Burenergernissen #2

Ik ben ook blij dat mn overbuurman geen grote witte hoge bus meer heeft :sweat_smile: Het huis waar hij woont is verkamerd en er wonen 5 mensen oid, dus er staan 2 autos op de oprit die nooit rijden (ze staan al maanden stil), vaak nog een op straat, en dan zette hij de bus voor mijn huis (en dan kon ik de bocht de weg op niet goed maken ivm de autos die ze op straat laten staan). Erg blij dat ie nu ander werk heeft zonder zon bus hahah

Parkeerleed is wel echt mn favo burenergernis (zo lang het zonder scheldpartijen etc is).

5 likes

Aaah dit vind ik eigenlijk wel weer een leuke creatieve oplossing van je buurvrouw :laughing:

1 like

Mijn vriend rijdt voor zijn werk in een grote witte bus, die hij niet op de zaak kan zetten, want er is niet echt één zaak. Hij hield altijd rekening met anderen bij het parkeren, er was één plek een straat verder op waar niemand last had van het parkeren van de bus, en anders zette hij hem 3 straten verder op een parkeerplek van een supermarkt. Dus 's ochtends eerst nog 10 min lopen voordat je uberhaupt in je auto zit, ook als het regent. Enfin: zijn banden zijn meerdere keren lek gestoken en 3 keer zijn kentekenplaat ongebogen. Ik snap dat mensen hun auto dicht bij hun huis willen hebben.

Nu zijn we verhuisd en staat zijn bus aan de zijkant van onze straat naast een huis met een blinde muur, wat in het weekend een verzamelplaats is van werkbusjes. Dit is ook wel een groot pluspunt geweest voor deze woning in onze huizenzoektocht, 20 min per dag minder lopen scheelt toch bij elkaar een hoop tijd in de week.
Die busjes staan voor niemands raam, maar toch hoorde ik onze buurman daar over zeiken, terwijl hij 8 huizen verderop woont!

Bij dezen dus: ivm het lopen en vandalisme vind ik het wel makkelijk roepen dat die busjes maar op een groot parkeerveld moeten.

9 likes

Hoe is dit afgelopen? Heb je de brieven geopend, zijn t top criminelen of zijn het idd verkeersboetes. Ik wil t weten!!!

2 likes

Helaas weet ik nog steeds niks! De stapel brieven is groter geworden, ligt nog meer bij ook van andere bedrijven.

Ik kwam laatst wel iemand in de gang tegen met een trolley maar ik denk niet dat diegene ook echt er woont, anders zou je neem ik aan je zooi opruimen.

1 like

Ooopps. Ik ben ook een beetje zo. Niet tot in het extreme I guess. Maar ik heb liever zicht op mijn auto. Als hij voor de deur staat geparkeerd is hij ook in t zicht van onze ringbel… vind ik een fijner gevoel omdat ik vaak schades zie die ik zelf niet heb gemaakt en ik ben dan niet persé een auto fanaat maar ik geef er wel genoeg om dat ik vind dat hij moet blinken / er netjes uit moet zien / ik m kan bewonderen :sweat_smile: (ik ben ook het type dat hem in het weekend ff graag onder handen neem zodat hij er fabuleus uitziet). Maar is er geen plek, rijd ik door naar het einde van de straat. Daar zit een parkeerhaven van zo’n 10 plekken? MAAAARR… Ik vertik t om hem uit onze straat te parkeren… dan ga ik redelijk assosciaal bij ons voor de deur staan op een strookje dat bestemd is voor vuilcontainers, mits het geen ophaaldag is en die vuilcontainers daar moeten staan.

3 likes

Dat mag sowieso niet, je mag de straat niet filmen. Enkel de eigen voordeur

23 likes

Mijn buurvrouw wil ook altijd haar auto precies voor haar huis hebben, als dat niet kan dan zorg ik altijd dat ik even in de buurt van een raam ben want dan ontploft ze helemaal :joy::joy:
‘Wat een mongolen hier in de buurt, niemand kan hier parkeren, godverredomme kijk nou eens hoe ze allemaal weer staan’ en dat keihard schreeuwend in haar eentje. En dan staat ze gewoon 1 plekje verder ofzo. Echt genieten, verder is het een lief mens maar parkeren zit haar hoog.

