Burenergernissen #2

Bij mij in de straat is een buurman die zijn auto per se voor zn deur wil parkeren. Maar er zijn geen echte parkeervakken (geen strepen zeg maar). En omdat hij zo koppig is passen er altijd twee autos minder in de straat (als er wel strepen zouden staan zou hij sowieso over twee vakken geparkeerd staan). Echt zo fucking irritant. Ik vind het ook gewoon triest ofzo. Als ik ooit zo word wil ik dat iemand me een klap verkoopt haha

12 likes

Ik zou hier echt heel graag een keer als de buren op vakantie zijn in de nacht dan een paar strepen verfen. Zeker als er een tekort is, is dit ronduit asociaal

10 likes

Er woont hier een nieuwe buurman die nogal schijt heeft aan alles en iedereen (ik heb daar al eens eerder over geschreven) Nu werd ik door andere buren net gewaarschuwd omdat de nieuwe buurman blijkbaar een nogal een licht ontvlambaar, niet al te vriendelijke type is (of zoals buren zeiden: een gevaarlijke gek) Toch fijn om te horen als je net boos aan de deur van de nieuwe buurman hebt gestaan. Zit gelijk een stuk minder prettig op de bank.

1 like

Dat parkeren is hier ook een ding, overbuurman heeft zich een plek toegeëigend en gaat ook nog een stap verder, als zijn vrouw de auto niet naar zijn zin in dat vak parkeert komt hij naar buiten om het opnieuw te doen. Echt al meerdere keren met verbazing bekeken

5 likes

Echt hoe weinig hebben deze mensen te doen in het leven

5 likes

Oke de buren doen het vast niet om te pesten maar schijnbaar wonen er nu 5 mensen in 1 huis hier vlak naast me (ik zou hier niet eens met 2 mensen gaan wonen maar oke). Maar nu is onze gemeenschappelijke schuur voor de hele benedenverdieping echt bomvol omdat die mensen ook allemaal daar een fiets hebben staan.

Ja nu ik dit typ denk ik natuurlijk die mensen hebben ook recht op een droge plek voor hun fiets maar het is wel beetje kut dat 1 huis de halve schuur nu inneemt. :’)

5 likes

Ik snap wel dat het irritant is! Wij hadden een jongen die 2 of 3 scooters plus gereedschap in de fietsenverhuur stalde, waardoor deze ook altijd super vol was. Is ook irritant!

2 likes

Een buurman van een zijstraatje verderop stalt zijn motor bij ons voor op de stoep (met hoes en al) Het is wel echt een brede stoep, je kunt er nog prima langs. Maar toch vind ik het irritant want ik moet er nu steeds naar kijken. Ik denk ook wel dat het gewoon mag eigenlijk?

1 like

Ja dat mag natuurlijk gewoon. Weet je waarom hij het voor jullie deur zet en niet gewoon voor zijn eigen?

Ik zou het zelf wel logisch vinden als hij 'm alleen in een parkeervak zou mogen zetten, een auto zet je ook niet op de stoep.
Hij had 'm zelf in de tuin staan, maar daar is nu geen plek voor, en hij woont zelf aan een wandelpad en verder geen stoep en straat oid

2 likes

Hier staan motors, brommers en scooters ook allemaal op de stoep. Snap dat het niet ideaal uitzicht is, maar denk dat je er weinig aan kan doen behalve vragen of hij ‘m voortaan ergens anders wil parkeren.

3 likes

Dit is niet waar. Het mag meestal niet.

“Een motor parkeren moet officieel volgens de wettelijke verkeersregels op de rijbaan, net zoals alle andere gemotoriseerde voertuigen. Als er parkeervakken zijn moet je je motor daarin zetten. Op de stoep mag de motor volgens de wet niet worden geparkeerd. Maar daar zit veel verwarring. Want onder voorwaarden wordt het parkeren op de stoep door sommige gemeenten gedoogd. In andere gemeenten krijg je wel een boete.” Bron

4 likes

Ik vind wel dat als je zo graag een motor wil je zelf voor een plek mag zorgen waar niemand er last van heeft.

13 likes

Het beleid verschilt inderdaad per gemeente, maar in de meeste gemeentes mag je de motor gewoon op de stoep zetten. O.a. Groningen, Rotterdam, Utrecht, Eindhoven en Amsterdam geven dit aan op hun websites. Dit mag wel alleen als dat geen gevaar of hinder geeft voor voetgangers, maar ook fietsers en auto’s. Het wordt bij motorrijlessen etc ook aangeraden om het wel te doen (mits het is toegestaan in de gemeente).

Vaak bij het parkeren in een parkeervak zijn er andere praktische bezwaren (en vaak ook gedoe met de buren als je dit doet in buurten waar de parkeerdruk hoog is), dus je kan het beste gewoon even bij de buurman vragen of ie m ergens anders neerzet als het storend is. Wel jammer dat ie geen plek meer heeft in zn voortuin.

3 likes

Nou, daar staat ie toch ook. Ik moet ook wel eens naar mensen/ dingen kijken die me niet aanstaan, thats life.

Als het nu echt je vrije uitzicht/ zon etc belemmert oké. Of als er makkelijk plek is bij hem voor de deur, oké.

7 likes

Ja ik ben het hier ook mee eens. Ik was laatst bij een vriendin en haar buren hadden een spuuglelijk klimrek in de voortuin staan voor hun kids, waar zij vanaf de bank ook vol uitzicht op had. Ja superkut maar niks aan te doen helaas. Kan me ook niet voorstellen dat een motor zo je uitzicht verziekt dat je er echt last van hebt eerlijk gezegd.

7 likes

Ja snap de argumenten dat de motor er mag staan, maar zou het ook echt wel spuuglelijk vinden om tegenaan te moeten kijken elke dag. En ik vind het dan ook wel echt een beetje aso om je buren op te zadelen met jouw motor.

6 likes

Nee, tussen de stoep en parkeervakken staan bosjes.

Meningen zijn verdeeld en dat snap ik ook wel hoor. Het is geen wereldramp maar een goede ergernis.

4 likes

Omg ik heb ook zo’n gekke buurman die per sĂ© z’n auto voor z’n deur wil hebben staan. Zijn ook geen vakken maar gewoon aan de zijkant van de straat.
Hij komt direct z’n huis uit als die plek vrij komt. Zet hem ook gerust voor het stukje stoel met ‘afrit’ (hoe noem je zo’n ding haha) en parkeert dicht op andere auto’s.
Hij stond een keer zo dicht op onze auto dat wij niet weg konden zonder zijn auto aan te tikken. Hij stond er al naar te kijken vanuit z’n voordeur dus gevraagd of die z’n auto wilde verplaatsen. Nee wilde die niet. Echt zo vreemd. Weigerde dat te doen en ging weer naar binnen na een flinke woordenwisseling met me gehad te hebben. Voelde me net een viswijf maar was het zo zat. Wij moesten echt weg met de auto dus de politie gebeld voor overleg. En die gingen hem bellen :joy: konden we zien door zijn raam. Toen heeft die z’n auto uiteindelijk wel verplaatst. Echt waar doe je zo moeilijk om man.

26 likes

Haha love dit, zou m’n lachen niet kunnen inhouden als je dit ziet gebeuren

11 likes