Budget- en besparingstopic

En hier staat ook een tutorial. :relaxed:

Ben benieuwd naar je ervaringen!

3 likes

Oh ja dat is ook zo’n heerlijke kneuterige blog! Ik zag dat ze al heel lang niet meer regulier iets heeft gepost, wel jammer. Ze heeft een heleboel posts over spullen hergebruiken en iets nieuws maken van iets ouds of restjes gebruiken enzo.
In dezelfde categorie is er eenvoudigleven.blogspot.com
Wel goede inspiratie wat Teunie van eenvoudigleven allemaal zelf maakt en doet. Staan allebei wel ver van mij af qua levens invulling, maar ik vind het toch leuk om te lezen. Juist door die hoge level van kneuterigheid en gewoon eenvoudig, heeft ook iets gezelligs haha.

5 likes

Ja Eenvoudig Leven is één van mijn favoriete blogs inderdaad.
Ik kom zelf uit dat milieu en hoewel ik daar niet meer in verkeer vind ik het toch leuk om nog een inkijkje te hebben in die wereld. Ik kan me voorstellen dat mensen die de reformatorische wereld niet goed kennen soms vraagtekens hebben bij bepaalde acties of taalgebruik. Maar Teunie en haar gezin zijn lieve mensen en zijn qua besparen / eenvoudig leven een inspiratiebron voor mij.

5 likes

Bij deze. Hopelijk zijn ze wat duidelijk en anders hoor ik het wel.
Even in een spoiler voor de grootte.

Hooikist


In dat ´kussen´ zit een zak met hooi (je zou het niet zeggen :stuck_out_tongue: ).

@FrauHelga en @appa Eenvoudigleven lees ik ook heel graag, ga die andere blog eens checken, dank je.

10 likes

Oh super! Hier kan ik zeker wat mee. Dank je wel!

3 likes

Over die hooikist/Hooimadam: doe het!

Het is supermakkelijk en hoeveel energie het scheelt weet ik niet, zou ik weleens willen uitrekenen maar dat is geen talent van me, maar het is in ieder geval iets.
Bijkomend voordeel is dat eten er niet in aanbrandt. Dus je hoeft het niet in de gaten te houden.
Zelf heb ik er eentje gekocht voor drie tientjes ofzo.

8 likes

Ik heb zojuist de Stoov Big Hug XL binnen.
Ik ben vaak alleen thuis aan het werk, en straks zonde om het hele huis te verwarmen als ik alleen in de werkkamer zit.
Deze kun je op je bureaustoel leggen.
Volgens de site kost het opladen bij regelmatig gebruik 9 euro per jaar.

Hij zit in de oplader. Zal later een review geven :wink:

3 likes

Ik heb er een, nog niet heel lang maar tot nu toe blij mee, je eten kook je heel even op het gas en dan in een handdoek de hooimadam in, savonds is het dan gaar. Heb verschillende soorten soep en chili gemaakt tot nu toe. Wil van t weekend hutspot er in maken, kijken hoe dat gaat.

4 likes

Heb je het geld nog op je rekening gekregen?

4 likes

Ja! 1 of 2 dagen later.

2 likes

Heeft iemand dé tip voor een niet al te duur kacheltje dat ook nog eens zuinig is?

Ik heb laatst deze dreft gekocht en zag later in een reclame dat deze ook schoonmaakt met koud water en het werkt echt! Het is wel even extra schrobben, maar het wordt uiteindelijk schoon

8 likes

Oh die heb ik nog in de la liggen! Ik was altijd af met zo’n afwasborstel waar je afwasmiddel in doet maar ik denk dat deze daar misschien een beetje te geconcenteerd voor is dus hij ligt maar te liggen. Of denk je dat dat wel kan?

2 likes

Je hoeft hier maar een heel klein beetje van de gebruiken. Jouw borstel pakt constant zeep denk ik? Dat zou ik bij deze niet doen (ook prijstechnisch niet haha)

2 likes

Ja precies. Maar ik heb geen gewone afwasborstel dus het is dan ook weer een beetje onzinnig om die aan te schaffen speciaal voor die afwasmiddel…

1 like

Ik heb ook zo’n afwasborstel en meng het altijd met water, anders gebruik ik snel veel te veel

8 likes

Slim, dan doe ik dat en kan ik het alsnog samen gebruiken!

3 likes

Maar… Je kunt zo’n vulbare afwasborstel toch ook gewoon op de normale manier gebruiken (dus met een sopje)? Of zeg ik nu iets heel raars :sweat_smile:

3 likes

Ja ongetwijfeld maar ik vind het gewoon heel handig dat je juist geen sopje hoeft te maken. Ik heb meestal maar 2 bordjes ofzo want ik woon alleen en dan ben je zo klaar.

2 likes

En drupje afwasmiddel op je borden, borstel en water erbij en dan ben je ook zo klaar. Je moet wat als je niet zo’n borstel hebt :blush:

3 likes