Burenergernissen #2

Het beleid verschilt inderdaad per gemeente, maar in de meeste gemeentes mag je de motor gewoon op de stoep zetten. O.a. Groningen, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Amsterdam geven dit aan op hun websites. Dit mag wel alleen als dat geen gevaar of hinder geeft voor voetgangers, maar ook fietsers en auto’s. Het wordt bij motorrijlessen etc ook aangeraden om het wel te doen (mits het is toegestaan in de gemeente).

Vaak bij het parkeren in een parkeervak zijn er andere praktische bezwaren (en vaak ook gedoe met de buren als je dit doet in buurten waar de parkeerdruk hoog is), dus je kan het beste gewoon even bij de buurman vragen of ie m ergens anders neerzet als het storend is. Wel jammer dat ie geen plek meer heeft in zn voortuin.

3 likes

Nou, daar staat ie toch ook. Ik moet ook wel eens naar mensen/ dingen kijken die me niet aanstaan, thats life.

Als het nu echt je vrije uitzicht/ zon etc belemmert oké. Of als er makkelijk plek is bij hem voor de deur, oké.

7 likes

Ja ik ben het hier ook mee eens. Ik was laatst bij een vriendin en haar buren hadden een spuuglelijk klimrek in de voortuin staan voor hun kids, waar zij vanaf de bank ook vol uitzicht op had. Ja superkut maar niks aan te doen helaas. Kan me ook niet voorstellen dat een motor zo je uitzicht verziekt dat je er echt last van hebt eerlijk gezegd.

7 likes

Ja snap de argumenten dat de motor er mag staan, maar zou het ook echt wel spuuglelijk vinden om tegenaan te moeten kijken elke dag. En ik vind het dan ook wel echt een beetje aso om je buren op te zadelen met jouw motor.

6 likes

Nee, tussen de stoep en parkeervakken staan bosjes.

Meningen zijn verdeeld en dat snap ik ook wel hoor. Het is geen wereldramp maar een goede ergernis.

4 likes

Omg ik heb ook zo’n gekke buurman die per sé z’n auto voor z’n deur wil hebben staan. Zijn ook geen vakken maar gewoon aan de zijkant van de straat.
Hij komt direct z’n huis uit als die plek vrij komt. Zet hem ook gerust voor het stukje stoel met ‘afrit’ (hoe noem je zo’n ding haha) en parkeert dicht op andere auto’s.
Hij stond een keer zo dicht op onze auto dat wij niet weg konden zonder zijn auto aan te tikken. Hij stond er al naar te kijken vanuit z’n voordeur dus gevraagd of die z’n auto wilde verplaatsen. Nee wilde die niet. Echt zo vreemd. Weigerde dat te doen en ging weer naar binnen na een flinke woordenwisseling met me gehad te hebben. Voelde me net een viswijf maar was het zo zat. Wij moesten echt weg met de auto dus de politie gebeld voor overleg. En die gingen hem bellen :joy: konden we zien door zijn raam. Toen heeft die z’n auto uiteindelijk wel verplaatst. Echt waar doe je zo moeilijk om man.

26 likes

Haha love dit, zou m’n lachen niet kunnen inhouden als je dit ziet gebeuren

11 likes

Was ook echt fantastisch. Alsof er een mokkend kind op z’n plaats gezet werd. Vraag me alleen nog af hoe ze zijn nummer hadden maar was er blij mee.

6 likes

Misschien niet de eerste keer.

‘Verdomme Gerard, doe nou niet zo moeilijk en verplaats die auto even. Ik heb andere dingen te doen’.

20 likes

Ik dacht dat je dit ook had gedaan hah, ik dacht “ok die vent vindt dat helemaal ok, als hij maar niet zijn auto in hoeft, bizar :laughing:” ben benieuwd wat hij had gedaan als je dat gewoon had gedaan.

Zo raar: wij hadden juist buren die gingen klagen als onze auto (een werkbus) voor hun huis stond geparkeerd. Echt helemaal aanbellen om te vragen of hij verplaatst kan worden want ze hadden nu uitzicht op een grote bus en dat kan echt niet. Als de parkeerplekken nou zijn toegewezen, ok? Maar dat was niet.
Op een ander adres ook een andere buur die altijd hardop klaagde als onze mini auto op “zijn” plek stond. Ik snap daar nooit wat van. Alsof die mensen hoogstpersoonlijk betalen voor die parkeerplek (+ uitzicht🤣) ipv dat het openbaar is.

