Budget- en besparingstopic

€29,90 :slight_smile:
Doe het nog niet heel lang, maar toch fijn om zo wat te besparen

Ik doe hetzelfde. Haal alleen wat ik zelf ook zou kopen, anders blijft het toch maar liggen in de kast.

1 like

Ik doe sinds kort weekboodschappen bij de Jumbo voor mijn vriend en mijzelf. Ik bestel dan voor 50 euro:

  • Avondeten voor 6 dagen
  • Voorraad indien nodig (schoonmaakmiddelen, wcpapier, wasmiddel etc verschilt dus per week)
  • Weekendontbijt, doen wij altijd uitgebreid met afbakbroodjes/croissantjes, lekker beleg etc

Dit scheelt ons echt zoveel geld in plaats van elke keer los boodschappen doen! Voorheen waren we zeker het dubbele kwijt. Verder geven we echt nog wel geld uit aan thuisbezorgd, lekkere wijntjes/biertjes en gaan we ook uiteten. Maar dat kan nu allemaal veel makkelijker omdat we die boodschappen beter budgetteren.

Oja en ik wilde dit recept nog delen. Vond ik erg goedkoop (wij hebben altijd risottorijst /bouillon/ui/knoflook in huis) en toch divers en ook leuk om te maken als je gasten hebt.

4 likes

Oja en sindskort is Picnic ook hier beschikbaar. Heb m’n hele Jumbo boodschappenlijst daar ingevuld en ik was 3 euro duurder uit.

Verschillen:

  • Bezorgen vanaf €25 euro bij Picnic, Jumbo vanaf €50.
  • Geen bezorgkosten bij Picnic, bij de Jumbo is dat 6 euro maaaar als je een actieproduct koopt is het ook gratis en die kosten vaak 2/3 euro
  • Bij de Jumbo wordt het bezorgd in kratten die wij ook meteen uitpakken en meteen weer meegeven aan de bezorger. Hoorde dat er bij Picnic wordt bezorgd in plastic tassen en dat die dan de volgende keer weer opgehaald worden
  • Picnic kan geen kratjes bier leveren
  • Picnic heeft een iets beperkter assortiment
  • Picnic is wel veeeel ‘groener’ dan Jumbo

Wij blijven voortaan bij Jumbo bestellen, maar hou wel in de gaten of er goede aanbiedingen zijn en dan ga ik het denk ik wel een keer proberen daar.

Ik vind dit echt gênant om te plaatsen, maar ik heb vorige week eens uitgerekend wat we nou precies uitgeven aan boodschappen (incl. dagelijkse verzorging). Het is ongeveer 600 per maand voor twee personen. Ik wil daar dus ook echt meer op gaan letten. In het begin van de week gaat het altijd prima trouwens, maar zodra het donderdag is… Dus ik lees hier mee voor tips, want ik zou graag ook wat meer sparen!

1 like

@Modena Dat gerecht heb ik vandaag toevallig nog als lunch gegeten! Maak dat regelmatig sinds ik iemand dat heb zien posten hier. Ook lekker met champignons trouwens!

1 like

Ik kijk tegenwoordig heel veel “things i don’t buy anymore” video’s op youtube. Helpt me heel erg om kritisch na te denken over mijn uitgaven en waar ik mijn geld aan wil besteden.

3 likes

We eten allebei vegetarisch, maar ik koop daar wel vaak dure producten van (bijv. die kipstuckjes of tonynsalade). Qua alcohol drinken we alleen in het weekend, maar dan wel vaak speciaal bier of lindemans wijn. Ik denk dat het bij ons vooral komt doordat we niet plannen, we gaan bijna dagelijks naar de supermarkt en letten dan niet op de kosten. Ik ga vanaf nu toch maar bonnetjes vragen (niet voor altijd natuurlijk) maar om toch een beter idee te krijgen van ons uitgaven patroon. Bedankt voor je tip!

2 likes

Een kleine tip, maar de vegan/vega kipstukjes van Vivera zijn net zo lekker (die met chili zijn zelfs nog lekkerder) dan die van de vegetarische slager en volgens mij iets van de helft van de prijs! De plus heeft ook met enige regelmaat vaak 1+1 gratis of 50% op alle Vivera vleesvervangers!

1 like

Ik vind de kipstukjes van huismerk albert heijn ook superlekker!

1 like

Als je later toevallig in de buurt van een jan linders gaat wonen, die hebben heel regelmatig 3 vivera dingen voor 5 euro, en dan ook echt alles, inclusief biefstukc, gehakt, nep vis, nep kip, etc. Super chill

1 like

Ik lees hier graag mee. Sinds twee maanden bezig met mijn persoonlijke financiën. Daarvoor kocht ik alles wat ik wou tot dat mijn geld op was en wij maar bij mijn schoonouders gingen eten “Oh gezellig, we waren in de buurt”

Woon samen, heb alle vaste lasten en dergelijken op een rijtje gezet en het moet makkelijk kunnen. Zouden na alle VL ruim 1000 euro in de maand moeten over houden. Heb ons nu een budget van 50 euro per week voor boodschappen gegeven. Deze week was ik 30 euro kwijt, dus die overige twintig gaat in een spaarpot die niet open kan.

We doen nu voornamelijk boodschappen bij de lidl en aldi. Sinds kort is er een soort marktkoopman bij ons om de hoek waar ik groenten haal. Bij de aldi hebben ze in de diepvries echt de lekkerste nepkipstukjes vind ik, sla die altijd in voor in de vriezer. Stuk goedkoper dan van AH enzo.

1 like

En rondje langs de markt! Daar noten vaak in grotere porties stuk voordeliger dan in de supermarkt. En sowieso al je groente/fruit voor prikkie daar. Doe er graag groot deel boodschappen en dan bedenk ik daarna wel wat ik er mee wil maken! Maar er zit altijd genoeg tussen om in ieder geval een soepje van te maken (en invriesbaar), en bijv iets van lasagne!

1 like

Een kanttekening: de kwaliteit van groente/fruit is hier wel van veel mindere kwaliteit. Ik moet best vaak iets weggooien (:sob:) terwijl ik het die dag ervoor had gekocht en het er goed uitzag. Ik koop nu vaak groente en fruit of ingevroren, of bij de Lidl (love Lidl groente en fruit)

O dat is echt wel heel erg balen! Dan heb ik gewoon geluk met mijn markt denk ik (stad die de hoofdstad van Nederland zou moeten zijn maar het niet is), al jaren vaste prik op zaterdag en op een stiekem mislukte avocado na eigenlijk nooit een miskoop! Maar inderdaad, lidl ook heerlijke bespaartip!

1 like

Haha R.dam

3 likes

Ik probeer tegenwoordig vaker te denken, heb ik dit nodig. En de action en Kruidvat te vermijden, dat is voor mij eigenlijk het beste waar ik snel kan besparen.

2 likes

De markt in Rotterdam is (voor mij) echt de beste. Die mis ik wel echt :sob: 3 mango’s voor 1 euro :heart_eyes:

2 likes

Deze week is het toiletpapier heel chill in de aanbieding bij de Lidl! Ongeveer 24/25 ct per rol.

Misschien wat lang geleden, maar wij doen dit ook vaak zo! Alleen ben ik altijd veel duurder uit. Wil je niet eens je shop-lijstje delen? Ben ik super benieuwd naar!