Budget- en besparingstopic

Ik had dat eerst ook en zie dat anderen het al hadden geopperd maar ‘potjes’ werkt voor mij ook heel goed. En mijn eigen risico betaal ik sinds een paar jaar in het voren, dat is dan 10 maanden lang €38,50 (in december en januari niet, alle andere maanden wel) en dat vind ik ook heel fijn. Ik heb o.a. bijv. een potje voor de sportschool want dat betaal ik voor een half jaar vooruit en dat is dan ook best een bedrag. Ik kan op mijn spaarrekening al die potjes namen geven met een bijpassend plaatje en dat is echt chill.

3 likes

Huh, ik heb vanaf eind april een jaarcontract bij mijn energieleverancier. Inmiddels wel verlengt (natuurlijk tegen veel meer geld) maar dat gaat pas eind april in. Maar nu zie ik in mijn app dat ik in dec 235kwh heb verbruikt, en dat dat mij exl leveringskosten etc €54 kost. Maar in jan heb ik 210 kwh verbruikt, maar betaal ik €64 ( ook zonder levering). Hoe kan ik opeens €10 meer moeten betalen voor minder kwh terwijl ik een vast contract heb, weet iemand dat?

1 like

Heb je misschien een vast contract met variabel tarief? Daarbij wijzigen de tarieven in januari en juli namelijk

1 like

In de voorwaarden staat; ‘tarief staat vast voor gehele looptijd’. Dus dat lijkt me niet?

1 like

Als dit echt de situatie is dan zou het niet moeten kunnen dus zou ik je leverancier gewoon even bellen
Als je dezelfde dingen aan het vergelijken bent (dus idd excl levering en btw en alles, enkel stroom, etc) zou ik vragen naar een specificatie van de gebruikte tarieven om te controleren of dat overeenkomt met dat waarvoor je eind april (digitaal) getekend hebt

1 like

Ondertussen gaat Vattenfall lekker de prijzen verhogen vanaf 1 april en doodleuk zeggen dat de consumenten er niks van merken omdat de compensatie van de overheid dit compenseert. Helemaal geen mail van Vattenfall gekregen ook, mocht erachter komen via het nieuws.

Ik vraag mij af of ze er nog een verhoging in juli erachteraan gooien.

Edit: dit geldt voor variabele contracten trouwens.

Komt dit niet door de compensatie op energie?
Ik heb een appje en ik zie dat sinds januari het bedrag vét laag is. Ik kreeg het alweer warm dus had gebeld, maar er werd toen verteld dat ze direct het bedrag compenseren vanuit de overheid.

3 likes

Volgens mij is @kleinmeisje haar bedrag juist hoger sinds januari

4 likes

Gatver, ik moet beter leren lezen sorry @kleinmeisje

3 likes

Jaa klopt, juist hoger dus daarom vond ik het ook zo raar! Ik heb even gebeld en de app rekent al met het tarief van mijn nieuwe contract, terwijl die nog niet in is gegaan. Medewerker gaf aan dat de app het niet begrijpt en dus verkeerd weergeeft, maar dat het op mijn jaarrekening straks wel goed zal zijn. Wel even in de gaten houden dus.

1 like

Hebben ze dan ook op basis van die onjuiste tarieven je maandbedrag over januari afgeschreven? Want dan zou ik het zeker in de gaten houden, dat is echt niet netjes. Bij welke leverancier zit je (als je dat wilt zeggen)?

1 like

Greenchoice! Wij betalen elke maand hetzelfde en dat is nog wel op basis van het oude tarief.

3 likes

Aah haha dat is ook de mijne! Hopelijk maken ze er geen puinhoop van :joy:
Zolang je maandbedrag naar je contract is zou het inderdaad goed moeten gaan

1 like

Ik denk erover om de bezorgbundel van AH stop te zetten, omdat we regelmatig niet aan de 50 euro per week komen wanneer we bijv. een maaltijdbox bestellen, veel buiten de deur eten of gewoon nog veel over hebben van de week erover. Maar vind het wel fijn om boodschappen te laten bezorgen. Wat is nu echt de goedkoopste online supermarkt? Ik heb ook wel eens bij Picnic besteld en vind het fijn dat er geen bezorgkosten zijn en het minimum bestelbedrag een stuk lager ligt, maar heb wel het idee dat hun aanbiedingen minder goed zijn…

2 likes

Kun je niet gewoon bij AH blijven bestellen en dan de bezorgoptie met de laagste kosten kiezen (2,50)? Als je dat af en toe doet is het goedkoper dan een bezorgbundel want dat kost 10,- per maand toch?

De aanbiedingen bij Picnic vind ik echt niet te vergelijken met bonus bij AH. Een aantal producten zijn standaard wel goedkoper dan bij de AH, scheelt voor mijn koffie bv 30 cent voor exact hetzelfde merk/verpakking. Maar dat haalt het niet bij een 1 + 1 gratis in de bonus en heb dat voor deze koffie bij Picnic nog nooit gezien. Tegelijkertijd geef ik sinds we Picnic hebben veel minder uit omdat we precies kopen wat nodig is en niet nog allerlei extra dingen op het zoveelste tripje naar de supermarkt. En ik combineer Picnic met 1x per week naar de AH voor dingen die Picnic niet heeft + de bonusaanbiedingen.

4 likes

Ik heb net mijn eerste bestelling bij picnic gedaan en vond ze echt tegenvallen qua prijs. Bijna alleen maar a merken. Volgens mij willen ze helemaal niet de goedkoopste zijn, en richten ze zich vooral op gemak en comfort. Ze nemen blijkbaar ook pakketjes aan.

4 likes

Ik vind de aanbiedingen bij picnic ook niet goed. Maar ik bestel daar alleen de goedkoopste huismerken enzo voor de basis boodschappen zoals yoghurt en.d. en dat vind ik wel vergelijkbaar met huismerk van de ah.
Verder bestel ik soms bij ah compact. Kun je bestellen vanaf 35 euro en gratis bezorging. Wel kleiner assortiment dan gewone ah bestellen en ook nog niet in alle woonplaatsen.
En ik heb nu ook een aantal keer bij Coop besteld. Daar heb je vanaf 70 euro altijd gratis bezorging en kun je bestellen vanaf 40 euro. Daar bestel ik meestal als ik vind dat er goede aanbiedingen zijn van bijvoorbeeld 1+1 gratis enzo. Wel vergelijkbaar met aanbiedingen bij de ah. Maar Coop is natuurlijk niet in alle regio’s.

3 likes

Ja, misschien zijn het vooral mijn vaste dingen die ik vaak koop die me tegenvielen hoor! En ik moet zeggen dat ik altijd wel van de bonus van ah houdt, koop daar vaak in bulk. Bijvoorbeeld chocomel voor 1 euro, of de clipper thee. En ik vond de prijs van groenten en fruit relatief tegenvallen, en ze hebben bijvoorbeeld geen huismerk soyayoghurt, of chocoladevla.

Maar goed, misschien moet ik daar ook nog even een weg in vinden hoor, het is in ieder geval een hele makkelijke app, en ze hebben veel bezorgmomenten.

Deel je geheim, haha! Wij zijn (inclusief schoonmaakmiddelen, wc papier, wasmiddel. Exclusief drogist) wekelijks 60 a 70 euro kwijt bij Picnic en dan nog 30-40 euro bij de AH.

2 likes