Burenergernissen #2

Ugh er belde net nog iemand aan voor een pakketje, lag net helemaal lekker wegdoezeld op de bank :sob: zo laat nog vind ik echt aso

2 likes

Gewoon niet open doen

Ik had eergister in de ochtend die om 07:15 even bij meerdere buren ging aanbellen bij ons in het pand, omdat zijn pakketje er zou liggen. Echt bij 4 buren aangebeld. Gast, als jouw pakket bij 1 persoon binnen ligt, heb je er geen zak aan om binnen gelaten te worden door een ander. Ik was zo pissig dat iemand dat een redelijke tijd vond om aan te bellen.
Heb nog even uit het raam staan schreeuwen dat het 07:15 was en hij even normaal moest doen, ik sliep nog en had het echt even gehad

6 likes

Ben even helemaal klaar met m’n buurjongen, denk dat hij een jaar of 14 is ofzo. Het huis staat op naam van van z’n vader maar die is al maanden nauwelijks thuis, geloof dat hij inmiddels bij z’n vriendin woont want ik zie m nooit meer. Maar inmiddels heeft z’n 14 jarige zoon het huis overgenomen met vrienden.
Al maanden dagenlang gebonk op de muren en verwarmingsbuizen + geschreeuw omdat die jongen aan het gamen is.
Laatst zat ik in de tuin, gooit hij opeens een rotje naar buiten dat 2 meter van me af knalt.
Met z’n vrienden dingen naar me roepen (geen ernstige dingen, maar continu aandacht zoeken zodat ik reageer). Beetje sarcastische toon. Aangezien ik alleen woon voelt dat toch een beetje intimiderend.
Vanmorgen vroeg waren ze zo veel herrie aan het maken in huis, schreeuwen, stampen, deuren gooien, dat ik er wakker van werd. Gaat nu nog steeds door, volgens mij wordt het huis inmiddels afgebroken.

Het lijkt ook met de week meer en erger te worden, dus heb geen zin om de komende tijd alleen maar last te hebben van m.
Heb geen telefoonnummer van die vader, dus ik denk dat ik straks gewoon heel droog aanbel en om z’n telefoonnummer vraag.

9 likes

Melden bij kinderbescherming? Politie? Echt niet oké, die vader is niet goed bij z’n hoofd om zijn minderjarige kind alleen te laten. :grimacing:

42 likes

Als je zeker weet dat hij 14 en zo lang alleen thuis is, zou ik overwegen veilig thuis te bellen

12 likes

Ja idd, los van de gevaren qua brand enzo denk ik ook niet dat het huis er nog heel netjes uit ziet zo haha. Denk 15 jaar max (ook @Sia), dus sowieso fijne leeftijd qua vrienden en herrie maken

Net ging het zo hard dat ik naar buiten ben gelopen. Ze waren met het raam open aan het schreeuwen en doen. Heb als een viswijf staan schreeuwen dat ze tufys veel herrie maken, eens rekening moeten houden met anderen en dat ik het nummer van z’n vader wil. Hij zei dat die vanmiddag thuis is, helaas gaat het schreeuwen nu onverminderd voort

4 likes

Ah top, nu staan ze buiten te schreeuwen en roken, hoor alleen maar schelden met kanker, homo, en eentje zei dat hij me gaat slaan.
Volgens mij is die zoon nu aan het proberen om z’n vrienden rustig te krijgen of dat ze anders moeten gaan ofzo, maar daar luisteren ze niet echt naar

Ja ik zou hier ook de politie voor bellen hoor, een 14-jarige is niet in staat om voor zichzelf en een huis te zorgen. Ik vind het eerlijk gezegd ook borderline kindermishandeling van de ouders, al zal een tiener daar zelf anders over denken. Maar op je veertiende aan jezelf overgelaten worden om je eigen boontjes te doppen is niet ok

54 likes

Politie bellen voor geluidsoverlast, daarbij benoemen dat je hoort dat iemand je wil slaan en een melding bij veilig thuis maken. Hoe kan je als vader zo zijn en je kind zoveel alleen laten wtf.

42 likes

Ja heb je een punt idd… ik ben altijd bang om leeftijd verkeerd in te schatten maar m’n vriend denkt ook 14 dus kan er niet ver naast zitten. Ik ga vanmiddag kijken hoe de reactie is en als het daarna niets beter is dan sowieso politie

1 like

@MACdonalds Ik zou ook de politie bellen! Lijkt me handig als er een wijkagent oid langskomt en bekijkt wat hier nodig is/die een zorgmelding doet bij Veilig Thuis.

4 likes

Joh al zijn ze 16… de ouders zijn gewoon verantwoordelijk. Ik denk dat de politie hier nu al prima wat mee kan, want je ervaart deze ochtend toch al overlast? Plus een bedreiging. Ik zou nu al bellen hoor. Laat het maar escaleren.

12 likes

Fijn om te lezen dat jullie dit ook niet zouden pikken. Wil niet de zeikerige buurvrouw zijn maar zo te zien ben ik niet de enige die dit te ver vindt gaan

1 like

Ik had sowieso al gebeld nadat ze vuurwerk bijna op me hadden gegooid. Dat is echt absurd

5 likes

Omdat ik een beetje bang ben om de boel te laten escaleren door de politie te bellen :weary: ben dan bang dat ze me helemaal gaan treiteren enzo… de oudste zoon heeft een paar jaar geleden al eens gedacht dat ik de politie voor m had gebeld. Hij was toen ook (die vader is al jaren weinig thuis) 4 uur 's nachts met vrienden herrie aan het maken. Ben toen naar hun voordeur gegaan en tegelijkertijd kwam de politie aangereden haha. Zijn conclusie was dat ik had gebeld maar denk dat er anderen hadden geklaagd.

En omdat ik geen vrienden maak door de politie te bellen wil ik even eerst met de vader spreken om te kijken of het iets uithaalt. Anders eerstvolgende keer politie idd.

Inmiddels zijn de vrienden eindelijk naar huis dus RUSTTTT

4 likes

Zijn er nog andere buren met wie je even kan overleggen?

1 like

Dat is wel een goede idd, aan de andere kant van hun woont net een maand een nieuw iemand en diegene moet dit ook wel horen. Zal straks daar ook even aanbellen of zij ook last ervaren.
Denk dat meerdere buren mij vanmorgen wel hebben horen roepen dat het stiller moest, en kan me niet voorstellen dat verder niemand last van hun had aangezien iedereen de ramen open had staan

1 like

Hebben ze kali al gezongen

5 likes

Hier zou ik dus sowieso niet vanuit gaan. Er liep een keer een idioot met een pistool door het parkje voor ons huis. Wij de politie bellen en duidelijk gezegd: NIET BIJ ONS AANBELLEN. We wilden niet dat zijn vrienden zouden zien wie die melding had gedaan. En wat doen ze. Juist.

13 likes