Burenergernissen #2

Wonen wij in dezelfde buurt? :joy: wij hadden dit ook 2 weken geleden. Vooral de kermisgeluiden werden echt overmatig gebruikt. Hoe later hoe meer! Incl kekke mc skills. Pffoe

Eerst dacht ik dat het daadwerkelijk de kermis was en zei nog “dan stopt het wel om 11u”, maar het werd natuurlijk alleen maar erger haha. Misschien maar beter dat het niet een week lang was.

Hier is het verder heel rustig, dus voor die ene keer niet zo heel erg gelukkig.

1 like

Haha zou best kunnen als je in het zuiden woont. Of er hebben meer mensen hun kermis mc skills bovengehaald

Normaal is het hier ook super rustig maar de laatste tijd is er gewoon elk weekend wel iets. Hoorde net dat afgelopen weekend er ook keiveel vernield is en er dingen zijn opgeblazen met vuurwerk. Vraag me af waar dat allemaal ineens vandaan komt

Haha nee dit was Amsterdam :rofl:

Zo typisch dat er klaarblijkelijk meer mensen op hetzelfde idee hebben om hun kermisgeluidenapparaat uit de kast te trekken en daar hun feest mee op te leuken haha.

2 likes

Er is een gezin dat bij mij op het pleintje woont en ze hebben 3 auto’s, die ze altijd naast elkaar voor hun deur willen hebben staan (openbare parkeerplekken). Als dat niet zo is, parkeren ze ergens anders maar zodra dan die plek voor hun deur weer vrij is gaan ze heel snel hun auto verplaatsen. Echt you do you en ik probeer me er niet aan te ergeren, maar ergens vind ik het ook wel treurig dat je dan de hele tijd uit je raam staat te kijken tot die plek weer vrij is

19 likes

Dit deed mijn ex ook altijd met zijn auto en vond dat altijd zo raar ja.

2 likes

Hahaha mijn vader deed dat wel eens met mijn auto, die moest ik dan vrij ver parkeren omdat onze vaste plekjes bezet waren door bezoek. Als dat bezoek dan wegging rende hij meteen naar mijn auto :joy::joy: wel lief hoor

Wij hebben ook 1 paar buren die dit doen haha. Op een gegeven moment zelf een sport ervan gemaakt om de auto op ‘hun’ plekje te zetten, en dan zo lang mogelijk te laten staan (record was 2 weken). Zo petty, maar heb er zoveel lol om gehad haha. Nu hebben ze het opgegeven geloof ik want hij staat vaak ergens anders geparkeerd.

17 likes

Bij mij in de straat is een buurman die zijn auto per se voor zn deur wil parkeren. Maar er zijn geen echte parkeervakken (geen strepen zeg maar). En omdat hij zo koppig is passen er altijd twee autos minder in de straat (als er wel strepen zouden staan zou hij sowieso over twee vakken geparkeerd staan). Echt zo fucking irritant. Ik vind het ook gewoon triest ofzo. Als ik ooit zo word wil ik dat iemand me een klap verkoopt haha

12 likes

Ik zou hier echt heel graag een keer als de buren op vakantie zijn in de nacht dan een paar strepen verfen. Zeker als er een tekort is, is dit ronduit asociaal

10 likes

Er woont hier een nieuwe buurman die nogal schijt heeft aan alles en iedereen (ik heb daar al eens eerder over geschreven) Nu werd ik door andere buren net gewaarschuwd omdat de nieuwe buurman blijkbaar een nogal een licht ontvlambaar, niet al te vriendelijke type is (of zoals buren zeiden: een gevaarlijke gek) Toch fijn om te horen als je net boos aan de deur van de nieuwe buurman hebt gestaan. Zit gelijk een stuk minder prettig op de bank.

1 like

Dat parkeren is hier ook een ding, overbuurman heeft zich een plek toegeëigend en gaat ook nog een stap verder, als zijn vrouw de auto niet naar zijn zin in dat vak parkeert komt hij naar buiten om het opnieuw te doen. Echt al meerdere keren met verbazing bekeken

5 likes

Echt hoe weinig hebben deze mensen te doen in het leven

5 likes

Oke de buren doen het vast niet om te pesten maar schijnbaar wonen er nu 5 mensen in 1 huis hier vlak naast me (ik zou hier niet eens met 2 mensen gaan wonen maar oke). Maar nu is onze gemeenschappelijke schuur voor de hele benedenverdieping echt bomvol omdat die mensen ook allemaal daar een fiets hebben staan.

Ja nu ik dit typ denk ik natuurlijk die mensen hebben ook recht op een droge plek voor hun fiets maar het is wel beetje kut dat 1 huis de halve schuur nu inneemt. :’)

5 likes

Ik snap wel dat het irritant is! Wij hadden een jongen die 2 of 3 scooters plus gereedschap in de fietsenverhuur stalde, waardoor deze ook altijd super vol was. Is ook irritant!

2 likes

Een buurman van een zijstraatje verderop stalt zijn motor bij ons voor op de stoep (met hoes en al) Het is wel echt een brede stoep, je kunt er nog prima langs. Maar toch vind ik het irritant want ik moet er nu steeds naar kijken. Ik denk ook wel dat het gewoon mag eigenlijk?

1 like

Ja dat mag natuurlijk gewoon. Weet je waarom hij het voor jullie deur zet en niet gewoon voor zijn eigen?

Ik zou het zelf wel logisch vinden als hij 'm alleen in een parkeervak zou mogen zetten, een auto zet je ook niet op de stoep.
Hij had 'm zelf in de tuin staan, maar daar is nu geen plek voor, en hij woont zelf aan een wandelpad en verder geen stoep en straat oid…

2 likes

Hier staan motors, brommers en scooters ook allemaal op de stoep. Snap dat het niet ideaal uitzicht is, maar denk dat je er weinig aan kan doen behalve vragen of hij ‘m voortaan ergens anders wil parkeren.

3 likes

Dit is niet waar. Het mag meestal niet.

“Een motor parkeren moet officieel volgens de wettelijke verkeersregels op de rijbaan, net zoals alle andere gemotoriseerde voertuigen. Als er parkeervakken zijn moet je je motor daarin zetten. Op de stoep mag de motor volgens de wet niet worden geparkeerd. Maar daar zit veel verwarring. Want onder voorwaarden wordt het parkeren op de stoep door sommige gemeenten gedoogd. In andere gemeenten krijg je wel een boete.” Bron

4 likes

Ik vind wel dat als je zo graag een motor wil je zelf voor een plek mag zorgen waar niemand er last van heeft.

13 likes