Burenergernissen #2

Vannacht was er ergens een feestje in het complex en nu hangt er beneden op het prikbord een a4’tje met: geen nachtrust, geen respect.

Ik hoopte op een relletje in de facebook groep maar helaas.

3 likes

Er wonen hier een de buurt mensen en die hebben een grote hond met een hele dikke vacht die ze, zo gauw als het 30 graden of meer is, rondjes rond het zwembad laten rennen. Dat beest wil dan natuurlijk spelen maar rent dus constant rondjes en blaft ondertussen nonstop. Echt zo ontzettend sneu. Zo hoor je hem dus nooit maar zo gauw als de temperatuur oploopt en het dus echt niet goed voor hem is gaan ze hem opjutten en rent ie zich zo ongeveer dood.

Mensen erop aanspreken heeft geen zin want het zijn van die mensen die eerst erop slaan en dan pas praten (zijn al meerdere incidenten geweest). En ondanks dat het ook meerdere keren is gemeld door verschillende buurtbewoners wordt er gewoon niks gedaan.

Vind het echt super zielig voor die hond

7 likes

Super zielig, en levensgevaarlijk😤Lijkt me ook heel naar om aan te moeten horen en zien.

Je zou dit gewoon kunnen melden bij de dieren politie. Er moet altijd eerst een dossier opgebouwd worden, voor dit soort dingen. Dus hoe meer meldingen, hoe groter de kans dat er uiteindelijk iets gebeurd.

6 likes

Ja ik heb net weer een melding gedaan. Maar het speelt gewoon elke zomer/warme dag dus vind het bizar dat er zoveel meldingen eerst moeten gebeuren. Ik snap dat er niet bij de eerste de beste melding iets wordt ondernomen maar dit loopt straks echt nog een keer slecht af voor het beestje.

5 likes

Wat verdrietig, arm ding
Helaas is het dan vaak ook nog zo dat als er wat met deze gebeurt, er in no time een nieuwe hond is. Waar ze dan op dezelfde manier mee omgaan. Stom volk

Oh dat is wel echt vervelend. Is het veel wat ze er over heen zitten en wat zouden jullie daar willen hebben?

1 like

Oh ja dat is wel shit. Maar wat zei zeggen is natuurlijk onzin, je hebt je te houden aan de erfgrens. Ben heel benieuwd waar ze vanavond mee komen, hopelijk gaan ze het toch maar gewoon aanpassen zonder al te veel gedoe.

5 likes

Nee toch. Zij zitten over de erfgrens heen. Dus is het hun fout. Maar misschien speelt het ook mee hoe lang dat schuurtje er al staat? Ooit zoiets gehoord bij Frank Visser.

4 likes

Heb je hier wat aan? Dan weet je een beetje wat de buren zouden kunnen doen / vragen en hoe dit juridisch gewogen kan worden.

4 likes

Maar maakt die 3 cm over de erfgrens voor jullie verbouwing dan zoveel verschil? Ik kan me niet helemaal goed voorstellen in welke situatie 3 cm een probleem kan geven, ik zou denken dan maak je de uitbouw 3 cm korter maar waarschijnlijk denk ik te simpel.

De buren mogen uiteraard niet over de erfgrens heen bouwen, maar de kans dat zij de schuur daadwerkelijk af moeten breken is niet zo heel groot omdat een rechter meestal zal oordelen dat dit de buren onevenredig benadeelt.

Je kan volgens mij wel een financiële vergoeding krijgen voor erfdienstbaarheid of het stukje grond verkopen, maar het klinkt niet alsof dat in jullie situatie iets zal oplossen.

10 likes

Volgens mij was hier niet al te lang geleden een aflevering van de rijdende rechter over, echt in het afgelopen half jaar ofzo. Ik heb iig zoiets zitten kijken pas geleden.

200w (1)

Yessss echte dramaaaaa!

27 likes

Het is een goede dag op het forum! :partying_face:

3 likes

WHUT?!?! Waar nog meer? :frowning_with_open_mouth:

Er is gewoon WEER een feestje hier ergens in de buurt. Alleen deze keer zijn ze nog irritanter want ipv muziek hoor ik alleen maar dronken pubers door een microfoon krijsen, praten, “zingen” en vatsige boeren laten. Hou op met me hoor

1 like

Huh, 3 cm korter maken kan er toch heel raar uitzien met een uitbouw haha.

2 likes

Ik heb geen idee? Voor mijn gevoel is een uitbouw vaak enkele meters dus dan lijkt 3 cm me niet een dusdanig verschil te maken dat het er niet meer uit ziet?

1 like

Misschien dat het in de lengte niet echt uitmaakt maar in de breedte is dat toch echt heel raar?

3 likes

In de breedte ziet dit er heel raar uit en brengt waarschijnlijk ook nog (veel) extra kosten met zich mee omdat het afwijkt van een standaard uitbouw.

3 likes

Mijn ouders moesten de uitbouw van hun huis ook iets laten inspringen. Precies laten aansluiten op de bestaande bouw mocht niet vanuit de gemeente, geen idee waarom.

2 likes