Als je via Google zoekt op “Bunq rente” is de eerste hit meteen de pagina waar nog 2,01 gecommuniceerd wordt.
Huh wat raar, bij mij echt 1,56%. Wat hebben jullie dat ik niet heb of andersom
Ja ik zie het maar hier zelfde verhaal als @ellegirltalk
Vind het maar ontransparant in ieder geval.
Klantenservice is ook ruk. Je kan alleen chatten en het duurt vaak heel lang voordat je antwoord krijgt. Heb mijn zakelijke rekening bij Bunq omdat ze goedkoop zijn maar zou het liefst overstappen.
Ik heb trouwens een spaarrekening bij Lloyds, krijg nu 1,5% rente geloof ik
Haha ja ik stelde de rentevraag in de chat, krijg binnen een kwartier wat links gestuurd naar zaken die 100% niks met mijn vraag te maken hebben en het ticket is gesloten. Dank
Denk niet dat ik dit met m’n geld vertrouw eigenlijk hahaha
Oh wauw, dat is wel snel! Ik heb wel eens 4 dagen moeten wachten
Ja wel snel! Maar 0,0 bruikbaar grrrr
ik denk dat rentenieren sowieso ook gewoon een bewoording was maar niet letterlijk te nemen? Je moet al 2miljoen op de bank hebben staan om jaarlijks 40K te krijgen aan 2%, maar ik denk niet dat je snel iemand tegen zal komen die eerst zoveel geld bij elkaar krijgt en dan een levens standaard heeft waarbij 3K per maand voldoende is. Belastingen en inflatie nog buiten beschouwingen gelaten. De meeste mensen die ‘rentenieren’ maken hun geld wel gewoon op of hebben het merendeel in betere beleggingen/bedrijven liggen wat meer kan opbrengen.
Ik ben er uit. Als je website op engels/frans/italiaans hebt staan, is de rente 1,56%. Als je taal links onderin veranderd naar het Nederlands is de rente 2,01%.
Dank hiervoor!
Ik vind het eng om zoveel spaargeld in 1 keer over te maken naar een andere rekening. Hebben jullie gewoon in 1 keer alles overgemaakt of elke keer een bedrag ofzo haha en dat een paar keer.
Ik heb net 1 cent overgemaakt om te testen en het komt aan maar toch voelt het eng
Nee ik heb ook niet alles in 1x over gezet, want vind het ook eng haha
Ik heb nu maar een klein deel over gezet en denk dat het wel meer wordt, maar zeker niet alles
Herkenbaar. Eerst 10 euro gedaan, vervolgens nog de helft van mijn spaargeld in 3 delen. Hou de rest van mijn spaargeld nog wel aan bij Rabo. Ik wacht komende maanden even af hoe het gaat met uitbetalen van de rente bij Bunq, als het bevalt stort ik meer. Maar ik zou altijd een (kleine) buffer aanhouden bij Rabo vanwege de beperking van 2 keer geld eraf halen per maand.
Bij ING krijg je wel maandelijks rente trouwens
Ik ben bezig met een financieel overzicht en ik zie het echt ff niet meer dus misschien kan iemand me helpen.
Ik heb in excel een tabblad gemaakt met alle maandelijkse kosten en per maand tabbladen wat ik precies uitgeef, alle transacties zet ik daar in.
1 kolom van mijn rekening voor mijn huis, 1 kolom voor mijn privérekening, 1 voor de gezamenlijke rekening en een kolom met inkomsten. Tussen de 3 rekeningen maak ik nog wel eens wat geld over, dan haal ik €100 van m’n huis rekening af dat naar mijn privé rekening gaat en een week later stort ik weer €80 terug en dan gaat er van m’n privérekening €200 naar de gezamenlijke rekening en mijn salaris wordt gestort en ook tussen mijn spaarpotjes en gewone rekeningen wissel ik veel. Super onoverzichtelijk dit.
Ik ben nu even het overzicht kwijt hoe ik dit overzichtelijk neer kan zetten. Ik heb nu bijv in de kolom huis -€100, bij privé +€100 maar uiteindelijk heb ik dan onder aan de streep bedragen die voor mijn gevoel niet kloppen qua uitgaven dus heb ik alsnog geen overzicht.
Misschien moet ik er nu gewoon mee stoppen, zit al 4 uur naar excel te staren dus ik zie denk ik gewoon spoken en kan niet meer helder nadenken, maar als iemand een goede tip heeft om het overzichtelijk te maken pleaaaaase.
Ik haalde overboekingen naar onze eigen rekeningen er altijd uit door een filter in te stellen in Excel. Ik had een overzicht van alle uitgaven (verschillende rekeningen) en dat vergeleek ik dan met wat er binnen kwam (dat was elke maand gelijk).
Wij maken eigenlijk alleen 1x een bedrag over naar de gezamenlijke. Dat bedrag is gewoon alle vaste lasten bij elkaar en een vast boodschappen budget. We hoeven niet heel de tijd over de maken voor elk klein ding. Waarom maak jij die bedragen steeds over?
Ik wil mogelijk ook overstappen naar Bunq, maar twijfel toch nu her en der banken omvallen of het verstandig is weg te gaan van een grote bank… Hoe zien jullie dit?
Oke dankje!