Budget- en besparingstopic

Een andere optie: ik heb een kaart bij revolut, dat is een online bank die alle uitgavsn automatisch categoriseerd en ik kan er budgets instellen enz.

3 likes

Ik heb hem zelf niet, maar ik denk dat het wel een soort kasboek is en idd tips die zij al regelmatig deelt. Ze had laatst een paar story’s geplaatst van mensen die hem hebben ingevuld en voor zo ver ik kan zien is het niet meer dan oude informatie. Dan kun je (in mijn ogen) beter zelf een kasboek bijhouden. Maar wellicht dat dit mensen motiveert ofzo, volgens mij verkoopt het wel goed want het staat bijna overal op nummer 1. Hun marketing is in ieder geval heel goed!

4 likes

Wat doen jullie met ventilatieroosters? Hier staan ze allemaal open (want: frisse lucht), maar er komt daardoor toch ook veel kou het huis binnen.

2 likes

Hou ik open, vind het huis ventileren wel heel belangrijk ook ivm vocht en volgens mij verwarm je een goed geventileerd huis ook beter

10 likes

Ik heb ze ‘s nachts open en overdag als ik niet thuis ben. Als ik ‘s avonds op de bank zit doe ik ze dicht. Ventileren kan je ook doen door ‘s ochtends een kwartier de ramen open te zetten.

2 likes

Het ventilatierooster bij onze eettafel gaat soms dicht als een van ons thuis werkt en last heeft van de luchtverplaatsing. Verder staan de roosters bij ons thuis altijd open.

3 likes

Open houden! Of als het te koud is met tussenpozen opendoen voor een minuut of 15. Luchten is belangrijk om schimmel te voorkomen.

3 likes

Oké duidelijk, thanks. Heb er eentje ietsje dichter gedaan, dat scheelt al in de tocht.

4 likes

In principe open, behalve als het echt heel koud is/ik bij het raam zit. Ik doe overigens liever de gordijnen dicht om de kou buiten te houden dan die dingen dicht, ook omdat ik katten heb en ik het anders vind stinken :slight_smile:

Bij de Kruidvat heb je nu 5 menstruatiecups (maat B in ieder geval) voor €5, kan je misschien delen met vriendinnen oid. Normaal €15 per stuk dus het scheelt veel.

Edit: het gaat dus om Kruidvat eigen merk, en dan sowieso maat B (weet niet of het ook op maat A geldt) & ik heb het in de winkel gekocht, niet online

3 likes

Zou ik wel snel gaan, daar zullen er geen 50 van op voorraad zijn en gok dat het een foutje is. Grote kans dat t morgen uit de kassa is lijkt me

1 like

Haha ja denk dat je er snel bij moet zijn, ik was ook verbaasd dat 'ie het nog deed want hij stond al een tijdje op Pepper. Maar een uur geleden werkte het nog in ieder geval!

1 like

Hij is uitverkocht. Wel jammer, vind het een fijne cup.

2 likes

Heeft iemand ervaring met het opzeggen en gelijk opnieuw afsluiten van een abonnement bij de NS? Ik heb een Flex Altijd Voordeel abonnement en zie nu dat nieuwe klanten 2 maanden 50% korting krijgen. Als bestaande klant kun je geen gebruik maken van deze korting, dus ik dacht dat te kunnen omzeilen door m’n abonnement nu stop te zetten en dan een nieuwe af te sluiten. Maar ik kan op de site niet vinden of dit zo kan en op de klantenservice kom ik er niet doorheen.

4 likes

In maart hebben ze dat bij mij wel gewoon omgezet met een Dal Voordeel! Die was toen tijdelijk 2,50 ipv 5,10. Ging trouwens best snel via Twitter DM’s.

1 like

Flex heeft toch ook geen opzegtermijn? Dus dan wordt je abo als het goed is per direct beëindigd. Als dat zo is zou ik gewoon opzeggen en wachten tot je de bevestiging ontvangen hebt, en dan via die actie weer opnieuw aanmelden?

4 likes

Thanks voor de reacties! @Disconnected @oliverqueen @buffel @Marquez @Luzarl
Ik heb hem gisteren omgezet in dat basisabonnement en vandaag weer flex geactiveerd, volgens mij is het daarmee wel gelukt.

2 likes

Okay hij is langs geweest! Ik had verwacht dat hij al een overzicht zou hebben gemaakt van mijn inkomsten en uitgaven maar dit was niet zo.

We gingen nu snel door mijn uitgaven en was het vooral ‘je hebt een goed salaris’, ‘alleenstaand en middeninkomens hebben het zwaar’, ‘je gaat niet vaak op stap/uit eten he?’. MAAR dat NRC abonnement van 7 euro per maand dat zou je kunnen opzeggen.

Dat ik dacht ja ik denk niet dat daar het probleem zit. Goed, hij gaat nu wel een lijst maken met al mijn uitgaven om een advies voor een weekbudget te geven waarmee ik rond zou moeten komen en ook nog iets over houd aan het eind van de maand.

1 like

Dat klinkt inderdaad niet als de beste tip. Een keer minder eten bestellen (bijvoorbeeld) en je hebt je krantenabonnement al terugverdiend. Een krant is geen eerste levensbehoefte maar het verrijkt wel je leven (+ kennis) voor relatief weinig geld. En je vindt het zelf blijkbaar belangrijk, anders had je geen abonnement.

Maar dat weekbudget klinkt wel goed! Hopelijk kun je daar iets mee. Heb je zelf ideeen over waar het probleem zit? Impulsaankopen bijvoorbeeld?

4 likes

Nou hopelijk komt ie straks met een heel goed plan want dit klinkt als zo’n budgetcoach die alleen maar open deuren gaat benoemen

8 likes