Budget- en besparingstopic

Ik heb mijn auto van 12 jaar toch WA+ bij Allsecur. Vind ik wel uitbetalen als je ruitschade hebt, of stormschade. En voor mij het goedkoopste.

Ik had bij anwb wel ruitschade in mijn WA verzekering, daar zat volgens mij een eigen risico van 75 euro op.

Suuuuuper bedankt voor deze tip! Dit is precies wat ik miste bij ING zelf! Kei handig :smile:

1 like

Ja dat doettie gelukkig! Enige irritante is dat ik het bijna elke dag opnieuw moet bevestigen.

1 like

Helaas is het delen van links met kortingen waar je zelf beter van wordt, niet toegestaan. Je bericht is daarom verwijderd.

1 like

Oh sorry, wist ik niet! Was gewoon blij dat ik weer op iets bespaard had :sweat_smile:

Ja dat heb ik dus ook, echt irritant hè? Ik ben er nog niet achter hoe het nou komt. Heb jij ook ING toevallig?

Ja ik heb ook ING, dus daar zal het wel mee te maken hebben!

Ik mei krijg je wel je vakantiegeld! Of geldt dat voor jou niet?

Hier ook Grip gedownload, maar ik vind hem niet zo handig. Hij telt niet alles (heb 3 of meer geldbronnen, zeg maar) mee als salaris (ook niet als ik dat instel) en hij telt alle transacties dubbel.

Wat is een sensible hoeveelheid geld om achter de hand te houden op je spaarrekening?

Huur of koophuis?
Partner?
Kinderen?
Hoogte salaris?
Staat van je elektrische apparaten?
Auto?
Schulden?

Pas met die info kun je daar een nuttig antwoord op krijgen :blush:

4 likes

Ik heb laatst op de site van Nibud zo’n rekenmodel ingevuld. Best handig, kun je invullen ook of je huur of koop hebt, auto etc.
Kwam erachter dat ik nog lang niet genoeg spaargeld heb :sweat_smile:

1 like

Iets wat ideaal zou zijn is genoeg geld om 6 maanden te overbruggen (leven&wonen) maar misschien heb je als diehard extra geld nodig als apparaten kapot gaan?

1 like

Huur, partner, godzijdank geen kinderen, ben student dus geen stabiel inkomen, meeste elektrische apparaten zijn er goed aan toe (maar de wasmachine is wel oud), geen auto, studieschuld maar nog bezig met opbouwen :joy::sweat_smile:

Edit: buffer berekening was erg handig! Had ik natuurlijk ook kunnen googlen, al hoopte ik ook op ervaring van andere studenten enzo, dat neemt de berekening niet echt mee geloof ik

Ah je bent nog student, dan is het al een totaal ander verhaal. Dan zou ik uitgaan van de buffer berekenaar. Ik wilde zelf toentertijd altijd 1000 op mijn spaar hebben.

1 like

Klopt. Ik zit ruim 6000 onder wat ik volgens Nibud zou moeten hebben :sweat_smile::joy:

Oh ik heb juist veel meer buffer dan ik nodig zou hebben :joy: ( is ook meer m’n spaargeld ipv echt buffer maar in noodgevallen wel m’n buffer haha).

Komt wellicht omdat je een auto hebt? Daarmee ging het bij mij ook meteen met €12.000,- omhoog (heb zelf een private lease dus niet van toepassing).

Vind het wel echt hoge bedragen, pfff. Ook wel voor inventaris. Hoe groot is de kans nou dat alles in 1x stuk gaat? Haha slechte spaarder hier (al zit ik blijkbaar niet eens zo ver van het Nibud bedrag)

Bij mij gaf ie maar een paar duizend euro aan?
Wellicht omdat ik geen auto heb en ook geen koophuis maar vind dat niet heel veel
Daar kan ik maar 2 maanden mee vooruit (qua vaste lasten) als alles wegvalt en dan moet er niks stuk gaan. Maar ja dat ding weet je vaste lasten niet natuurlijk, dit gaat vooral om onverwachte uitgaven, geen ontslag.

(Hoop niet dat dit kut overkomt want een paar duizend euro is nog steeds een mooi bedrag natuurlijk maar omdat ik hier las over “12.000 omhoog” haha daar komt mijn voorgestelde buffer bij lange na niet in de buurt)

1 like