Deze van de groenteboer: Komkommer online bestellen? Groentebroer.nl - Groentebroer.nl
Onnodige abonnementen op tijdschriften, televisie/internet abonnement aanpassen? Persoonlijk zou ik niet snel een sport abonnement oid schrappen, alleen als het echt niet anders kan, omdat het ook goed is voor je mental well-being.
Misschien handig om het topic door te lezen? Staan echt al veel tips in over hoe je kunt besparen
Waar kopen jullie goedkoop toiletpapier dat geen schuurpapier is voor een redelijke prijs? Is kruidvat nog steeds een goede deal?
Wat voor een energiecontract heb je nu? Wij stappen over naar ANWB met dynamische tarieven en dat lijkt voor ons echt uit te kunnen, ook qua gasprijs
Alle verzekeringen doorgenomen & zaken opgezegd zoals overlijdingsrisico. Verder overgestapt van energiemaatschappij, een met dynamische prijzen.
Korter douchen, verwarming lager, investeren in isolatie, eten wat in de aanbieding is en restjes uit de koelkast echt opmaken ipv weggooien.
Daarnaast wat grotere dingen zoals elektrische vloerverwarming, nieuw dak met goede isolatie en zonnepanelen. Is wel een flinke uitgave maar besparing op de lange termijn.
Sorry, maar ga je nu serieus aan iemand die haar pensioeninleg heeft verlaagd aanraden om te investeren in zonnepanelen en een nieuw dak?
Volgens mij vraagt @Kultakala wat mensen zelf hebben gedaan, daar geeft @jahoor antwoord op.
Mag ik vragen hoe electrische vloerverwarming bevalt? Of heb je het nog niet? Wij hebben straks zonnepanelen en de vloer op de eerste verdieping moet worden vervangen, dus we dachten misschien is het goed om te kijken of daar andere verwarmingsmogelijkheden zijn dan gas…
Ja en jij moet dat ook doen van mij
We hebben het nu 3 weken en bevalt heel goed! We hadden eerst gewoon radiotoren dus ons gasverbruik is nu heel laag (logisch). We verbruiken 1 of 2 m3 gas per dag. Sowieso vloerverwarming tov radiotoren vind ik echt een verschil, warmte is gelijk verdeeld en heb het nooit koud. We zetten m op 18 graden en dat voelt gewoon net als 20 toen we nog gewone cv hadden. En doordat we zonnepanelen hebben spelen we straks als het goed is bijna quitte. Alleen jammer van die saldering over een paar jaar minder wordt.
Ligt er toch ook aan wat voor sport je doet? Als je cardio in de sportschool doet kan je dat prima vervangen met rondjes rennen buiten.
Mocht het echt nodig zijn dan zou ik er zeker op bezuinigen, maar ik zou het niet als eerste wegbezuinigen.
Dat het nogal kortzichtig en priviliged is om te suggereren dat iemand wellicht zonnepanelen kan nemen als diegene al dusdanig moest bezuinigen op kosten dat ze haar pensioeninleg moest verlagen
maar dat snapte je wss zelf ook wel
Ja dat snapte ik… hetzelfde dan toch
Is ook niet heel laag toch? Maar you do you natuurlijk.
Haha mijn graadmeter zijn de cherrytomaatjes bij de Ap
Waren iets van 55 of 65 cent, nu laatst zag ik €1,19 geloof ik. Hallo hoe dan, schrok er ook van inderdaad
Ik dacht dat voor goed geïsoleerde huizen werd aangeraden om de verwarming ‘s nachts op 15 te zetten omdat dat goedkoper is dan helemaal uit en de volgende dag weer aan
Wordt het ook, alleen gaat het daar niet om. Gaat erom dat er mensen zijn waarvoor de verwarming ‘s nachts op 15 graden al niet meer te betalen is.