Budget- en besparingstopic

Ja, dit doe ik al! En een weekmenu grotendeels op basis van de bonus. Kan me haast niet voorstellen dat je nog veel meer kan besparen dan.

Ik zag ook iets staan van wat een maaltijd mag kosten. Misschien je standaard recepten uitrekenen hoe duur een portie is. En niet de duurdere recepten in 1 week koken. Rest was echt basic.

2 likes

Ja ik denk dat als je:

  • op de aanbiedingen let
  • weekboodschappen doet
  • de keukenkastjes checkt voordat je boodschappen gaat doen
  • niet met honger naar de supermarkt gaat
  • en als je echt hardcore bent verschillende winkels af gaat voor de beste aanbiedingen

je dan alles doet wat porterenee je gaat vertellen en die cursus.

8 likes

Die laatste twee heeft ze zelf expliciet van aangegeven dat je dat niet leert. Niet met honger naar de supermarkt ligt te veel voor de hand, en je kan gewoon naar één supermarkt. Dus dat is iig niet waar. (Niet dat ik die cursus ga doen, want ik ben zeer tevreden met mijn eigen weekbudget en eetplaningen.)

6 likes

Ik denk dat je het meeste kan besparen door anders naar koken te kijken. Neem de recepten die je maakt onder de loep, kook met een groente in de hoofdrol, investeer in diepvriesbakjes en een voorraadkast en de belangrijkste, stop met gemak kopen. Gemak is duur.

6 likes

Ik gebruikte voorheen grip om dingen een beetje in de gaten te houden, maar dat is gestopt dus ik zoek iets nieuws. Ik heb 2 rekeningen bij ING en daar kun je natuurlijk wel bij inzicht kijken, maar dat is per rekening en bij grip kwam alles bij elkaar. Weten jullie een app waar je je rekening aan kunt koppelen net zoals grip? Ik zou willen dat ik de wilskracht had om alles in excel bij te houden, maar ik ben te lui.

2 likes

Ik heb al 1 maand geen boodschappen in de supermarkt gedaan. Voor groente en fruit ben ik een keer naar de markt geweest en heb een keer een too good to go box opgehaald.

Verder kwam alles uit de vriezer en voorraadkast - die nog niet leeg zijn, maar ik heb wel weer zin in yoghurt en zoete aardappels dus ga ik deze week naar de winkel.

Ik deed mijn standaard meal preps, maar moest op een gegeven moment wel met een paar creative oplossingen komen: havermelk voor de granola maken, allerlei dingen als ei vervanger, verschillende hummus spreads zonder tahini (die pot viel begin van de maand kapot :sob:)

De €250ish die ik heb bespaard ga ik bewaren voor later in het jaar wanneer ik de voorraad weer wil vullen.

36 likes

Vind het ook jammer dat grip gestopt is. Ik zit bij de abn amro en er werd gezegd dat de dingen van grip in de app van de abn zouden komen. Maar tot op heden zie ik daar niks van helaas… vond het juist zo handig.

1 like

Ik ging vanmorgen nog eens naar de Lidl in Duitsland en sommige dingen waren goedkoper (m’n proteine kwarkjes) maar andere weer duurder zoals de Griekse yoghurt 2%. Wel een fijne Rettertute dus too good to go meegenomen voor 3 euro met 2 kroppen sla, zak veldsla, bio paprika’s, zak appels en 2 bananen.

Daarna bij AH weer uit elke illusie die ik had geholpen. Het is dat ik voor bepaalde dingen een merkslet ben of liefste AH huismerk heb maar pfff :’)

7 likes

Ik heb toevallig gister contact opgenomen met abn hierover. Naar verwachting kan dit eind ja uari!

3 likes

Het blijft in het boodschappen potje idd, dus op het jaaroverzicht bespaar ik niet. Denk dat de les is dat ik mijn voorraad budget kan aanpassen, ik kocht teveel en maak niet genoeg op.

Ga het nu niet doen omdat de prijzen blijven stijgen, het zal ergens dit jaar wel een keer helpen.

2 likes

Misschien heeft iemand hier al ooit eens naar gekeken, en scheelt het mij saaie onderzoekstijd. :sweat_smile:

Heeft iemand een goede tip voor zuinige & betaalbare GU10 dimbare Led spots?
Helaas zaten de inbouwspots hier al in het huis en zijn ze nu bijna allemaal op.
Edit: heb 5 spots en wil het liefst onder de 2,50 ps blijven.

2 likes

Ikea?

5 likes

Wilde ook zeggen Ikea idd. En de smart lampen van Ikea (Philips Hue dupe) vind ik ook echt mega chill werken!

3 likes

Ik vind zelf €4 ps beetje veel omdat ik 5 spots heb en het maar in de keuken is. Maar als die van ikea gewoon prima zijn zal ik daar wel op uitkomen dan.

2 likes

Bij Action heb je dimbare led spots die je ook met je telefoon kunt bedienen via Wifi: LSC led-spots | Action.com

3 likes

Ik bestel vaak lampen bij 1 2 3 led punt nl. Goede prijs, snel verstuurd, en ook wel korting bij grotere aantallen.

3 likes

Ik heb gewoon de simpelste led van de bouwmarkt genomen. Ik schrok eerst van de energielabels, ik zag er geen beter dan F maar dat komt gewoon doordat die labels aangepast zijn en om ze onderling te vergelijken. In het oude energielabel systeem zouden deze veel beter scoren. Als je uitrekent wat het verbruik per uur is valt het nog steeds hartstikke mee.

Weet je of je dimmer ook met ledlampjes werkt? vaak werkt een dimmer alleen op halogeen of led.

2 likes

Ik ben terug van operator veranderd. Mijn gsm-abonnement ging op één jaar tijd van 30 naar 33 en dan naar 37,50. Ben weer base en ik betaal nu 29 euro voor alles onbeperkt.

4 likes

Zijn deze dimbaar ja? Ik zie het nergens staan.

@tessel ja ik heb al weleens 1 spot vervangen met led en hij dimt gewoon.

1 like