Budget- en besparingstopic

Maak je dan categorieën in je excel overzicht of noteer t je het echt per product? En dan per dag, week of maand?

Ik snap echt niet hoe dit kan, ik heb net als @DoornRoosje af en toe een bruine avocado (maar die dingen zijn ook bitches qua timing) en voor de rest liggen de paprika’s en courgettes gerust 2 weken in de koelkast?

Ja van dezelfde markt dus ook

1 like

Ik haal veel bij die grote kraam die achter de poffertjeskraam staat. Die poffertjes staan op de kop (waar zomers altijd die man met enkel aardbeien staat), als je vanaf de hoogstraat komt loop je erlangs. Zij staan er dan dwars op, aan het 2e looppad vanaf de hoogstraat. Echt een brede kraam, staat een man of 6 achter
(edit: beide kanten is natuurlijk de hoogstraat haha ik bedoel vanaf beurs)
Ernaast staat een kraam waar vaak een aziatisch vrouwtje bij staat, de aubergines, courgettes en avocados haal ik meestal daar
Daar slaag ik voor bijna alles, soms nog naar die “familie” kraam haha ik weet niet hoe ik het moet noemen of omschrijven, maar volgens mij is dat 1 grote Marokkaanse familie, ze staan verdeeld over 3 kramen op de markt. De grootste staat tegenover de jumbo

2 likes

Met z’n tweeen, zo’n 60-75 euro totaal per week.

1 like

Ongeveer 40 euro per week kwijt bij de Lidl en nog een tientje ongeveer voor brood en kleine dingen! Helft van de week eet ik met mn vriend. Dit is dan voor eten, wc papier en van die vochtige schoonmaakdoekjes, maar exclusief persoonlijke verzorging, schoonmaakmiddelen en wasmiddel etc.

1 like

Tussen de 20-30 euro per week en ik woon alleen. :slight_smile:

1 like

Ik denk dat wij hier ook zo’n beetje op uit komen.

1 like

Wow wat zijn wij dan veel geld kwijt. €100,- bij de ah (incl wasmiddel, shampoo etc) en zo’n €15,- bij de groenteboer beide per week. Wij zijn met z’n tweeën en koken 6 keer per week.

Ongeveer tachtig euro per week met z’n tweeën+baby.

2 likes

Iets van 60 euro in de supermarkt en dan tussen de 10 en 20 euro per week aan brood/kaasboer/andere extra’s. Verzorgingsproducten koop ik nooit voor de volle prijs maar altijd in de aanbieding bij kruidvat/etos

Met z’n tweetjes heb ik een budget van 60 euro per week, de ene week zitten we daar echt ruim onder en de andere week juist weer boven. Maar gemiddeld redden we het daar van!

1 like

wow ik besteed echt veel meer per week aan boodschappen en ik woon alleen
doe echt iets verkeerds denk ik…

4 likes

Ik dacht hetzelfde en durfte niet meer te posten… ik durf het niet eens op te tellen eigenlijk(heb geen idee)

3 likes

Sowieso 300 per maand in mijn eentje. Daarnaast nog geld aan drogisterij artikelen & shampoo e.d. Bij de kapper. Is geloof ik wel wat winst te behalen als ik het zo lees :thinking:

1 like

Ons budget is 300 per maand, maar eigenlijk redden we dat nooit. Ik weet prima hoe ik op dat gebied kan budgetteren, maar ik wil t liefst per dag bepalen wat ik eet, niet twee keer hetzelfde etc. Bestellen ook nog wel vaak wat. Uitgebreid lunchen dus ik ben bang dat wij meestal wel opn400-500 komen. :see_no_evil:

2 likes

Wij doen met gemiddeld 45eu per week alles, inclusief wasmiddel e.d. Ik ga voor groenten ook heel vaal naar een hele fijne en goedkope turkse groentenboer, en leef op vega aanbiedingen en gedroogde peulvruchten. We eten ook best wel veel, maar zijn gelukkig niet super kieskeurig (neem bijv. ook wel regelmatig “oude” groenten e.d. mee om te blancheren en dan in te vriezen enzo)

1 like

ik besteed zeker tussen de 40-50 in de week aan boodschappen, alleen voor mezelf
daar zit dan avondeten bij en dan lunch etc voor het werk. zo nu en dan wasmiddel en dat soort onzin. ik koop serieus niet perse dure a-merkproducten aan boodschappen ofzo?
mijn boodschappen doe ik bij de ah

wat zou helpen? een lijstje bijhouden? bonnetjes bewaren?

Valt toch wel mee? In je eentje is zeker niet de helft goedkoper dan wanneer je met zijn tweeën doet hoor! Niet dat er een goed of fout is imo, maar ik vind je bedrag niet opvallend meer dan andere genoemde bedragen, als dat iets voor je betekent :slight_smile:

3 likes

Tussen de 80 en 90 euro per week voor zijn 2e.

okee ja ik lees veel dat mensen met ong. hetzelfde doen met zijn tweeën
dan denk ik; eet ik zo veel dan of wat doe ik haha