Budget- en besparingstopic

Aaah dat scheelt inderdaad nogal. Lijkt me erg lastig als veel dingen al afvallen en de dingen die je mag veel duurder zijn.

2 likes

Ik ga het dit jaar gewoon proberen! Kijken hoe ver ik kom met nog meer focus op een weekmenu en de extra korting uit de bonusbox.

1 like

Geen idee of je dit weet hoor maar beter een keer teveel erop gewezen dan helemaal niet!

Als je voor een voorgeschreven dieet hogere kosten moet maken kun je daar met je belastingaangifte een aftrekpost van maken.

Voor de aangifte over 2021 is het vastgesteld op €1050 voor het fodmap dieet.

11 likes

Ik kom net op Reddit r/persoonlijkebonus tegen waar mensen hun persoonlijke bonusaanbiedingen van de Appie delen met een scan van hun bonuskaart erbij. Wellicht een kijkje waard. Schijnbaar kan je ook gratis producten meerdere keren ophalen dus daarvoor is het ook wel interessant.

7 likes

Ik snap het concept, maar kun je in de praktijk ook meerdere bonuskaart scannen?

1 like

Met welk doel? Maar nee, vroeger was het in lk geval zo dat alleen de eerste gescande bonuskaart effect had. Kan me niet voorstellen dat dit nu anders is. En waarom zou je dat willen, want je krijgt maar een keer de korting :woman_shrugging:

Nou dan kan je met die reddit gebruik maken van de persoonlijke bonus van bijv 5 mensen om zo al hun kortingen te gebruiken. Moet je wel in 1 transactie al die kaarten kunnen scannen anders moet je 5 keer los afrekenen.

Maar ik denk niet dat dit in 1 shopping trip werkt. Ik vind die persoonlijke bonus sowieso onzinnig haha, die korting stelt 9/10 x niks voor.

1 like

Nee denk ik ook niet en ik zou het echt te veel gedoe vinden om met 5 gescreenshotte kaarten op pad te gaan maar blijkbaar is daar animo voor

2 likes

Ik kreeg een keer 10 cent korting, voelde als een belediging :joy:. Als iets gratis is, zou ik het nog overwegen maar ik spaar koopzegels dus dan is het een beetje zonde om m’n wekelijkse boodschappen te doen op de kaart van iemand anders.

3 likes

Nee dat kan niet, je moet dan apart afrekenen! Maar als je bij een zelfscan staat doe je dat uiteraard sneller dan bij een reguliere kassa. Wel een super leuke tip, heb m gevolgd op reddit!

Kijk wel uit als je het zelf erop zet, mocht je het icm airmiles hebben de bonuskaart kan iemand anders ervan door gaan met de 5 euro of 10 euro korting bij de boodschappen :wink:

3 likes

Ik heb vaak korting op de wraps of pizza’s van Schär en dat scheelt toch echt een hoop.
Krijg dan 50% korting, terwijl die dingen bijna nooit in de aanbieding zijn in de winkel.

Maar veel andere dingen zijn echt onzin inderdaad. 15 cent korting… jeej…

1 like

De Dreft en Robijn is nu 1+1 bij AH. Ik gebruik beide en het scheelt best veel geld, dus als iemand dat nog nodig heeft; tip!

1 like

En oppassen dar ze niet de zegels aan hebben staan op de kaart. Anders spaar je ook nog mooi voor ze!

2 likes

Er staat in de posts wel vaak bij dat koopzegels uitstaan maar inderdaad goed om er extra op te letten!

Ik gebruik eigenlijk wekelijks wel één of twee aanbiedingen uit m’n persoonlijke bonus. 20% korting of 3 voor €5 borrelhappen die ik vaak koop vind ik toch wel chill, en ik baal wel als ik die producten dan een keer voor de volle prijs moet kopen als ik die bonus niet heb. Voor mij weinig moeite om die reddit even door te spitten maar kan me ook wel voorstellen dat velen het dat niet waard vinden hoor, icm verschillende bonuskaarten moeten aanslaan :sweat_smile:

2 likes

Ik vind dit wel een mooi topic om dit overzicht te plaatsen. Het is de prijsopbouw van mijn energieleverancier, ik neem alleen elektriciteit af en regel het jaarlijks.

Dit heb ik al jaren op rij zo. Helemaal snappen doe ik het niet, het zal wel om de vermindering energiebelasting gaan die zo hoog uitpakt, maar ik kom dus tot nu toe elk jaar in de min bij mijn energieleverancier. Ofwel ik krijg geld terug en hóe (332 euro pj).

Volgens mij waren de tarieven van vorig jaar wel aanzienlijk lager. Ik snap er echt niks van, de verschillen zijn zo groot. Misschien kijk ik wel verkeerd.

7 likes

Betaal je dan ook niet voorruit wat verrekend wordt? Dus als ik het goed begrijp krijg jij geld van de energiemaatschappij als je stroom verbruikt?

2 likes

Klopt, ik betaal jaarlijks 120 euro maar krijg uit mijn hoofd gezegd tussen de 2-300 euro terug.

4 likes

Haha wow, wat fijn!! Echt bizar dat dat blijkbaar kan, maar super relax voor jou!

3 likes