Burenergernissen #2

Ik volg even niet waarom een caravan meer recht heeft om daar te staan dan een auto. Vind jou niet de irritante buur in ieder geval.

57 likes

Thnx! Ja heb dat uitgelegd, en hij heeft uiteindelijk een andere buurman gevraagd om auto te verzetten. Maar ik was geïrriteerd en hij was geïrriteerd :joy:.

Dat is precies mijn irritatie. De plek is tegenover zijn huis (en schuin voor mijn huis), aan hun zijde zijn geen officiële parkeerplekken, maar staan altijd auto’s. Daar stond de caravan nu tijdelijk ook. Aan mijn zijde zijn er parkeervakken.

Maar iedereen gaat altijd braaf hun auto verplaatsen als zij weer aankloppen. En ik heb dat ook eens gedaan (was toen ook al geïrriteerd). Maar nu kwam het mij gewoon echt niet uit.

1 like

In de meeste gemeentes mag een caravan helemaal niet lang voor de deur staan. Mogelijk dat dat een volgende keer helpt?

3 likes

Misschien is dat juist de reden dat ze hem steeds willen verplaatsen?

2 likes

Ja dat ding staat er meestal maar paar dagen, maar ze gaan gewoon heel vaak met dat ding op vakantie.

2 likes

Op zich wel logisch toch als je op vakantie gaat en een caravan moet inladen dat je hem dan zo dichtbij mogelijk wil hebben staan (precies net zoals @mexi maar dan met haar auto). En helemaal prima om er nee op te zeggen als het niet uitkomt natuurlijk. Maar ik vind het niet een hele rare vraag ofzo

5 likes

Is vaak maar 72 uur dat die mag blijven staan.
Doe er je voordeel mee :rofl::rofl:

1 like

Mijn buren hebben 4 auto’s en hadden laatst ook een week de caravan voor de deur :joy:. En we hebben in onze wijk parkeergebrek. (maargoed ik heb geen auto, dus niet mijn probleem)

2 likes

Ja dat hebben wij ook in de wijk zo een gezin. Ze hebben hier maar liefst 6 auto’s. Denk alleen maar wat moet je met zoveel auto’s, ze zijn met zijn tweeën

4 likes

Mijn buurman die alleen woont met 3 auto’s en een werkbus :smiling_face_with_tear:. Die bus staat uiteraard altijd voor ons raam. Gelukkig is hij tegenwoordig heel vaak bij zijn vriendin.

3 likes

Mijn hemel, wat bizar?? En hebben ze dan ook geen eigen oprit ofzo? Ik vind het soms al irritant dat wij onze (1) auto niet voor ons eigen huis kunnen zetten omdat alle buren twee auto’s lijken te hebben

3 likes

Ik vind het ook geen rare vraag, maar ga er dan wel vanuit dat ze vandaag of morgen die caravan willen inladen, niet pas over een paar dagen. Ik vind het zelf wel een beetje flauw om je buur die dienst niet even te bewijzen want je vind het zelf ook fijn als je niet een heel stuk op en neer moet lopen met al je spullen als je in wil laden. Ik heb natuurlijk geen idee hoe schaars de parkeerplekken hier zijn en of de poster zelf ondertussen nog met de auto weg moest voor haar eigen vakantie (ik neem aan van niet want anders snijdt het argument dat je zelf over een paar dagen met vakantie gaat niet zoveel hout). Maar ik had zelf denk ik overlegd wanneer ze weggaan en of ze dan even bij jou aan kunnen bellen zodat jij de auto dan weer bij jou voor de deur kan zetten zodat je makkelijk in kan laden voor je eigen vakantie.

Maar dan laat hij dus drie voertuigen thuis achter?

2 likes

Jup. Ofja soms zet hij de bus en 1 auto bij haar neer. Maarja dan staan er alsnog 2 in de straat stof te vangen.

1 like

Die auto’s zijn altijd gezeik he…
Woon in een buurt die ingericht is dat huishoudens één a twee auto’s hebben. Garage en een oprit. Voor de twintig huizen zijn er drie extra parkeerplaatsen, die we met zijn allen moeten delen. Mijn twee naaste buren hebben alleen al zeven auto’s :smiling_face_with_tear: Zó irritant. Laatst was een buur op vakantie en die heeft expres twee van zijn drie auto’s op die drie extra parkeerplaatsen gezet, omdat hij commentaar had gekregen dat ze daar altijd parkeren.
Je hebt een straat achter ons wat letterlijk een minuut lopen is waar je kan parkeren. Daar parkeren ze nooit :joy:

1 like

Oo ja ook hier met die auto’s: in het huis tegenover me wonen veel mensen (verkamering) dus die hebben 5 auto’s, en de buren 2 deuren verderop hebben ook 5 auto’s (2 nog inwonende kinderen). Iedereen heeft een oprit en aan mijn kant van de straat is voor ieder huis 1 parkeerplek, maar ze zetten ze juist aan de andere kant vam de straat neer - op de weg - waardoor je op het hele stuk meteen een probleem hebt als je tegenliggers hebt. Terwijl er juist parkeerplaatsen vrij zijn (veel buren hebben ook maar 1 auto). Maar dat is verder lopen.

3 likes

Jeetje waarom moet iedereen een eigen auto (of meer dan 1 pp), wat is er mis met delen waar dat kan.

15 likes

Dan draait de economie niet!!!

1 like

Een eigen auto kan ik nog inkomen, maar 7?!?! Hoe dan??

10 likes