3 likes

True. Weet ik. Ik kan zowat de halve straat in de gaten houden als ik zou willen ondanks dat ik er van op de hoogte ben dat dat niet mag. Maar ik ga die discussie met mijn ouders niet aan. (Woon nog thuis)

2 likes

In onze straat was ook iemand boos dat de gemeente twee laadplekken voor elektrische auto’s had aangelegd, en mijn vriend de enige is met een elektrische auto in de straat. Hij rijdt er maar één of twee dagen per week mee en meestal kan je ook wel opladen waar je heen rijdt. Kortom, meestal hoeft ie niet te laden en je mag ook niet ‘laadpaalkleven’. Maar nu was de buurman boos dat hij dan drie plekken heeft, de twee laadplekken en de plek voor als ie niet staat op te laden. Terwijl er letterlijk altijd parkeerpplek is en de buurman niet eens een rijbewijs, laat staan een auto heeft. Waar maak je je dan druk om…? En ook altijd alleen maar tegen mij klagen, terwijl het niet mijn auto is en ik ook geen rijbewijs heb. Tegen mijn vriend zegt ie er nooit iets over. Sowieso wij hebben niet gevraagd om die plekken…

10 likes

Oh nee vreselijiiiiijkkk die grote kut witte bussen in de straat. Echt altijd ook 2 parkeervakken of 1,5 innemend. Vind dat altijd zulke massieve dingen.
Mag van mij echt verboden worden.

Snap je dat echt niet, dat dat hinderlijk kan zijn voor een ander?

Ik ga binnenkort verhuizen dus hoop dat er daar niemand in de buurt is met zo’n ding.

3 likes

Ik heb het een keer gehad dat iemand dubbel geparkeerd stond tegen m’n auto en ik niet meer weg kon. Ook de politie gebeld en die vroegen om zijn kenteken en konden zo zijn nummer opzoeken en hem opbellen om weg te gaan. Denk dus toch ergens een koppeling van RDW met een telefoonnummer die zij kunnen inzien.

1 like

Mijn oma had zo’n plek, die was persoonsgebonden en die paal was in mijn herinnering al uit de grond voordat zij erin lag, die gemeente liet er geen gras over groeien :flushed:

Haha nog meer parkeerleed, ik heb ook van die buren met zoveel auto’s. Een auto voor de ouders, alle DRIE inwonende kinderen hebben een eigen auto, en ze hebben een camper die heel regelmatig in de straat staat (en die parkeerplaats reserveren ze al een tijdje ervoor met pionnen). Vreselijk, het is al drama met een parkeerplek vinden hier

2 likes

Omg ik dacht dat ik pech had met 2 lillekke werkbussen voor de deur :sweat_smile: Wat overdreven joh zoveeel auto’s

1 like

In dit geval snap ik sowieso niet waar je buurman zich druk om maakt en al helemaal niet waarom hij tegen jou gaat lopen zeuren.

Ik snap wel dat die laadplekken irritant zijn. Bij ons in de straat is er altijd een tekort aan parkeerplekken en nu heeft de gemeente laatst twee laadpalen geïnstalleerd, maar niemand in onze straat heeft een elektrische of hybride auto. Nu zijn die plekken dus 9/10 keer leeg of staat er een auto van een bezoeker of van iemand uit omliggende straten. Dus in de praktijk hebben we nu gewoon nog 2 plekken minder op een aantal plekken dat al te weinig was.

Er liggen nu al een tijdje 2 vuilniszakken op de gang van het appartementencomplex vlakbij mijn deur. Maar ik ga het niet opruimen want ze zijn niet van mij en je moet betalen om iets weg te gooien hier.

Maar nu kwam ik net thuis wn had iemand ze heel passief agressief voor mijn deur gelegd??? Rot op, ik gooi mijn vuilniszakken altijd netjes weg maar nu denken mensen dat ik degene ben die ze daar achterlaat :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik ben echt blij dat wij een autoloze wijk hebben als ik het hier zo lees

1 like

Mijn overbuurvrouw heeft maar liefst 5(!!) camera’s inmiddels in haar raamkozijn hangen. Het lijken er steeds meer worden en ze kan dus letterlijk de hele straat filmen met haar camera’s in alle hoeken. Het is niet alleen haar voortuin maar ze filmt naar mijn idee ook gewoon direct mijn woonkamer? Het is een beetje een vaag type en ik ga nu maar contact opnemen met de wijkagent hierover. Er staat ook continu politie bij haar aan de deur omdat ze allerlei akkefietjes met de buren naast haar heeft waardoor ik zelf niet meer erheen durf. Iemand nog tips?

6 likes

Hou ons op de hoogte!

7 likes