Waar hangt je thermostaat? Want zolang het daar de juiste temperatuur kan bereiken is het goed toch?
Ze gaan niet extra hitte produceren. Het enige waar je op moet letten is dat in de ruimte waar de thermostaat zich bevindt de verwarming aan gaat. Anders blijft de verwarming in je woonkamer en slaapkamer door verwarmen, omdat de thermostaat niet registreert dat de 18 graden bereikt is.
Hij hangt in de woonkamer, maar de deur van de woonkamer kan niet dicht ivm de katten.
Haha nou in mijn hoofd dus omgekeerd. Het lijkt mij dat het dan minder snel opwarmt in de woonkamer doordat de kou van de gang binnenkomt en hierdoor de radiator die aan staat dus meer moet verbruiken? Misschien is het totaal verkeerd gedacht en werkt het anders. Vandaar dat ik mij afvroeg of je het dan niet beter in alle kamers open kan zetten zodat de temperatuur sneller is bereikt.
Ja dan kan het wel zo zijn dat het langer duurt voor die 18 graden bereikt is, omdat de warmte dan niet in de ruimte blijft. Maar lijkt me alsnog zuiniger dan onnodig in andere kamers de verwarming aanzetten.
Ik zie wel dat er mogelijk kosten berekend worden voor het overmaken van geld.
Op welke manier doen jullie dit en zijn er kosten?
Citaat
Ons Easy Savings abonnement is helemaal gratis. Voor het opnemen van geld van je spaarrekening worden geen extra kosten in rekening gebracht, maar voor sommige stortingsmethoden waarbij derden betrokken zijn, kunnen kleine kosten in rekening worden gebracht. *Reguliere transactiekosten zijn van toepassing op alle zakelijke gebruikers. Als je geld naar jouw bunq spaarrekening stuurt vanaf een andere bank, kan de andere bank extra kosten in rekening brengen.
Aaahh zo slim dit! Boomers weten hoe ze moeten rentenieren dus dit past helemaal in de Boomer lifestyle. Wij hebben zojuist een bunq aangemaakt en morgen alle koopzegels erop zetten haha!
Is âbunq paydayâ het kopje waardoor je elke week rente krijgt?
Ik zit eraan te denken om een slimme thermostaat aan te schaffen. Ik kan er alleen geen wijs uit, vanuit Essent kunnen we er geen kopen, die informatie is verouderd. Heeft iemand van jullie tips/ervaringen?
Hier goede ervaringen gehad met nest. Simpel systeem en goede app. Blijft actueel. Staan er ook veel op marktplaats dus misschien ook de moeite om even te kijken. Enige nadeel vond ik dat het van Google is. Nog meer gegevens die ze van je hebben. Vooral belangrijk dat je checkt of het compatibel is met je cv ketel.
Eerst goed bekijken of je ketel het wel aankan.
Heeft iemand weleens Porterenee haar boodschappencursus aangeschaft? Zo ja, is t het geld waard of zijn het standaard tips die je zelf ook wel kunt bedenken?
Ik heb het niet aangeschaft. Maar ik denk dat wij hier collectief jou alle tips kunnen geven, youtube en google ook.
Volgens mij met de zoekfunctie hier kom je ook ver. Ik vermoed dat er standaard dingen in staan zoals:
Ga geen boodschappen doen met honger.
Koop extra aanbiedingen en vries dit in.
Kijk goed in folders.
Let op kiloprijzen ipv stukprijs.
Haal 1x per week boodschappen ipv 4x per week.
Schrijf echt op wat je nodig hebt en laat je niet verleiden door acties.
Ja en: plan maaltijden vooruit
Ze heeft het ook een keer gehad over dat je uitreikend hoe duur een recept is. Iedereen heeft wel een paar vaste recepten die rouleren. Als je dan een duurder recept die week hebt kan je daar tegen over die zelfde week ook een goedkoper recept maken.
Voor je zelf bepalen wat een goede aanbieding en een bodemprijs bepalen. Dacht dat @FrauHelga daar een heel systeem voor heeft.
Een heel systeem is een groot woord, maar ik heb van de meeste zaken die in mijn huishouden veel gebruikt worden / werden wel een vaste prijs in mijn hoofd. Zo kan ik bepalen of een aanbieding een goede is.
Bijvoorbeeld de prijs van kaas per kilo, de prijs per luier toen mijn dochter die nog gebruikte, wasmiddel per wasbeurt, etc.
Het idee van een boodschappencursus aanschaffen om uiteindelijk minder geld te betalen, staat me een beetje tegen. Wellicht goed voor mensen die nèt op zichzelf gaan wonen en/of zich nog helemaal niet hebben verdiept in besparen op je boodschappen, maar ik denk dat er hier in dit topic al genoeg staat aan bespaartips. Ook in FB-groepen zijn veel nuttige tips te vinden.
Ik heb m al eerder aangeschaft alleen nog niet gevolgdâŚ. (Lekker slim) dus wie weet kan ik je binnenkort meer vertellen. Denk overigens wel dat het veel open deuren zijn maar kon aan het begin van het jaar de verleiding niet weerstaan om m toch te kopen.
Ik kan me echt niet voorstellen dat zij met tips komt die niet gewoon online te vinden zijn, zou daar geen 59 euro aan uitgeven
ik heb nog nooit een internetcoach ebook gezien dat geen scam is
Plus ze heeft er heel vaak ook artikelen over
- " Met deze tips bespaar je zeker op je boodschappen"
- âDeze 10 tips om goedkoper boodschappen te doen wist je nog nietâ