2 likes

Ik vind het ook helemaal kut als er een grote bus voor mn raam staat. Een keer per maand prima maar meerdere keren per week vind ik niet kunnen. Parkeer maar op de zaak of zorg dat je een eigen oprit hebt. Vind ik hetzelfde als een camper of caravan en dat mag ook niet.

24 likes

Wilde ik eigenlijk ook doen in m’n razernij maar vertrouw die vent voor geen meter :joy:

2 likes

Sorry maar een grote bus voor iemands huis vind ik persoonlijk super aso. Onze buren hebben ook een grote bus die ze altijd bij andere voor de deur zetten, terwijl er 20 meter verderop een grote parkeerplaats is.

9 likes

Forum dus disclaimer moest er weer eens bij: er is natuurlijk geen plek ergens anders. Geen parkeerveld ofzo. Duh.
Ik snap nog steeds niet wat er aso aan is? Je kan moeilijk die auto ín je huis parkeren :smile:
Bij zoiets heb ik altijd het idee dat de zeikerds denken dat je ze expres zit te jennen ofzo :’) Alsof diegene expres ff jouw uitzicht belemmert

10 likes

Ik ervaar dit probleem niet dus vandaar mijn vraag. Maar waarom is dit aso? Zit je de hele tijd uit het raam te loeren? Waarom zou de buitenwereld dan moeten aanpassen op jouw hobby om de buurt te begluren? Ik snap er niks van.

12 likes

Wat ben ik blij dat er precies voor ons huis bosjes zijn en geen parkeerplek dus :laughing:. Hoef ik me er ook potentieel niet druk om te maken.

2 likes

Ik ben ook blij dat ik in een flat woon en tegen de boomtoppen aankijk haha. Maar goed neemt niet weg dat het echt vervelend kan zijn.

2 likes

Wij hebben een gezin in de straat wonen (op de hoek) die 4 auto’s hebben. Die zetten ze alle 4 zo veel mogelijk bij de parkeerplaats voor de deur. Daardoor is er vaak geen plek meer voor anderen in de straat. (Straat met 8 huizen). Iets verderop is een grote parkeerplaats. Ik moet daarom vaak met mijn baby en 2 kleine kinderen vanaf die parkeerplaats lopen en dat vind ik echt bloedirritant. De auto’s zijn ook allemaal hobby auto’s :smiling_face_with_tear:

Edit: ze hebben ook een oprit waar 1 auto kan maar die willen ze vrij houden

6 likes

Onze buurman neemt elke dag z’n werkbus mee naar huis. Z’n eigen auto zet hij altijd voor z’n eigen huis en de werkbus parkeert hij altijd bij anderen want hij wil daar niet tegenaan kijken.
Wij hebben hem een keer aangesproken dat wij ook niet altijd tegen die kutbus aan willen kijken en nu ‘durft’ hij hem niet meer voor ons huis te zetten omdat hij geen gezeur wil.

Ik ben altijd dankbaar dat dit de enige dingen zijn in het leven waar ik me druk om maak op dit moment.

14 likes

Ja bij ons in de straat ook parkeerproblemen. Ik heb buren die 3 auto’s hebben. Andere buren ook terwijl ze maar met zijn tweeën zijn. Ik snap dan niet waarom ze de auto niet verderop parkeren aan een plein waar genoeg plek is. Vind het echt zo asociaal. En dan zijn er nog meerdere buren die 2 auto’s hebben. Er is 1 parkeerplek per huis dus deze mensen zorgen echt voor parkeerproblemen. Houden totaal geen rekening met andere buren want ze willen allemaal zo dicht mogelijk voor hun huis parkeren. En dan heb ik nog een buurman die zijn werkbus nooit goed in het vak parkeert waardoor er soms nog een parkeerplek weg valt omdat niemand zijn auto er in krijgt door zijn aso gedrag.

Mijn directe buren hadden, toen alle 3 hun kinderen nog thuiswoonden, 5 fucking auto’s voor 4 mensen. En op een of andere manier hebben deze buren ook altijd een plekje :smiling_face_with_tear:.

Haha je kan wel lezen dat dit mij hoog zit. Maar vind het gewoon zo aso dat niemand rekening met elkaar houdt. Aan de einde van de straat is een heel plein waar je je auto kwijt kunt. De auto van mijn buurvrouw staat altijd 2 weken op dezelfde plek. Zet hem dan lekker verderop.

9 likes