Was ook echt fantastisch. Alsof er een mokkend kind op z’n plaats gezet werd. Vraag me alleen nog af hoe ze zijn nummer hadden maar was er blij mee.
Misschien niet de eerste keer.
‘Verdomme Gerard, doe nou niet zo moeilijk en verplaats die auto even. Ik heb andere dingen te doen’.
Ik dacht dat je dit ook had gedaan hah, ik dacht “ok die vent vindt dat helemaal ok, als hij maar niet zijn auto in hoeft, bizar ” ben benieuwd wat hij had gedaan als je dat gewoon had gedaan.
Zo raar: wij hadden juist buren die gingen klagen als onze auto (een werkbus) voor hun huis stond geparkeerd. Echt helemaal aanbellen om te vragen of hij verplaatst kan worden want ze hadden nu uitzicht op een grote bus en dat kan echt niet. Als de parkeerplekken nou zijn toegewezen, ok? Maar dat was niet.
Op een ander adres ook een andere buur die altijd hardop klaagde als onze mini auto op “zijn” plek stond. Ik snap daar nooit wat van. Alsof die mensen hoogstpersoonlijk betalen voor die parkeerplek (+ uitzicht🤣) ipv dat het openbaar is.
Ik vind het ook helemaal kut als er een grote bus voor mn raam staat. Een keer per maand prima maar meerdere keren per week vind ik niet kunnen. Parkeer maar op de zaak of zorg dat je een eigen oprit hebt. Vind ik hetzelfde als een camper of caravan en dat mag ook niet.
Wilde ik eigenlijk ook doen in m’n razernij maar vertrouw die vent voor geen meter
Sorry maar een grote bus voor iemands huis vind ik persoonlijk super aso. Onze buren hebben ook een grote bus die ze altijd bij andere voor de deur zetten, terwijl er 20 meter verderop een grote parkeerplaats is.
Forum dus disclaimer moest er weer eens bij: er is natuurlijk geen plek ergens anders. Geen parkeerveld ofzo. Duh.
Ik snap nog steeds niet wat er aso aan is? Je kan moeilijk die auto ín je huis parkeren
Bij zoiets heb ik altijd het idee dat de zeikerds denken dat je ze expres zit te jennen ofzo :’) Alsof diegene expres ff jouw uitzicht belemmert
Ik ervaar dit probleem niet dus vandaar mijn vraag. Maar waarom is dit aso? Zit je de hele tijd uit het raam te loeren? Waarom zou de buitenwereld dan moeten aanpassen op jouw hobby om de buurt te begluren? Ik snap er niks van.
Wat ben ik blij dat er precies voor ons huis bosjes zijn en geen parkeerplek dus . Hoef ik me er ook potentieel niet druk om te maken.
Ik ben ook blij dat ik in een flat woon en tegen de boomtoppen aankijk haha. Maar goed neemt niet weg dat het echt vervelend kan zijn.
Wij hebben een gezin in de straat wonen (op de hoek) die 4 auto’s hebben. Die zetten ze alle 4 zo veel mogelijk bij de parkeerplaats voor de deur. Daardoor is er vaak geen plek meer voor anderen in de straat. (Straat met 8 huizen). Iets verderop is een grote parkeerplaats. Ik moet daarom vaak met mijn baby en 2 kleine kinderen vanaf die parkeerplaats lopen en dat vind ik echt bloedirritant. De auto’s zijn ook allemaal hobby auto’s
Edit: ze hebben ook een oprit waar 1 auto kan maar die willen ze vrij houden
Onze buurman neemt elke dag z’n werkbus mee naar huis. Z’n eigen auto zet hij altijd voor z’n eigen huis en de werkbus parkeert hij altijd bij anderen want hij wil daar niet tegenaan kijken.
Wij hebben hem een keer aangesproken dat wij ook niet altijd tegen die kutbus aan willen kijken en nu ‘durft’ hij hem niet meer voor ons huis te zetten omdat hij geen gezeur wil.
Ik ben altijd dankbaar dat dit de enige dingen zijn in het leven waar ik me druk om maak op dit moment.
