Ik ben de laatste paar maanden in mijn eentje ook zo 250 euro kwijt aan boodschappen (En dat zijn alleen boodschappen + alcohol, maar dat drink ik niet heel veel) Zitten geen drogistspullen of kattengrind bij en ik haal veel uit de opruimbak. Ik ga naar de AH, Lidl (die voor mij vaak net zo duur als AH is of duurder met wat ik haal) en Jumbo. Misschien toch eens op de markt kijken op donderdag/zaterdag.
Wat is een goede stukprijs per vaatwastablet? Wil hier ook rekening mee houden maar geen idee wat normaal is, ik gebruik finish
Ik denk tussen de 12-20 cent. Ik had laatst 16,70 betaald voor 100 finish vaatwastableten. Daar kan ik echt wel mee vooruit. Maar dat is persoonlijk, want misschien is er iemand die een nog betere deal weet. Alleen ben ik wel verknocht aan het MERK finish
Ik ben nu wel bewuster geworden over de wc rollen die ik eerder benoemde, die haal ik voortaan bij de kruidvat.
Wat ik ook altijd bestel bij de kruidvat zijn die ariel pods mega verpakking 140 voor 30 euro uit mn hoofd!
Ik heb hier op t forum gelezen dat je het beste basic vaatwastablet kan gebruiken, en apart de glansspoelmiddel en vaatwaszout. Sindsdien koop ik de meeste vaatwastabletten eigen merk, zoals AH/lidl. Er zitten meestal 40-44 tabletten in een pak voor ong 2,50.
Als je het vergelijkt met a-merk tabletten in de aanbieding, kom.je alsnog goedkoper uit!
Zijn vaatwastabletten echt zoveel beter dan gewoon poeder?
Ik gebruik poeder, is toch veel goedkoper. Heb het gevoel dat mijn vaat goed proper is.
Doseer gewoon telkens een half dopje. Is niet echt meer werk?
Nee, volgens mij maakt dat niet uit! Soms zit er zelfs te veel zeep in zo’n blokje/pod.
Iemand heeft er zelfs een hele analyse op gedaan op youtube:
Ik ben meteen geabonneerd en heb dit filmpje bekeken plus het andere filmpjes van vaatwassers. Geen finish meer voor mij en ik ga mijn kennis ook verder delen met mijn ouders!
Met thee zou je nog kunnen overwegen om voor losse thee te gaan. Met een tl kun je een sterke kop zetten en een lichtere. Of als je houdt van lichte thee, kan je nog wel vaker er thee uithalen. Ik heb het idee dat verse thee ook scheelt in de kosten.
Vaatwaspoeder vind ik echt goed werken! Ik schud er nog wel een behoorlijke hoeveelheid soda door, maar mijn vaat komt echt schoon eruit. Ik geloof echt niet dat die pads beter zijn. Zeker dwt vieze plastic laagje niet wat amper oplost.
Ik heb niet zozeer een budgetvraag, maar wel een prangend financieel probleem. We zijn aan het verbouwen en vanwege een hypotheekadviseur die 1000 fouten maakte is het bouwdepot veel later rond dan verwacht/gehoopt. De aannemer is dus al bezig en we hebben al diverse facturen moeten voorschieten. Het geld is nu op en we kunnen nog steeds niet bij het depot, terwijl de volgende factuur bijna verloopt. Als we de facturen kunnen indienen zit daar nog beoordelingstijd aan vast en de aannemer geeft aan dat we wel enig uitstel kunnen krijgen, maar niet veel.
Stel dat het allemaal niet lukt dan zullen we (nog meer) geld moeten lenen in onze omgeving om de aannemer te betalen tot we kunnen worden betaald uit het depot. Mijn vraag daarbij is: kunnen we ‘zomaar’ tienduizenden euro’s lenen/laten overschrijven door familie op onze rekening om die factuur te kunnen betalen, en later dit jaar weer aan hen terugbetalen dmv overschrijving, of krijgen we dan gedoe met de belastingdienst ivm verdenken van schenkingen enzo? Ik heb er echt extreem veel stress van maar ben ook te weinig thuis in dit soort kwesties….
Bij voorbaat dank!
Wat een vervelende situatie! Misschien kan je contact opnemen met het juridisch loket? Zij geven gratis juridisch advies (wel tegen belkosten)
Of met de belastingdienst zelf?
Volgens mij kunnen je ouders je hiervoor gewoon de befaamde jubelton schenken: Hoe zit het met belastingvrije schenkingen voor een koopwoning? (belastingdienst.nl)
Sowieso kan een schenking tot een bepaald (redelijk laag) bedrag wel belastingvrij, weet niet wat op dit moment het precieze bedrag is.
Volgens mij is dit geen probleem, je zou ook een contract voor een familiaire lening kunnen opzetten. Zo gaan wij ook een deel van ons huis financieren, ipv een overbruggingshypotheek. Hebben we ook zo met de bank/hypotheekadviseur besproken dus ga ervan uit dat dit wel klopt.
Ja maar we willen dus geen schenking, het is echt een lening voor een paar weken, dus liefst zonder gedoe met overeenkomst etc. Daarnaast is de echte schenkingsgrens maar ca 5500 euro, en daar zitten we dan al ruim boven .
We kunnen idd ook kijken of mijn ouders de factuur kunnen betalen, maar de bank betaalt idd alleen uit aan ons dus dan moeten wij hen alsnog een groot bedrag ‘schenken’…
Je kunt ook doen alsof het een schenking is maar wel met je ouders afspreken (en op papier zetten) dat en wanneer/hoe je het terugbetaalt. (En die afspraak natuurlijk nooit aan de Belastingdienst laten zien!)
edit: je kan dat natuurlijk ook gewoon mondeling afspreken als er genoeg vertrouwen is
Zo heb ik het zelf ooit gedaan met een lening voor m’n studie. Het mag officieel niet maar het kan wel!
Als je je ouders vervolgens terugbetaalt wordt dat dan wel ook gezien als schenking. En voor schenkingen van kinderen aan ouders is de vrijstelling rond de 2300 euro. Dan moet je de terugbetaling over heel veel jaren spreiden als je geen belasting wil betalen.
Ook een goed idee: een paar zakjes zaadjes bestellen en binnen in de grond stoppen.
Want als je echt een klein budget hebt koop je daar niet snel van die dure verse kruiden van en dat is toch wel erg zonde.
Kan blijkbaar zelfs in januari:
(Dit is koriander en peterselie, ik weet niet wat aan welke kant zit maar dat wordt later wel duidelijk)
Nee want dan is het weer een vreemde storting bij het terugbetalen aan familie. Beter heen en weer storten (liefst met iets rente) ovv lening/aflossing
Wat ik zou doen is er een lening van maken; kleine overeenkomst opstellen en rente berekenen. Bij het terugbetalen vd lening aan je ouders kunnen zij er vervolgens voor kiezen te verschuldigde rente kwijt te schelden/te schenken
wow great minds think alike want zo ziet mijn koriander er inmiddels ook uit en binnenkort komt er basilicum!