Budget- en besparingstopic

En Jan Linders ook!

1 like

Maar als het goed is staat toch in je app of je een easy savings (en dus gratis) account hebt?

Huh! Wat een rare regeling. Dus zij maken een fout en als je ze daar niet binnen 24 uur op aanspreekt dan ben je te laat? Dat kan niet kloppen.

2 likes

Dit heb ik vaker gelezen in klantbeoordelingen! Dat je zonder dat je het doorhad een betaald pakket krijgt ipv de gratis rekening.

3 likes

huh wat gek zeg… dit is dan toch een fout in hun systeem, waar jij niets aan kan doen.

1 like

Ja is allemaal mega vaag. Vooral omdat er ook staat dat ik een Easy Savings account heb, staat ook in de app @Itsireneforyou . Snap ook niet het probleem bij hun maar is echt heel irritant!

En het gekke is ook dat er helemaal geen pakket van €19,00 is en dat bedrag telkens bij mij gefactureerd wordt.

@Smintje & @Flowermarket Ja dat zeiden ze vorige keer toen ik de klantenservice had bericht, ook heel vaag. Was er eigenlijk al meteen klaar mee maar de hoge rente is wel heel lekker haha

@EllaFitzgerald Ja bizar he! Snap ook meteen waar ze die hoge rente van betalen :crazy_face:

4 likes

Ik heb een nieuw sim only abbonement afgesloten en ga daardoor het eerste jaar €4,50 per maand betalen en daarna een jaar €7,50. Ik dacht dat het al niet veel goedkoper kon want ik zat nu aan 11 euro. Maar dus toch de moeite waard om te checken! Krijg er ook nog 1gb extra bij.

Ik heb het vergeleken via price.wise en afgesloten op de site van de provider zelf.

6 likes

Ik heb echt een gare boomertip, maargoed.
De tip: laat je koopzegels maandelijks uitbetalen.
Wij sparen koopzegels bij de appie. In een jaar tijd ongeveer 800€ aan koopzegels.
We laten dat altijd staan en dan 1 x per jaar nemen we het op en gaat het naar de spaarrekening. Maarr de rente op je koopzegels krijg je alleen die ene x als je boekje vol is. Het loopt niet door zoals op je spaarrekening.
Stel ik zou dus halverwege het jaar al 400€ opnemen dan krijg ik daar 5 euro rente per maand over.
Oké ik zei al dat 't een voordehand liggende boomertip was. Maar ik had er zelf helemaal niet zo over nagedacht want tot voorkort was er amper rente op de spaarrekening.

22 likes

Ik wissel ze in zodra ik een vol boekje heb en een grotere boodschappen trip doe. Vind ik de makkelijkste manier en fantastisch dat je nu de code als qr kan scannen.

4 likes

Jaaa elk boekje laten uitbetalen en dan op de gratis Bunq rekening zetten. Daar krijg je je rente wekelijks uitbetaald en dus rente op rente :money_mouth_face:

3 likes

Oeh en die zijn nog best duurzaam (niet zo geweldig als asn waar we bij zitten maar niet slecht ofzo).
Ik zie dat je 2 x per maand mag opnemen. Mag vaker ook tegen betaling? Want dan verplaats ik al m’n spaargeld erheen op 2000€ na.

3 likes

Nee, maximaal 2 opnames per maand. Het maakt niet uit of je €10 terugstort of €100.000.

1 like

Ik lees datje de 2,46% rente bij bunq alleen krijgt op de eerste 10.000. Wat krijg je dan voor percentage over de rest van je spaargeld? Kan het niet vinden op de bunq site

1 like

Tot €100.000 lees ik. Daarboven geen idee. Zoveel heb ik helaas nog niet

2 likes

Oww oké gelukkig, dan had ik het niet goed gelezen!

3 likes

Niet van je spaarrekening. Iig niet bij het goedkoopste abbo, easy money het dat geloof ik.

Je krijgt niet op alle rekeningen 2,46%. Je moet echt een subrekening - spaarrekening aanmaken.

4 likes

We hebben het over spaargeld. Waarom zou je dan de betaalde rekening kiezen als er ook een gratis spaarrekening is?

2 likes

Ik kan bevestigen dat je na de eerste 100k geen rente meer ontvangt. Maar waarom zou je dat ook willen, gezien het depositogarantiestelsel. Indien je een fiscaal partner hebt zou je voor die persoon eventueel een tweede rekening kunnen openen en daar verder stacken.

En wat betreft het 2 keer per maand opnemen - dat is toch prima te doen, als je weet welke kosten je verwacht? Dat geld zet ik gewoon op mijn betaalrekening en dan heb ik nog 2 opties voor onverwachte kosten.

Vergeet niet dat er naast Bunq meerdere banken zijn die een gratis internetspaarrekening aanbieden. Alhoewel Bunq de hoogste rente heeft op het moment, hebben de volgende banken sowieso een hogere rente dan ING/ABN etc. Bijvoorbeeld NIBC, Nationale Nederlanden en Centraal Beheer.

4 likes

Hmm ik vraag mij iets af over de thermostaat maar ik kan het niet duidelijk op internet vinden. Ik heb de thermostaat vanmiddag op 18 graden gezet en de radiator in de woonkamer en slaapkamer open gedraaid. De radiatoren van de kamers die niet in gebruik zijn staan uit. Is dit nu juist zuinig, of gaan de 2 open radiatoren nu meer hitte produceren om het gehele huis warm te krijgen?

2 likes