Budget- en besparingstopic

de lidl heeft ook hagelslag met dingetjes er in!

weet alleen niet hoe duur die zijn

5 likes

Als het even kan verstuur ik het liefst via DHL, daar kost het €5,95. Als het ook naar een servicepunt kan ipv een bedrijf of iemands thuisadres kost het zelfs maar €4,95.

4 likes

Zelfs wc papier van de Lidl is tegenwoordig niet goedkoop meer. Jaar geleden had je zo’n actie verpakking voor 5 euro, nu kon ik 7,99 aftikken :upside_down_face: en is de gewone verpakking al bijna 5……

4 likes

ik ben geen picky eter dus haalde mijn brood altijd gewoon bij de jumbo maar nu is mn favo brood daar ook opeens 3,5? Vorige maand was het 3eu en twee maanden geleden 2,5 :sob: Ik kan alles ook wel in de aanbieding halen maar ook de aanbiedingen zijn duurder geworden :smiling_face_with_tear: Anyway dit weten we allemaal al maar ik klaag graag mee

4 likes

Dan moet ik de volgende keer daarnaar kijken. Had avocado van mijn boodschappenlijst gehaald omdat het juist duur was als taco topping.

2 likes

Ja beetje mosterd dit maar ik schrik indd ook echt van alle nieuwe prijzen. Echt absurd man. Komkommer indd is een goede graadmeter. Zo cliché om te noemen, maar (het) leven wordt gewoon letterlijk duurder. Ben ook benieuwd waar de grens ligt, betalen we straks met gemak €2 voor een komkommer. Zul je zien dat dit bericht over een jaar gequote wordt als het daadwerkelijk zo ver is :upside_down_face:

4 likes

Je pensioeninleg verlagen is toch niet echt besparen?
Het geeft je nu meer ruimte voor andere uitgaven, maar op de lange termijn minder ruimte.

11 likes

Deze van de groenteboer: Komkommer online bestellen? Groentebroer.nl - Groentebroer.nl

1 like

Onnodige abonnementen op tijdschriften, televisie/internet abonnement aanpassen? Persoonlijk zou ik niet snel een sport abonnement oid schrappen, alleen als het echt niet anders kan, omdat het ook goed is voor je mental well-being.

1 like

Misschien handig om het topic door te lezen? Staan echt al veel tips in over hoe je kunt besparen

Waar kopen jullie goedkoop toiletpapier dat geen schuurpapier is voor een redelijke prijs? Is kruidvat nog steeds een goede deal?

3 likes

Wat voor een energiecontract heb je nu? Wij stappen over naar ANWB met dynamische tarieven en dat lijkt voor ons echt uit te kunnen, ook qua gasprijs

3 likes

Alle verzekeringen doorgenomen & zaken opgezegd zoals overlijdingsrisico. Verder overgestapt van energiemaatschappij, een met dynamische prijzen.

2 likes

Korter douchen, verwarming lager, investeren in isolatie, eten wat in de aanbieding is en restjes uit de koelkast echt opmaken ipv weggooien.

Daarnaast wat grotere dingen zoals elektrische vloerverwarming, nieuw dak met goede isolatie en zonnepanelen. Is wel een flinke uitgave maar besparing op de lange termijn.

6 likes

Sorry, maar ga je nu serieus aan iemand die haar pensioeninleg heeft verlaagd aanraden om te investeren in zonnepanelen en een nieuw dak?

33 likes

Volgens mij vraagt @Kultakala wat mensen zelf hebben gedaan, daar geeft @jahoor antwoord op.

17 likes

Mag ik vragen hoe electrische vloerverwarming bevalt? Of heb je het nog niet? Wij hebben straks zonnepanelen en de vloer op de eerste verdieping moet worden vervangen, dus we dachten misschien is het goed om te kijken of daar andere verwarmingsmogelijkheden zijn dan gas…

1 like

5 likes

Ja en jij moet dat ook doen van mij

8 likes

We hebben het nu 3 weken en bevalt heel goed! We hadden eerst gewoon radiotoren dus ons gasverbruik is nu heel laag (logisch). We verbruiken 1 of 2 m3 gas per dag. Sowieso vloerverwarming tov radiotoren vind ik echt een verschil, warmte is gelijk verdeeld en heb het nooit koud. We zetten m op 18 graden en dat voelt gewoon net als 20 toen we nog gewone cv hadden. En doordat we zonnepanelen hebben spelen we straks als het goed is bijna quitte. Alleen jammer van die saldering over een paar jaar minder wordt.

5 likes