Budget- en besparingstopic

Hmm, wij eten ook geen vlees/vis, weinig alcohol (reken ik ook niet mee met de boodschappen want ik drink thuis niet en mijn vriend haalt een biertje als hij er zin in heeft en betaal dan zelf) en geen frisdrank. Maar als ik in mijn laatste bonnetje kijk dan is koffie, fruit en 2 Good Baker diepvriespizzas al haast de helft van het totaalbedrag (32 euro van de 75).

4 likes

Ik vind juist altijd als ik Picnic vergeten ben en naar de AH moet dat ik ineens zo’n bak geld kwijt ben :sweat_smile:
Het zal vast schelen per product. In het begin heb ik wel eens Picnic met Lidl vergeleken, dat maakte toen (2018/2019 ofzo) niet veel uit, alleen had je vaak bij de Lidl voor hetzelfde geld een enorme hoeveelheid die wij dan toch niet opmaakten.
En als ik naar de supermarkt ga dan loop ik langs die schappen en denk ik al snel ‘oh dit ziet er lekker uit, oh dat is niet duur’ en dan is het onderaan de streep natuurlijk alsnog duurder.

3 likes

Ja dat heb ik ook! Daarom is picnic zo’n uitkomst voor ons. Je besteld in een gezonde bui alleen wat je nodig hebt. En als je dan na ontvangst zin hebt in wat lekkers dan heb je pech en kan je zitten mokken op de bank. Scheelt bij ons echt een paar tientjes per week.

8 likes

Wij waren dus altijd trouwe albert heijn shoppers, maar zijn sinds deze maand helemaal into de DIRK. Scheelt echt per product minstens 10 cent! Gelukkig is m’n vriend helemaal van het aanbiedingen uitpluizen dus hij maakt verschillende lijstjes voor de verschillende supermarkten zodat we alles zo goedkoop mogelijk kunnen kopen.

Had even snel in excel opgeteld wat we in januari (pre Dirk tijdperk) aan boodschappen hadden (389 euro) en in de maand maart (305 euro) en dat scheelt dus echt best wel veel!

19 likes

Jaaaa love Dirk qua prijzen! Helaas is Dirk nu een stuk verder en is AH bezorgen als je geen auto hebt èn trappen op moet ook wel erg verleidelijk haha. Maar thanks voor de reminder want ik merk het ook echt als ik wel naar de Dirk ga!

Is Budget internet en tv wat, en is de service goed bij Budget? Krijgen veel 1 ster google reviews namelijk. Gebruiken het kpn netwerk.

Ik zit nu al een tijd bij kpn maar die hebben steeds hele goede acties voor nieuwe klanten maar voor bestaande willen ze zowat niks doen.
Dus ik wil een jaartje overstappen en dan weer terug met een goede actie.

3 likes

Wij zitten bij budget thuis en bevalt goed. Ook mobiel abonnement er bij wat echt spot goedkoop is. Geloof €10 voor 7gb of €15 onbeperkt internet, als je al een ander abonnement hebt bij budget thuis.

Verder geen problemen met de service en internet. Zaten hiervoor ook bij KPN.

6 likes

Ik heb niet tv internet maar energie en dat is prima. Klantenservice heeft me ook goed geholpen toen ik vragen had.

3 likes

Hoeveel betalen jullie dan voor het budget thuis internet?

3 likes

Ik ging even reviews googlen want de prijs was leuk. Maar meeeega slechte reviews. Heb het toch maar niet gedaan.

3 likes

Wat gaven die reviews dan aan?
Zoveel kan er toch niet misgaan met een energieleverancier?

2 likes

Dat de klantenservice onbereikbaar en helemaal kut is en dat ze steeds de termijnbedragen verhogen zonder bericht of verklaring

2 likes

och man ik zit ook bij zo’n budgetmaatschappij en klantenservice was echt de hel. Wilde een simpele verhuizing doorgeven en dat was echt zo’n gekut. Uren mee bezig geweest, energie was bijna afgesloten, wat een gezeik.

3 likes

Ah ok, dat is mijn ervaring niet.

Ik heb geen vast tarief, was te laat met vastleggen en had al tijdje flexibel.
Ik heb netjes mail gekregen dat ze sinds januari met maandtarieven werken en krijg iedere maand mn nieuwe tarief door per mail. In die mail staat ook dat ze voorschot niet wijzigen en dat is dus ook niet gewijzigd.
Ze wijzigen het 1x per jaar ahv eindafrekening, of als je het zelf doet.

Klantenservice heb ik al heel lang niet nodig gehad, dus dat weet ik niet zeker.

1 like

Wij betalen voor internet + tv €56,50. Wij hebben wel sneller internet dan normaal. Is als nog duur, maar in combinatie met een mobiel abonnement goedkoper dan de KPN.

3 likes

:grimacing: Ik heb vorige maand echt veel te veel uitgegeven, dus ik ga deze maand een nieuwe poging doen met een weekbudget en dan voor alles (exclusief eten/drinken/verzorging van de katten), dus boodschappen/spullen voor het huis, hobby’s/leuke dingen, verzorging etc voor een week. Heb namelijk geen zin om mijn spaargeld langzaam te zien verdwijnen omdat ik mijn uitgaven niet kan beheersen.

Ben benieuwd of het me nu wel gaat lukken. Heb deze financiële maand wel 2 concerten (1 al gehad) en ben er nog niet helemaal over uit of ik die ook bij het weekbudget mee wil nemen. Als ik dat wel doe heb ik de eerste week (mijn maand loopt van 15 - 15) al gefaald, haha. Meer mensen die een weekbudget hebben voor alles en hoe bevalt dat?

8 likes

Ik vraag me af of het de moeite waard is. Wij zijn in oktober over gegaan van gas naar elektrisch koken en het verschil op de gasrekening is verwaarloosbaar. Het meeste gas gaat naar het verwarmen van je huis en douchen.

2 likes

Ik heb ‘t afgelopen september in paniek (net voor 1 okt toen :smiling_face_with_tear:) vastgezet voor 3 jaar tegen 1,05 (en nog 10 cijfers). Dat is incl alles dus ook levering etc. Nu is de btw op energie wel verlaagd dus of dit nu het in is gegaan nog helemaal klopt weet ik niet.

Het was hiervoor 0,7894 all in…

2 likes

Dit is waar wij ook over twijfelen… Ons contract loopt nu af, maar voor minimaal 1 jaar ergens anders naar overstappen & dit nu - met de hoge prijzen - vastleggen willen we niet. Ik denk ook dat we wachten tot sep / okt (wanneer de verwarming weer veel aan gaat) en dan hopen dat prijzen gezakt zijn & dan overstappen.

2 likes

Ja ik vind het ook lastig… bij concurrenten niet goedkoper dan waar we nu zitten had ik al gezien, enige zou kunnen om variabel tarief vast te leggen maar dat vind ik ook wat risky met deze prijzen.

1 like