Budget- en besparingstopic

Zou het je helpen om jezelf een cash weekbudget te geven?

Meerdere envelopjes lijkt me ook irritant maar je kan bijv met jezelf afspreken dat dagelijkse boodschappen en horeca uit je cash budget komen en schoonmaak en verzorgingsproducten mag je pinnen. Schoonmaakspul en verzorgingsproducten zijn saai (vind ik) dus daar geeft ik toch niet te veel aan uit en op cashgeld ben je meestal vanzelf wel zuiniger.

Kleding mag je pas pinnen als het na een week nog in je hoofd rondspookt

2 likes

Ik heb berekend wat ik per week uit kan geven aan alles. Op mijn bank heb ik ā€˜spaarpotjes’ aangemaakt van week 1 tm 4 met dit bedrag erin. Telkens wanneer ik dan een aankoop heb gedaan stort ik dat geld terug naar mijn normale rekening zodat ik nog precies zie hoeveel ik van mijn week budget over heb.

Is soms wel irritant dat je het geld nog over moet maken, maar voor mij wel overzichtelijk en ik heb het altijd bij de hand doordat het in de app op mijn telefoon staat.

5 likes

Een vrekkentip voor mensen die graag een planner zouden willen, maar tegelijkertijd geen zin hebben om daar geld aan uit te geven:

Op internet kun je gewoon blanco maandoverzichten met vakjes, data en dagen downloaden en printen. Ook nog eens op verschillende formaten. Heb ik zelf net gedaan (a4) voor een kwartaal om even een goed projectoverzicht uit te schrijven.

Je zou een heel jaar kunnen uitprinten en in een mapje kunnen stoppen, met eventueel wat gelinieerd papier ertussen voor aantekeningen. Klaar.

2 likes

Nog een skere tip, in word heb je ook sjablonen ervoor.
Heb ik toen gebruikt voor school :sunglasses:

1 like

Ik heb daar een mailtje over gehad!

2 likes

Bij welke internet/tvprovider zitten jullie? En hoeveel betalen jullie per maand? Sinds juni is het 5 euro omhoog gegaan bij ziggo. Ik twijfel om alleen internet te nemen want in principe kijk ik alleen netflix/videoland en soms op npo.

2 likes

Tmobile €35 pm voor 1gb/s en heb ook tmobile mobiel waar ik dan extra korting op krijg. Ziggo is een van de duurste providers.

Ik heb dit ook maar dan icm Ben Sim only

2 likes

Ik betaal 27,50 bij t-mobile internet glasvezel. Eerder had ik daar een niet glasvezel abonnement voor dezelfde prijs. Mijn telefoon heb ik ook bij t-mobile dus iets van 2,50 korting daar en oop mijn mobiele abonnement. Tv-abonnement heb ik sinds een jaar of 15 al niet meer en nooit gemist.

2 likes

T-Mobile 25 euro pm (glasvezel + tv) voor de eerste 6 maanden daarna 40

Ik zat eerst bij ziggo maar dat werd met die verhoging wel heel erg duur 65 als ik het me goed herinner

Hier sinds een paar weken ook t-mobile. Ben van 67 (kpn) naar 35 gegaan. Wij keken nauwelijks reguliere tv, dus dat vond ik echt zonde.

2 likes

@Spaarlamp @Bird @Marqant @Flowermarket

Voor mij is het voordeliger om dan te gaan voor een internetabonnement. Bedankt voor jullie reacties!

3 likes

Stappen jullie elk jaar weer over voor korting? Ik zit bij kpn met alleen internet en betaal echt €55 per maand :sob:

1 like

Nee t-mobile wat hiervoor tele 2 was is al jaren de goedkoopste hier. Bij alle andere dingen zoals energie en zorgverzekering stap ik wel regelmatig over.

1 like

Nee maar ik bel wel ieder jaar om korting te vragen. Dat lukte tot aan dit jaar iedere keer en toen ik dit jaar geen korting kreeg (maar zelfs een verhoging) en wel een intro korting kreeg bij tmobile ben ik overgestapt. Is zo geregeld en scheelt echt veel geld (350 op jaarbasis)

3 likes

Bevalt T-mobile internet goed voor diegenen die het hebben? Wil eigenlijk overstappen vanuit Ziggo, maar lees wel veel slechte reviews. Ben benieuwd maar jullie ervaringen

1 like

Bevalt goed, heb het al jaren. Snel internet, bijna nooit problemen. Slechts een keer contact met klantenservice gehad vanwege verhuizing, maar dat ging ook heel soepel.

1 like

Hier ook alleen maar goeie ervaringen!

2 likes

Ik ben overgestapt, had zelfs kpn gebeld maar die wilde geen korting geven

1 like

Ja bevalt goed. Helemaal geen problemen mee gehad sinds ik ben overgestapt (nu ongeveer 3 maanden geleden)