Burenergernissen #2

Ja moet je echt doen! De stress van geluidsoverlast bouwt op een gegeven moment zo op dat je de hele dag alert bent en je van ieder geluidje last hebt. Ik zet ‘m gewoon bij het eerste teken van overlast op met rustige muziek of een podcast want dan doorbreek je dat vervelende gevoel meteen

6 likes

Klopt heb ik echt. Zit dan zoo gespannen op de bank omdat ik weet dat er elk moment weer geluid kan komen.
Welke heb jij?

2 likes

Voor mijn moeder heeft dit echt geholpen toen ze luidruchtige buren kreeg. Ze stond op het punt om d’r huis te verkopen maar nu zet ze gewoon haar koptelefoon op als de buren weer eens aan het schreeuwen zijn. Maar alsnog stom dat je zoiets nodig hebt natuurlijk, je wil gewoon relaxed in je eigen huis kunnen leven.

8 likes

Ik heb ook de Sony WH-1000XM3, maar mijn vriend heeft een nieuwere (Sony WH-1000XM4) en die vind ik fijner. Die drukt niet zo op je hoofd bij lang dragen

Inderdaad even passen! Bij mij was de Sony te groot voor mijn hoofd, ik heb een Bose QC 35 en die zit heel fijn.

2 likes

Ik doe als er echt veel geluid om me heen is, eerst oordopjes in en dán de canceling headphones. Het helpt mij heel erg om dan het idee te hebben dat ik zelf controle heb over wat voor geluiden mij bereiken. Als die stress wat lager is kan je hopelijk wat meer ontspannen thuis.

5 likes

Zonder geluid op dan? Of moet je sowieso wel écht wat opzetten om niks meer te horen?

Ja juist wel met geluid aan, de muziek of podcast moet dan net even harder maar je sluit nog wel meer geluid buiten.

2 likes

Maar werkt het dus helemaal niet als je die koptelefoon opzet zonder iets van geluid op? Als de buren harde muziek op hebben wil ik juist geen muziek horen bijvoorbeeld.

1 like

Iedereen is super enthousiast en noise cancelling werkt echt, ook zonder muziek. Maar ik word heel snel misselijk er van. Dus zou wel even checken of jij er tegen kan. Mijn man had in het begin misselijkheid en nu niet meer. Maar ik ben gewoon elke keer misselijk.

5 likes

Ja dat werkt wel, als je de noice cancelling aan zet. Ik zet soms wel iets op van binaural beats wat nauwelijks geluid is omdat dat wel beter dempt. Maar je hoeft dus niet per se ergens naar de luisteren, als je maar wel de functie aanzet:

4 likes

Ooh wat heftig! Dan betaal je bijna €300 voor zo’n ding en kun je hem niet eens gebruiken. Merkte je dat al na 1e keer? Stel ik test hem in de mediamarkt, voel je dat dan direct of moet je hem daarvoor echt langer dragen!

Ik had het direct de eerste keer. Had ‘m amper 10 min op en toen ik ‘m afdeed was ik misselijk en draaierig. Alsof ik in een achtbaan was geweest of heel veel rondjes had gedraaid.

1 like

Wow wat gek! En weten jullie ook toevallig waarom dat zo is bij sommige mensen? @Ladybug

2 likes

Ik heb dit ook, komt omdat de omgevingsgeluiden in zo’n mate gedempt worden dat je hoofd niet meer ‘weet waar je bent’. Het trekt bij mij wel weg.

6 likes

Kan ook komen doordat er teveel druk op de buis van Eustachius zit. Daar heb ik veel last van met een koptelefoon. Echt een heel naar gevoel, kan ook echt geen NC koptelefoon op daardoor!

2 likes

Ik heb het ook met muziek maar dan kan ik ‘m iets langer op. Maar alsnog max 20 min. Ik heb geen idee waardoor het komt. Weet ook niet waarom het bij mijn man weggaat en bij mij niet. Het is voor hem dus een uitkomst (net als voor vele hier) maar voor mij niet. @Enthusiasm

2 likes

Ik kan ook niet tegen het gevoel van een koptelefoon, maar met AirPods Pro heb ik daar geen last van. Heb het ook gekocht vanwege lawaai thuis en ik zou nooit meer zonder kunnen. Instant zen voor je hoofd.

Ik heb dat inderdaad ook, maar ik word ook heel snel wagenziek en heb dat gevoel ook in de achtbaan en het vliegtuig. De mensen die ik ken die dat ook hebben zijn ook wagenziek.
Maar inderdaad even testen in de mediamarkt, je merkt het direct.

1 like

@Nysmn, klopt het dat je in Utrecht woont? dan zou je namelijk die van mij wel mogen testen. Ben ik zelf heel blij mee en kun je het goed testen

3 likes