Exact dit. Ik denk dat ik niet door de keuring voor een eigen auto zou komen. Want ik heb een kantoorbaan dus zou in theorie best met de fiets of ov kunnen. Maar met het ov ben ik ruim anderhalf uur onderweg, met de auto een kwartier. Ook ben ik mantelzorger voor mijn beide ouders. Zou ik natuurlijk ook op de fiets kunnen doen, ik weet alleen niet hoe ik ze met rolstoel en al bij de dokter of het ziekenhuis krijg.
Ik ben zeker voorstander van niet meer auto’s voor de deur dan het aantal mensen in je huishouden. Maar ook hier zijn er ‘buurkinderen’ die ruimschoots volwassen zijn maar noodgedwongen nog thuis wonen. Een aantal daarvan hebben inderdaad ook gewoon een auto.
En de woningnood en de parkeernorm in de meeste gemeenten zorgen inderdaad voor problemen. In onze gemeente is deze 1,2 per huis. Wanneer je dus in een straat meerdere huizen hebt waarbij er meer dan een auto is dan loopt het al spaak. En als kinderen langer thuis moeten wonen zit je al snel natuurlijk aan meer dan een auto per huis zelfs wanneer de ouders een gezamenlijk auto hebben.