ik het nog eruit halen.
Wij betalen het in één keer. Het bedrag wat we altijd in november terug krijgen van de energieleverancier zetten we altijd direct in het potje gemeentelijke belastingen. Als we dat niet hadden gehad hadden we ook wel in één keer betaald denk ik, zolang je voldoende spaarbuffer overhoudt.
Ik betaal het in een keer, heb ik er geen omkijken meer naar.