Van ns zag ik laatst een ad over vroegboeken buiten de spits: NS PrijsTijd Deal | Uitgelicht | NS | NS
En verder kan ik groepstickets aanraden (kan al vanaf 2 personen)
Met NS flex kan je een abonnement aan en uitzetten op het moment dat het uitkomt. Blijft dan wel de rest van de maand aan staan en niet vergeten uit te zetten maar dan haal je alsnog de kosten van het abonnement er wel uit. Weekend voordeel is bv iets van 2 euro voor een maand en dan krijg je wel 40% korting op elke treinreis in het weekend. Dalvoordeel 6 euro en 40% korting in daluren en weekend.
Wat is de goedkoopste manier om met het ov richting Gent te gaan? Vanaf Utrecht? Want een retourtje ov kost me gewoon ā¬80 ni nrml. Met Ns flex ā¬65.
Misschien eens kijken of je een ticket tot aan Essen kan boeken (net over de grens) en dan van daaruit met een Belgisch ticket. In Belgie hebben ze vaak leuke deals met de trein.
Met een programma zoals blabla car, volgensmij heet dat zo
In het weekend reis je in Belgiƫ aan -50%, tussen vrijdagavond 19uur en zondag middernacht.
Je kan met je weekendbiljet je terugreis op vrijdag zelf doen, zaterdag of zondag.
Als je in het weekend reist heb je een Flex Weekend Vrij voor 35 per maand. Dan kun je met ƩƩn keer retour naar een verdere plek het er vaak al uithalen.
@Nysmn en als je max 26j bent, heb je āgo passā ticket ongeacht de bestemming forfaitair aan ongeveer 6 euro enkeltje
Zijn er hier nog YNAB (you need a budget) gebruikers? Ik kom steeds niet lekker uit en wil echt graag wat minder gekdstress en meer overzicht hebben, maar moet nog wel een beetje wennen⦠bv hoe om te gaan met een maand plannen icm salaris dat pas einde van de maand wordt uitbetaald⦠hoor graag ervaringen!
Weet niet zeker of je de app al hebt of algemeen op zoek bent naar ervaringen, maar ik gebruik sinds 1,5 jaar YNAB en het heeft me heel veel rust gegeven!
Ik krijg sindskort wekelijks betaald dus kies er nu voor om al het geld dat binnenkomt in de maand in een losse categorie te zetten āinkomenā. De laatste dag van de maand (of na mn laatste salaris) ga ik dan naar de volgende maand, verplaats het geld naar ready to assign en dan stop ik alles in categorieĆ«n. Dat is wel echt key om fijn te kunnen werken, dat je vóór de nieuwe maand begint alle categorieĆ«n gevuld hebt met je salaris van de maand ervoor.
Verder zou ik het qua categorieƫn vooral simpel houden, zeker in het begin. Eerder had ik bijv. boodschappen, koffie to go, eten afhalen, uit eten en uitgaan als categorieƫn onder eten&drinken. Ben nu terug naar boodschappen en uit eten en dat is zo veel makkelijker. Enige wat ik gedetailleerd heb zijn mn vaste lasten, 1 categorie per rekening. Dat helpt om goed door te hebben of iets duurder wordt.
Dank! Fijn om even te horen, en laad je je transacties in of voer je alles handmatig in? Dat vind ik ook nog best een puzzelā¦
Die voer ik handmatig in! Kan volgens mij ook niet automatisch met een Nederlandse bank. Het zit nu zo in mn systeem dat ik het elke dag/ 2 dagen wel bijhoud en dan is het ook bijna geen werk
Ok, zo probeer ik het ook. Zit nog wel beetje te worstelen met dat ik morgen ofzo geld krijg en er een hoop kosten de 25/26e worden afgeschreven in april. In hoeverre kan ik dan alles al voor de maand mei budgetteren zeg maar? Want de laatste betalingen in mei doe ik dan toch weer met nieuw salaris?
