Burenergernissen #2

Nee toch. Zij zitten over de erfgrens heen. Dus is het hun fout. Maar misschien speelt het ook mee hoe lang dat schuurtje er al staat? Ooit zoiets gehoord bij Frank Visser.

4 likes

Heb je hier wat aan? Dan weet je een beetje wat de buren zouden kunnen doen / vragen en hoe dit juridisch gewogen kan worden.

4 likes

Maar maakt die 3 cm over de erfgrens voor jullie verbouwing dan zoveel verschil? Ik kan me niet helemaal goed voorstellen in welke situatie 3 cm een probleem kan geven, ik zou denken dan maak je de uitbouw 3 cm korter maar waarschijnlijk denk ik te simpel.

De buren mogen uiteraard niet over de erfgrens heen bouwen, maar de kans dat zij de schuur daadwerkelijk af moeten breken is niet zo heel groot omdat een rechter meestal zal oordelen dat dit de buren onevenredig benadeelt.

Je kan volgens mij wel een financiële vergoeding krijgen voor erfdienstbaarheid of het stukje grond verkopen, maar het klinkt niet alsof dat in jullie situatie iets zal oplossen.

10 likes

Volgens mij was hier niet al te lang geleden een aflevering van de rijdende rechter over, echt in het afgelopen half jaar ofzo. Ik heb iig zoiets zitten kijken pas geleden.

200w (1)

Yessss echte dramaaaaa!

27 likes

Het is een goede dag op het forum! :partying_face:

3 likes

WHUT?!?! Waar nog meer? :frowning_with_open_mouth:

Er is gewoon WEER een feestje hier ergens in de buurt. Alleen deze keer zijn ze nog irritanter want ipv muziek hoor ik alleen maar dronken pubers door een microfoon krijsen, praten, “zingen” en vatsige boeren laten. Hou op met me hoor

1 like

Huh, 3 cm korter maken kan er toch heel raar uitzien met een uitbouw haha.

2 likes

Ik heb geen idee? Voor mijn gevoel is een uitbouw vaak enkele meters dus dan lijkt 3 cm me niet een dusdanig verschil te maken dat het er niet meer uit ziet?

1 like

Misschien dat het in de lengte niet echt uitmaakt maar in de breedte is dat toch echt heel raar?

3 likes

In de breedte ziet dit er heel raar uit en brengt waarschijnlijk ook nog (veel) extra kosten met zich mee omdat het afwijkt van een standaard uitbouw.

3 likes

Mijn ouders moesten de uitbouw van hun huis ook iets laten inspringen. Precies laten aansluiten op de bestaande bouw mocht niet vanuit de gemeente, geen idee waarom.

2 likes

Wonen wij in dezelfde buurt? :joy: wij hadden dit ook 2 weken geleden. Vooral de kermisgeluiden werden echt overmatig gebruikt. Hoe later hoe meer! Incl kekke mc skills. Pffoe

Eerst dacht ik dat het daadwerkelijk de kermis was en zei nog “dan stopt het wel om 11u”, maar het werd natuurlijk alleen maar erger haha. Misschien maar beter dat het niet een week lang was.

Hier is het verder heel rustig, dus voor die ene keer niet zo heel erg gelukkig.

1 like

Haha zou best kunnen als je in het zuiden woont. Of er hebben meer mensen hun kermis mc skills bovengehaald

Normaal is het hier ook super rustig maar de laatste tijd is er gewoon elk weekend wel iets. Hoorde net dat afgelopen weekend er ook keiveel vernield is en er dingen zijn opgeblazen met vuurwerk. Vraag me af waar dat allemaal ineens vandaan komt

Haha nee dit was Amsterdam :rofl:

Zo typisch dat er klaarblijkelijk meer mensen op hetzelfde idee hebben om hun kermisgeluidenapparaat uit de kast te trekken en daar hun feest mee op te leuken haha.

2 likes

Er is een gezin dat bij mij op het pleintje woont en ze hebben 3 auto’s, die ze altijd naast elkaar voor hun deur willen hebben staan (openbare parkeerplekken). Als dat niet zo is, parkeren ze ergens anders maar zodra dan die plek voor hun deur weer vrij is gaan ze heel snel hun auto verplaatsen. Echt you do you en ik probeer me er niet aan te ergeren, maar ergens vind ik het ook wel treurig dat je dan de hele tijd uit je raam staat te kijken tot die plek weer vrij is

19 likes

Dit deed mijn ex ook altijd met zijn auto en vond dat altijd zo raar ja.

2 likes

Hahaha mijn vader deed dat wel eens met mijn auto, die moest ik dan vrij ver parkeren omdat onze vaste plekjes bezet waren door bezoek. Als dat bezoek dan wegging rende hij meteen naar mijn auto :joy::joy: wel lief hoor

Wij hebben ook 1 paar buren die dit doen haha. Op een gegeven moment zelf een sport ervan gemaakt om de auto op ‘hun’ plekje te zetten, en dan zo lang mogelijk te laten staan (record was 2 weken). Zo petty, maar heb er zoveel lol om gehad haha. Nu hebben ze het opgegeven geloof ik want hij staat vaak ergens anders geparkeerd.

17 likes