Budget- en besparingstopic

Ja bij de primark! Legging was €7, maar de prijs van het shirt weet ik even niet uit m’n hoofd

3 likes

Net deze gezien bij Hema. €15 in zwart en roze

En nu stop ik erover! Haha

6 likes

Meteen twee besteld! Voor mezelf voor de leuk (goed geïsoleerd huis) voor bestie voor de noodzaak (zeer slecht geïsoleerd huis)

1 like

Ik heb van die tochtstripknuffels (?) gekocht voor voor de kieren van mijn woonkamerramen.
Ik weet dat je ze ook zelf kan maken, maar dat heb ik al 4 winters niet gedaan. Ze zijn 4,95€ bij de action en 90 cm breed. Ik had trouwens wel verwacht dat ze zwaarder zouden zijn. Maar dat maakt voor mij niet uit want ze komen tussen het gewone raam en het voorzetraam.

1 like

Heb jij deze broek? Komt die overeen met de measuring table? Ik heb sinds m’n bevalling een heel andere maat en lichaamsbouw. Dus normaal koop ik op goed vertrouwen een maat maar dat durf ik nu niet meer. Ik zou volgens de maattabel xxl moeten kopen.

2 likes

Ik heb de broek! Ik heb de maattabel niet gecheckt, maar wel dat maathulpding ingevuld. De site gaf aan dat ik M moest hebben (hij geeft aan 81% M en 59% L. )

Ik heb normaal meestal ook m/38, en de broek zit in M prima, maar L zou ook prima hebben gezeten, want je kan hem aansnoeren in de taille. Hij zit in elk geval niet heel strak ofzo, dus ik zou zeggen gewoon je eigen maat nemen. Als je tussen 2 maten in zit maakt het volgens mij niet zo veel uit welke je neemt, ligt aan je voorkeur voor iets strakker of iets minder strak.

3 likes

Dankje! 2 broeken en een turtle neck besteld. Heb op dit moment 1 broek die past dus had toch al nieuwe kleding nodig :sweat_smile:

4 likes

Ik hoop dat je hem fijn vindt! :blush:

3 likes

Wij hebben een dubbeltarief maar in de praktijk gebruiken we vooral stroom buiten de daluren. Dat komt ook omdat onze wasmachine naast de slaapkamer van de buren staat (dunne zolderwand ertussen) en de vaatwasser boven de slaapkamer van de andere buren (zij horen vooral het aflopen van water). Maar juist de vaatwasser en wasmachine zijn bij ons de grootverbruikers. Wassen doen we voornamelijk in het weekend met soms een wasje doordeweeks tussendoor. De vaatwasser gaat wel vrijwel elke dag helemaal vol en dus aan.

Weet iemand of het daadwerkelijk zo veel geld scheelt dat we met goed fatsoen de nachtrust van de buren kunnen opofferen? Denk dat dat trouwens best meevalt hoor, haha, maar zou het zelf een erg vervelend geluid vinden dus liever niet.

4 likes

Het zou me geen burenruzie waard zijn :sweat_smile: Volgens Coolblue gebruikt een wasmachine per jaar tussen de 100 en 200 kWH en het verschil tussen dal- en normaaltarief is bij mijn leverancier €0,07 per Kwh dus dat gaat om een besparing van €7-€14 per jaar in mijn geval. Al is bij mij het hele weekend daltarief, dat zou je kunnen uitzoeken wanneer daltarief geldt.

3 likes

Haha voor max 15 euro hou ik toch de buren liever te vriend inderdaad. Mijn man zegt dat ons verbruik ook al laag is (zitten nu op 1160 kwh, gemiddeld zou 3000kwh op jaarbasis zijn) én dal is inderdaad ook het weekend en doen dan al vrijwel alle was. Het verbruik is nu ongeveer 50/50 dal/niet-dal. Klinkt al met al als heel weinig besparingspotentieel dan. Thanks voor je reactie!

1 like

Ok nja dit is niche en ook heel erg voor de hand liggend maar: ik heb net om het badje van mijn kind te maken twee ketels water gekookt op inductie en dan in de badkamer koud water erbij. Dat was precies goed voor een badje en scheelt toch wel echt een minuut of 5? Stoken om het badje te vullen. Kan ook met elektrische waterkoker natuurlijk.

Blijkbaar ben ik nu een Budget Mom account maar het leven loopt zoals het loopt

14 likes

Ik moet die van mij wel schoon boenen met zeep maar is er eigenlijk zeep die niet slecht is voor planten?

2 likes

Plee mee doorspoelen kan ook nog!

3 likes

Of je stoepje schrobben @grace.

4 likes

Heeft er iemand hier zelf een hooimadam of ecostoof gemaakt? En werkt dat dan een beetje?

2 likes

@Koekhuisjes Nog niet gemaakt (ik zit midden in een verbouwing) maar ik weet wel dat een hooimadam goed werkt om een pan lang warm te houden en gas te besparen. @Merel noemde toen nog dat je ook zou kunnen experimenteren met een slaapzak.

2 likes

Ik wil er eigenlijk geen materialen voor kopen, maar het doen met spullen die ik in huis heb. Heb al een houten kist en oud dekbed van zolder gehaald.
Binnenkort maar eens wat experimenteren.

4 likes

Ik heb er eentje die door iemand anders zelf gemaakt is (niet uit de winkel bedoel ik), en kan wel fotoos maken als je daar iets aan zou hebben?

9 likes

Oh heel graag!

2 likes