Budget- en besparingstopic

Terwijl chips sinds die receptuur aanpassingen van lays etc ivm de nutriscore juist alleen nog lekker is in b-merk! AH cheese en onion :drooling_face:

2 likes

Ik ben fan van blokker cups!

2 likes

Ik heb een discussie met een vriendin dus ik schakel jullie even in :grimacing:

Ik werk:

• in loondienst
  • ZZP/freelance
  • niet

0 stemmers

Ik spaar:

• Aan het begin van mijn eigen gekozen maand een vast bedrag
  • Aan het begin van mijn eigen gekozen maand een wisselend bedrag
  • Helemaal niet
  • Ik spaar niet op een aparte spaarrekening maar laat het op m’n lopende rekening staan
  • Ik kijk wat er aan het einde over is en maakt dat over

0 stemmers

5 likes

Waar gaat de discussie over?

2 likes

Ik spaar een vast bedrag aan het begin van de maand en het gene dat over blijft aan het eind van de maand.

9 likes

Ik spaar met vaste potjes aan het begin van mijn loon, ik spaar na pinbetalingen tijdens mijn loon en ik spaar mijn restgeld aan het eind van de maand wat overblijft op de dag voordat ik loon krijg.

6 likes

Ik spaar een vast bedrag aan het begin van de maand en boek gedurende de maand weer geld terug naar mn betaalrekening :grinning:

73 likes

Ik mis een meerkeuze optie.
Aan het begin van de maand (als het loon binnen komt) wordt er automatisch een vast bedragen overgeboekt en aan het einde van de maand kijken wat er over is.

6 likes

Ik mis ook meerkeuzeopties. Werk zowel in loondienst als als zzper sinds dit jaar. Spaar aan begin van de “maand” en kijk einde vd maand wat er over is en spar dan dat ook nog.

1 like

Ik kijk als ik mn loon binnen heb welk bedrag ik zin heb om over te maken. Hoe hoog het bedrag is ligt eraan op welk moment van de maand ik eraan denk om dit te doen haha.
Ben wel benieuwd naar de discussie?

4 likes

De een dacht dat mensen meer vaste bedragen spaarde en met potjes omdat dag nu allemaal kan bij banken en de ander dacht aan het einde wat over was!

Maar toen bedachten we dat het ook wel afhangt of je een vast loon hebt of zzp’er bent

2 likes

Wel goals dat er nog geld overblijft

21 likes

Ik laat alles op mijn lopende rekening staan en boek 1 of 2x per jaar iets over naar mijn spaarrekening

2 likes

Ik ben zzp’er maar maak wel elke maand hetzelfde bedrag over naar mijn privĂ© rekening. Als ik dan meer verdiend heb dan blijft dat staan voor maanden waarin het wat minder is. Volgens mij doen wel meer zzp’ers dat zo en hoeft het dus niet uit te maken voor hoeveel je privĂ© spaart.

7 likes

Geef je dan niet veel meer uit dan je zou willen?

1 like

Nee, daar heb ik geen last van. Mijn vaste lasten zijn hoog, maar daarnaast geef ik eigenlijk vrij weinig geld uit

2 likes

Kruidvat luiers zijn top

3 likes

Normaal is voor iedereen anders. Ik geef met mijn gezin (2 volwassenen, 1 vijfjarige) een stuk minder uit aan boodschappen en horeca, maar wel meer aan kleding en speelgoed. Het hangt er maar net van af wat er in je gezin veel gebruikt wordt (bij ons weinig vlees / alcohol, maar wel veel kaas om maar iets te noemen).

Ik heb op luiers (na enkele fiasco’s) nooit meer willen bezuinigen omdat de pasvorm van Pampers het beste was voor mijn kind, en ze daar minder snel uitslag van kreeg.
Maar ik hoor van andere ouders goede verhalen over luiers van DM en van Kruidvat. Ik kocht Pampers echter nooit buiten de aanbieding, ik wist per maat wat een goeie prijs was en kocht dan groter in bij goede aanbiedingen.
Als je voor je favoriete luiers / vaatwastabletten / koffie / wasmiddel / andere grote uitgaven een goede prijs weet, kan je het kopen als het in de aanbieding is en slaat het niet steeds ongemerkt een gat in je weekbudget.

3 likes

Inderdaad en alsnog veel goedkoper dan Pampers in de aanbieding. Bij mijn 2e ben ik deze gaan gebruiken ipv Pampers en waar ik mijn oudste zovaak nat had in de ochtend, lekt mijn jongste nooit door. Ook op flesvoeding kun je veel besparen met Kruidvat ipv Nutrilon etc, de kwaliteitsnormen zijn zo streng in Nederland dat dit echt geen verschil maakt. Alleen deze 2 besparingen maken al een aardig verschil!

3 likes

Je hebt bij tikkie nu 2 acties dat je je geld terug krijgt van always producten. Maar bij de Kruidvat is er nu een actie dat je bij 2 stuks van bepaalde producten van o.a. always een gratis pak waspods van Ariel krijgt.

Dus uiteindelijk heb je 2 pakken maandverband en wasmiddel gratis. Het scheelde mij meer dan €19.

8 likes