Ik heb ook een warmtepomp en heb, zeker met deze koude temperaturen, ook een aantal hele hoge pieken in t verbruik. Bij mij komt het doordat de warmtepomp dan in een ‘defrost’ modus gaat. Dan ontdooit hij de bevroren condens op de buitenunit. Misschien gebeurt dat bij jou ook, moet de warmtepomp wel aanstaan uiteraard (maar voor warm water staat hij dat ook neem ik aan).
je vloerverwarming heb je nog niet aan maar de circulatiepomp draait wel eens in de zoveel tijd een paar minuten om te voorkomen dat de boel vast gaat zitten.
Ik heb dit ook. Was gisteren bijvoorbeeld niet thuis maar heb toch veel stroom verbruikt. Vooral 's nachts en in de ochtend zie ik grote pieken.
Nee!
En Thanks voor jullie reacties! Klinkt inderdaad aannemelijk allemaal.
Ik wilde bij Picnic bestellen, maar dat was vol en toen ging ik even rondkijken waar ik het kon bestellen. Nu is er bij Hoogvliet een actie als je daar voor het eerst besteld, krijg je korting tot 30% dacht ik. Nu waren mijn boodschappen niet €50 maar iets van €38 dus misschien heeft een van jullie er ook nog wat aan. Voor thuisbezorging is wel een minimum van €50 maar je kan het ook ophalen in de winkel en dan is het minimum €25. Ohja en je moet wel servicekosten betalen dat was €3,49 maar dan alsnog ben ik voordeliger uit.
Als je kerstkaarten verstuurt… Ik zag ze nu met de actie 1+1 gratis bij de boekhandel, komen volgend jaar vast van pas!
En de kerstzegels kan je nu nog tegen het 2022 tarief bestellen. Ik weet niet of die morgen ook duurder worden.
Gewone postzegels ook, die gaan volgens mij naar 1,01! Twijfel nog of ik nog een vel zal bestellen.
Jeetje, wat een tarief… Ik vind het echt beangstigend dat alles zo overduidelijk veel duurder wordt.
Ik stuurde gister een kaartje via greetz en dat was 4,40 ofzo bij elkaar. Is toch ook niet meer leuk.
En ondertussen blijft PostNL maar roepen dat er een daling is in het aantal verstuurde poststukken. Vind ik niet heel raar met dit bedrag.
Ik betaalde 7,65 voor een pakket te versturen laatste keer was dat nog 6,95 ofzo.
Sowieso loop ik nu steeds vaker in de supermarkt en kijk ik zo
Ja ik schrik me ook de vinkentering elke keer als ik in de supermarkt loop. Is een soort Dungeon of death geworden.
Ik schrik elke keer van de komkommerprijs. Echt een goede graadmeter voor hoe het gesteld is met de prijzen. €1,15 nu
Ik van de bloemkool! Bloemkool - dat was altijd zo een onpopulaire en goedkope groente
Ja precies! Maar andere dingen zijn opeens weer goedkoper? Bij de HV 4 avocado’s voor drie euro en nu in aanbieding voor 2,50. Snap er echt niks meer van😛
Ja hoezo is een pakje passata ineens een euro, dat was toch altijd 50 cent ofzo? Ik schrik echt elke keer weer als ik boodschappen ga doen.
ik vraag me vooral af of dingen weer goedkoper zouden worden als de tekorten/oorlog/etc veranderen.
kan me niet voorstellen dat bedrijven dan zeggen ‘nou die passata doen we wel weer voor 50 cent dan’
Nee
Ik dacht even ‘maar komkommers zijn toch sowieso rond een euro in de winter?’ maar vorig jaar rond deze tijd een komkommer gekocht voor 0.95 (kan ik zien in de pakbon van Appie), dan is 1,15 toch wel een flink verschil
Venz vlokken met funnies. Van €1,80 voor €2,20 .