Ik ben halverwege de maand begonnen dus in die zin ook nog een beetje zoekende in het overzichtā¦
Ik gebruik ook YNAB, zodra ik salaris krijg op de 24e, dan plan ik mijn nieuwe maand in. Zo wordt mei dan gefinancieerd door het salaris wat ik binnenkort krijg. Ik doe dit door een extra categorie Volgende maand te gebruiken waar ik mijn salaris naartoe verschuif. En dan op 1 mei verdeel ik die post over de rest van de posten
Dank! Ik ben nog een beetje zoekende⦠Ik lees dus bv dat YNAB tipt om te plannen van paycheck tot paycheck maar zit toch beetje worstelen hoe zich dat verhoudt tot de maanden. Ik zou dan dus denk ik als je bv 700 eur boodschappen budget hebt van de 1e tot 24e (betaaldag) van de volgende maand 3/4 van dat bedrag assignen? En dat je die laatste kwart dan steeds meeneemt in de huidige maand als je je salaris hebt gehad? Of is dat niet logisch⦠misschien moet ik het ook nog even ervarenā¦
Volgens mij maak je het vrij ingewikkeld terwijl dat niet hoeft. Ik gebruik niet YNAB maar wel een Excel sheet en potjes voor verschillende dingen. Op de 24e maak ik mijn boodschappengeld over naar mijn boodschappenrekening en dat is dan voor tot aan de 24e van de volgende maand. Dus geen gehannes met eerst driekwart over maken oid. Zelfde geldt voor alle vaste lasten die worden afgeschreven. Ik zorg dat er op de 24e genoeg geld op de rekening staat voor alle incassoās die komen tot de volgende keer salaris
Ik assign dan voor de hele maand met het salaris van de 24e. Anders wordt het wel ingewikkeld voor jezelf om het zo op te delen. Het duurde bij mij even voordat ik ām snapte, maar het geeft me wel rust nu
Ze hebben net nieuwe veiligheidsmaatregelen ingevoerd met oa vertraging bij grote overboekingen.
Edit: huh opeens is de post waar ik op reageerde weg
Ik ben wel benieuwd naar jullie budgetteer strategieƫn. Ik merk dat ik het echt lastig vind om goed te sparen als gezin van 4. We hebben gemiddeld genomen denk ik best een prima inkomen, hebben dus geen recht op toeslagen etc en werken allebei 32 u, maar er zijn gewoon best veel vaste (hypotheek, verzekeringen, gwl, abonnementen, kinderopvang, aflossing schuld etc) en min of meer vaste kosten (zwemles, krant, streamingsdiensten, sportabonnementen, boodschappen) en het geld dat overblijft gaat toch gauw op aan boodschappen, sociale activiteiten, cadeautjes, etc. En dan kopen we nog zelden (nieuwe) kleding, gaan we weinig naar de kapper en geven amper geld uit aan andere vormen van persoonlijke verzorging, interieur etc en hebben we bv geen auto en gaan niet meerdere keren pj op vakantie.
We hebben wel wat spaargeld vanuit incidentele uitkeringen en giften etc, maar dat probeer ik niet aan te raken omdat we toch ook af en toe wat onderhoudsdingen hebben aan het huis en dat is vaak zo megaduur. Het spaargeld dat we hebben zou in 1x op zijn als we bv een niet te dure auto (2e hands) zouden kopen of een bepaalde saaie onderhoudsrenovatie ah huis zouden laten doen. Waardoor ik het ook moeilijk vind om keuzes te maken.
Ik vraag me altijd af hoe andere (jonge gezinnen) dit doen want ik zie in mijn omgeving toch vooral voorbeelden van Ʃn nieuwe kleding, veel kapperbezoek, meerdere vakanties, een auto en voldoende uitjes, etc. Ik kan natuurlijk niet in hun portomonnee kijken, dus misschien hebben ze wel veel meer te besteden maar ben vooral gewoon benieuwd. Ik probeer nu bv wel goed op een rij te zetten waar we geld aan uitgeven maar echt aan de juiste knoppen draaien om meer over te houden lukt nog niet echt