Ja bij ons in de straat ook parkeerproblemen. Ik heb buren die 3 auto’s hebben. Andere buren ook terwijl ze maar met zijn tweeën zijn. Ik snap dan niet waarom ze de auto niet verderop parkeren aan een plein waar genoeg plek is. Vind het echt zo asociaal. En dan zijn er nog meerdere buren die 2 auto’s hebben. Er is 1 parkeerplek per huis dus deze mensen zorgen echt voor parkeerproblemen. Houden totaal geen rekening met andere buren want ze willen allemaal zo dicht mogelijk voor hun huis parkeren. En dan heb ik nog een buurman die zijn werkbus nooit goed in het vak parkeert waardoor er soms nog een parkeerplek weg valt omdat niemand zijn auto er in krijgt door zijn aso gedrag.
Mijn directe buren hadden, toen alle 3 hun kinderen nog thuiswoonden, 5 fucking auto’s voor 4 mensen. En op een of andere manier hebben deze buren ook altijd een plekje .
Haha je kan wel lezen dat dit mij hoog zit. Maar vind het gewoon zo aso dat niemand rekening met elkaar houdt. Aan de einde van de straat is een heel plein waar je je auto kwijt kunt. De auto van mijn buurvrouw staat altijd 2 weken op dezelfde plek. Zet hem dan lekker verderop.
Nouja precies dit dus! Situatie is bijna hetzelfde. Het is zo frustrerend!!
Bleven ze dat steeds vragen ook al weigerde je, of werkte je ook mee?
Behalve als er een plek voor je eigen deur vrij is, vind ik dat vragen dus heel raar. Dan is Jan van nr 36 tevreden want bus opgehoepeld, maar zit Truus van 42 juist te balen want tering kon die bus niet voor nr 36 blijven staan?
Niet mijn (parkeer)leed maar van m’n zusje.
Zij ging op vakantie en bleef een nacht van te voren bij m’n moeder slapen in een nieuwbouwwijk, met echt súperveel parkeervakken in de hele buurt. Haar auto stond dus 2 weken in hetzelfde parkeervak. Toen ze na vakantie naar huis wilde gaan, kwam er een vrouw naar buiten met de vraag waarom mijn zusje haar auto al 2 weken voor hun huis stond? En dat zij nu niet voor de deur konden parkeren wat niet handig is met boodschappen en kleine kinderen. Ze begon echt te schreeuwen en op een gegeven moment kwam haar man thuis en die heeft toen zijn auto achter mijn zusjes auto gezet, zodat zij niet weg kon!! Om te pesten.
Echt wat bezielt mensen, iedereen is zo asociaal geworden. M’n zusje was ook helemaal overstuur ervan. En het parkeervak naast m’n zusje dr auto is ook echt nog steeds voor hun deur, maar nee dit was ‘hun’ parkeervak.
Jaren geleden heb ik ook eens zoiets meegemaakt, alleen was onze eigen straat opengebroken voor wegenwerken waardoor je een straat verderop moest parkeren. Dit was ook een superrustige straat met heel veel parkeermogelijkheden en ik stond niet eens geparkeerd aan iemands huis maar aan een tuin dus ik was echt niemands toegankelijkheid aan het belemmeren… Maar na een dag of 3 daar geparkeerd te staan had ik mijn auto nodig en toen kwam die man van het dichtstbijzijnde huis naar buiten en werd hij helemaal gek dat het zijn plaats is en dat ik maar voor een ander zijn huis moest parkeren, blablabla. Ik probeerde maar rustig te herhalen dat ik gewoon op een openbare parkeerplaats stond en niks verkeerd deed maar die man was best intimiderend dus ben ik voor de resterende wegenwerken maar elders gaan parkeren. Die man stond ook gewoon op zijn eigen oprit geparkeerd dus wat was het probleem nou eigenlijk???
Haha dit doet me denken aan mijn buren. Ik woon in oude dorpskern dus alle huizen staan kris kras door elkaar en niemand kan voor z’n eigen deur parkeren. Er zijn ergens 2 random parkeerplaatsen waar bepaalde buren altijd hun auto zetten, helemaal prima.
Gaan ze dus de ene kant van de heg snoeien zodat hun auto makkelijk te parkeren is. Gaan ze de heg snoeien bij alleen ‘hun’ parkeerplaats. Als je toch bezig bent snoei je gelijk even alles toch? Snap daar weer niks van.
Ik had ooit eens leed van de buurvrouw. Was een straat waar autos staan, kleine stoep en dan huizen. Ik woonde op een bovenverdieping dus nooit last van autos en uitzicht. De buurvouw wel, ze vroeg eens of ik mijn kleine auto voor haar deur wilde zetten, zodat ze niet weer een heel weekend tegen een werkbus aankeek.