Omgeving ja! Lief van je! Ik ga binnenkort als eerst even naar de mediamarkt maar ik zal het onthouden thanks
Laat maar weten, ik vond het zelf ook een dure aanschaf en was blij dat ik het kon testen.
Welk model heb je precies?
Bij ons in de straat zijn er eigenlijk 2 type voortuinen. 1 type is het vierkante gazonnetje met perfect geknipt buxushaagje en 3 nonchalant geplante lavendelplantjes. Daar hoort ook een man bij die het netjes bijhoudt op zondag. Het andere type tuin is tegels - met een auto erop.
Die grasmat hadden wij ook en is er inmiddels uit. Nu zijn we bezig met de creatie van een soort wilde voortuin met random bloemen, bosjes, struikjes, fruit, kruiden en bodembedekkers. Nou jongens, we zijn het gesprek van de straat!
Love it. Wij hebben ook een wilde groene voortuin en ik ben er zo blij mee maar het steekt wel erg af tegen de andere voortuinen hier en ik weet van een buurman dat hij het lelijk vindt. Dat er maar veel mogen volgen met wilde voortuinen!
Boeiend. Zolang anderen er geen last van hebben, lekker doen wat je zelf mooi vind! Ik vind zulke tuinen juist mooi
Ik zit al vanaf vanochtend half 10 in de âgezelligeâ Spaanse muziek Een buurman is aan zijn auto aan het klussen en heeft dit echt teringhard aanstaan, inclusief keihard meeschreeuwen. Als het goed is gaat het zo heel hard regenen, kan niet wachten tot het zo ver is en hij naar binnen vertrekt.
Ooit woonde ik in een heel fijn, rustig buurtje. Maar sinds een jaar is er iemand komen wonen die gewoon zo anders in het leven staat dan ik. Om de haverklap klussen op de meest vreemde tijden, dubbel parkeren. En zojuist hebben we weer een nieuw dieptepunt bereikt: een feestje in de tuin waarbij de Nederlandstalige hits zo hard worden afgespeeld dat ik mijn eigen tv niet eens meer kan verstaan.
En misschien ben ik wel een ontzettend zure vrouw maar wat is het toch dat sommige mensen zich niet beseffen dat ze ook nog buren hebben?
Dat is zo ellendig!
Hier ook weer een leuk weekend: achterburen 6 huizen verder die midden in de nacht met luide muziek beginnen en pas om half 8 âs ochtends ophouden⊠En iedereen is te schijterig om er wat mee te doen.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook te schijterig ben om er iets van te zeggen. Of misschien kan ik beter zeggen: voor de lieve vrede houd ik mijn mond. Nieuwe buren zijn besties met twee andere buren (hebben ook via die route het huis kunnen kopen) en ik weet gewoon dat wanneer ik er iets van zeg dat ik de Sjaak ben. Moet wel eerlijk toegeven dat de herrie einde van de middag begon maar ook vrij snel weer stopte, na het zessen was het stil. Maar als ze zoals bij jouw de hele avond/nacht was doorgegaan denk ik dat ik op een gegeven moment de politie had gebeld.
Zolang doorgaan is voorbij aso.
Ja, dat is echt aso. Ik bel de politie wel eens, maar op zaterdagnacht is de kans dat die komen 0. En dan lig ik mezelf nog uren op te vreten terwijl ik weer vroeg wakker word door mijn kind. Dus dan kies ik maar voor geluid dempen. Doordeweeks bel ik wel.
Het zijn ook nogal louche figuren (huis vol rolluiken en cameraâs, vooral âs avonds en âs nachts actief) plus dan moet ik in pyjama de straat over, dus daar bel ik niet zelf aan.
Bij mijn directe buren heb ik wel vaak aangebeld (en ook politie gebeld). Die hadden ook echt een hekel aan mij daardoor, want ik was ook weer de enige die aanbelde, terwijl iedereen uit zijn huis gebonkt werd. Maar na een paar jaar heb ik eigenlijk nauwelijks nog last van hen, dus het heeft tegen verwachting in wel geholpen.
Ik ben niet thuis maar de buren hier draaien echt de hele dag (tot diep in de nacht) muziek op standje 10. En iedereen hier vindt het normaal haha? Bij mij zou iedereen de politie bellen,
Maar:
We delen éxact dezelfde smaak in muziek, ze draaien allemaal bangers die ik vergeten was dus ik zit nu naar Mary J. Blige te luisteren, net naar Ja Rule ft. Fat Joe, Soulja boy, heb al een aantal nummers geshazamed en toegevoegd haha ik geniet hier echt van. Eigenlijk echt saai dat het bij mij altijd zo stil is.
Haha jij hebt eigenlijk nu dé kans om mee te feesten! (Refererend naar de appjes die buren altijd sturen: heb je er last van? Kom gezellig langs voor een biertje)
Echt aaaltijd vreemde geluiden omg wat doen zij?? En ze zijn aan het hameren om half 11 toppp. Duurde gelukkig maar paar minuten maar dan nog wat bezielt je even serieus.
Ik was na vannacht helemaal klaar met de irritante geluiden van mijn bovenbuurman. Heb vandaag drie keer bij hem aangeklopt en hij doet gewoon niet open. (En hij was gewoon thuis, want hij maakt ook overdag allemaal geluid). Kwam ik mijn buurvrouw tegen en ze gaf als tip dat hij rond 9 uur altijd even een wandelingetje maakt, maar hij liep zo snel de trap af dat ik hem alsnog heb gemist
Overoveroverburen zijn hier net komen wonen, ze zijn druk bezig geweest met verbouwen en nu is het tijd voor de tuin. Al het groen is er uit en er komt een nieuw tegelpaleis
Dit zou verboden moeten worden
Mijn buren hebben automatische zonnewering die dus open en dicht gaat als de zon wel of niet schijnt, maar het piept dit jaar ineens heel erg. En vooral met dit weer gaat het dus de hele dag door open en dicht, zo irritant. Dat ze er zelf ook niks aan doen snap ik niet, want het zal voor hun nog veel luider zijn.
Zou gewoon even aanbellen, niks wat een busje WD40 even snel kan verhelpen lijkt me. Soms kan je zelf echt heel blind of doof zijn voor dat soort dingen.