Burenergernissen #2

Ja het is echt heel intens maar ook voor de ouders die kunnen hem ook niet stoppen dus ook wel mega sneu voor ze. Die voelen zich echt wel bezwaard

6 likes

Ah ja super lastig voor beide partijen

1 like

Snap nooit hoe de ouders er zelf niet gek van worden. Mijn buurvrouw heeft ook twee krijs kinderen die letterlijk zo hard schreeuwen dat hun stem overslaat aan het einde van de avond. Zij zit er gewoon naast. Hoe filter je dit weg??

5 likes

Ik denk als ouder zijnde dat je niet veel keuze hebt :sweat_smile: als het oudere kinderen betreft die veel schreeuwen/gillen kun je er natuurlijk wel wat meer mee maar als het een baby/peuter is die veel gilt of schreeuwt of hult kun je er niet veel mee denk ik

2 likes

Onze achter buurjongen van 6 loopt ook altijd zo te schreeuwen in de tuin. Doe normaal zeg.

Heb dat mijn dochter geleerd dat dat niet de bedoeling is, lijkt me inderdaad niet zo moeilijk als je daar van jongs af aan mee begint. En bij huilen toen ze klein was meteen naar binnen (en uiteraard troosten)

7 likes

Ja je hebt gelijk hoor maar ik had meer in mijn hoofd baby’s/peuters die overstuur zijn/blijven huilen/tantrums krijgen om niks. Mijn broertje had vroeger echt driftbuien om niks en m’n moeder kon op haar hoofd staat maar niks hielp (achter bleek overigens wel dat hij mentaal niet helemaal is zoals het hoort dat zal ook wel meespelen).

2 likes

Doet me denken aan de oude buren van mijn ouders. Pasen? Kids om 6 uur in de ochtend in de tuin laten om gillend paaseitjes te zoeken. Geen zin je kind op muziekles te doen? IJzeren prullenbak in de tuin zetten zodat ze lekker met de klep erop kunnen slaan. Die ouders deden gewoon heeeelemaal niks. Boeide ze gewoon echt niet. Met die prullenbak was ook altijd precies als ik voor een tentamen zat te leren. Alle ramen en tussendeuren dicht en nog hoorde je het, om knettergek van te worden

2 likes

Onze buurman heeft 2 kleinkinderen, jongens, en dat zijn echt een stel draken. Als ze op visite zijn breken ze nog net het huis niet af. Laatst had de jongste ook een driftbui, werd buiten gezet om af te koelen onder het mom ‘ga hier maar staan schreeuwen’ en wij zaten buiten en toen gaf dat kind dus met zijn kwaaie kop onze auto een harde klap. Uiteraard ging het alarm af, en daar schrok hij van, toen was het geen schreeuwen meer, maar janken. :expressionless: Echt, ik ben blij dat ik ze niet als buren heb, heb echt medelijden met onze buurman als ze er zijn.

8 likes

Heb je daar wat van gezegd?

7 likes

Uiteraard. Laat dat niet zomaar gebeuren.

4 likes

Nadat de ene buren hun voortuin vol kunstgras gegooid hebben, gaat de andere buurman nu zn voortuin betegelen met alleen zwarte stenen.
Lekker hitte-afwerend ook.

5 likes

Doet me denken aan mensen die alle bomen/beschutting weghalen want dan hebben ze meer zon maar vervolgens de hele zomer niet buiten kunnen zitten omdat het daar zo ontiegelijk heet wordt.

Joh

3 likes

Geen idee hoe ik het account heb gevonden (vast via dit forum) maar onderhoudsmoe op Instagram staat vol met dit soort tuinen. Echt elke keer weer huilen, vreselijk.

3 likes

Ja was dat niet waar die tuin van wilvantien of die andere op stond? Ik vind het iig echt kut en lelijk

2 likes

Zou best kunnen idd. Zij heeft wel een tuin die er echt perfect bij past.

1 like

Paar maanden later staat de airco monteur op de stoep. :+1:

3 likes

En hoe reageerden ze dan?

1 like

Die ouders natuurlijk not amused naar dat kind dat ie zoiets flikt en duizendmaal excuses naar ons toe. Het zijn geen makkelijke kinderen die ze hebben en hij heeft echt wel op zijn donder gehad.

2 likes

Ok gelukkig werd je in ieder geval serieus genomen!

Altijd! Zijn echt ontzettend lieve mensen, alleen die kinderen zijn echt twee draken die alleen maar kattenkwaad uithalen.

3 likes