Burenergernissen #2

Nouja ik snap niet waarom dit soort mensen niet gewoon kiezen voor een pakketpunt om hun spullen te laten leveren, eigenlijk. Ik heb zelf geen ervaring met buren die dingen bij mij laten leveren of andersom (ik laat de keren dat ik iets bestel dus altijd bij een afhaalpunt bezorgen, ik vind dat alleen maar handig) en ik denk dat ik het sporadisch best zou kunnen, maar het is toch vervelend als jij een week lang verantwoordelijk bent voor de spullen van een ander als je geen goede band met diegene hebt?

4 likes

Haha nou ik zie wel waarom deze mensen het bij de buren laten bezorgen; bij een pakketpunt moet het binnen een week opgehaald worden en daar zijn ze te laks voor

26 likes

Ik laat vaak dingen thuis bezorgen en blijf er niet speciaal voor thuis, maar ik woon nu in een appartement en 9 van de 10 keer als ik er zelf niet ben wordt het bij een van m’n directe onderburen geleverd en staat het gewoon in de portiek. Mijn buren vinden dat echt niet erg (“ontvang” ook voor hun pakketjes).

Maar ik vind het zoooo kut als het dan bij een andere buur geleverd wordt. Dan schaam ik mij altijd etc etc en het erge is dat in ook erg geneigd ben om iets dat ik eng en moeilijk vind te vermijden wat er dus in resulteert dat ik er soms ook een paar dagen over doenđŸ˜”â€đŸ’« ik werk daar aan!!

En ik verhuis binnenkort ook naar een woonhuis dus dan denk ik dat ik sowieso niet meer zo snel iets thuis zou laten bezorgen tenzij ik weet dat ik er ben

2 likes

Nouja blijkbaar is het een impopulaire mening. Maar ik kan er niet wakker van liggen als er een pakketje van mijn buren een week in de gang ligt. Een tuintafel zou ik niet chill vinden, maar die zou ik dan ook weigeren. Soms kan je er niet voor kiezen om een pakketje bij een pakketpunt te laten bezorgen of heb je een tijdslot gekozen waar de bezorger zich niet aan houdt. Ik zou mijn pakketje ook snel ophalen bij de buren. Maar het kan toch gebeuren dat ze geen briefje hebben gekregen, of een midweek weg zijn, of andere (onvoorziene) omstandigheden zodat ze iets later zijn met ophalen? Als je geen pakketje van je buren in de gang wil hebben, neem het dan niet aan. Of breng t ff langs als je het zo irritant vindt.

9 likes

Niet elk pakketje kan naar een pakket punt.

11 likes

Nee, maar mag hopen dat als je een groot pakket verwacht je buren even waarschuwt.

1 like

Lol, mss als je in een villawijk woont met 3 woningen. Ga echt niet bij alle 100 buren in mijn appartementencomplex met 3 portieken aanbellen dat er een pakketje komt.

Ik kies trouwens wel altijd een pakketpunt als het kan, maar soms krijg ik ook iets ongevraagd toegestuurd en dan krijg ik dus ook geen melding. Gelukkig gebeurt dat niet vaak. Maar wel vervelend als de postbezorger dan ook geen briefje achterlaat haha. En verder gewoon weigeren als je niks wil aannemen, kan prima hoor. Ik neem ook alleen aan van bepaalde buren.

5 likes

Oh ik wilde die tafel niet in mijn gang hoor maar het was echt bel - voor buren - schuif - wegwezen en mij in verwarring achterlaten
Er was niet post voor ons bij ook

Sinds die keer ben ik ook veel alerter op wat er wordt geleverd en voor wie

1 like

Deze optie kun je helaas niet altijd kiezen. Edit: oh is al gezegd zie ik

3 likes

Wij hadden paar weken terug voor buren van een paar deuren verderop maaltijden aangenomen. Van die kant en klaar vers gekookte die met zo’n koel auto bezorgd werden. Waren best wat zakken, voor 3 personen voor een dag of 4 eten. Ze kwam het direct een uur later ophalen. Maar een week later stond diezelfde bezorger weer voor de deur (met meer zakken dan de vorige keer) en de buurvrouw kon pas tegen het avond eten het ophalen want ze dacht dat ze de dag erna zouden bezorgen? En het moest gekoeld dus stond de hele dag onze koelkast vol met die onhandige zakken.

Weer een week later klopte dezelfde bezorger weer aan en toen heeft mijn man boos nee staan schudden voor het keuken raam :sweat_smile: die bezorger probeerde het niet eens ergens anders maar reed direct weer weg zei hij.

3 likes

Zelfs als je het bij een webshop niet kunt kiezen, kun je het later wel in de app wijzigen. Kan bij zo’n beetje alle grote verzenders!

2 likes

Ja ik vind dit zo’n chille ontwikkeling

7 likes

Ik heb precies hetzelfde. Kan me totaal niet druk maken om een pakketje van de buren in de gang. Ook niet dat ik soort van on hold sta omdat elk moment de deurbel kan gaan omdat ze het kunnen ophalen. Als ik er niet ben of zit te poepen ofzo, pech. Proberen ze het later nog een keer. En het is niet zo alsof ik elke dag pakketjes van buren moet aannemen.

5 likes

Ja er zijn echt honderd redenen. Je kunt niet altijd een Pakketpunt kiezen, je plannen veranderen en je bent toch niet thuis, de bezorger belt niet aan maar brengt het meteen naar uw buren, het pakket wordt veel eerder of later geleverd dan ingeschat etc etc.
Ik snap niet dat je je daaraan kunt ergeren. Als je geen pakket in je gang wilt, of het risico dat het een paar dagen duurt voor je buren erom komen, dan moet je het niet aannemen.

7 likes

Oh die had bij ons pech want dat past nooit in onze koelkast

4 likes

Ja precies, zo’n beetje, het kan echt niet 100% altijd, helaas. Die optie kun je ook niet in de app van Postnl zelf wijzigen.

2 likes

Lol, sinds wanneer woon ik in een villa?
Gebeurt zo vaak hier dat we elkaar waarschuwen en een blaadje aan de deur hangen. Is denk ik 1 keer gebeurd dat een pakket 6 verdiepingen hoger is bezorgd :sweat_smile:

1 like

Ik ben volgens mij best wel makkelijk. Ik werk vrijwel altijd thuis en de pakketbezorgers weten dit ook dus elke dag liggen hier van alle buren wel pakketjes. Zelfs de niet meer in de straat wonende kinderen van een aantal buren laten hun spullen bij hun ouders bezorgen omdat ze weten dat ik vaak thuis ben. En dat is allemaal prima. Maar voor een buur neem ik niks meer aan. Die vertikt het om zijn pakketjes op te halen. En aangezien hij sowieso het woord aso (heb hier al een aantal keer over ze geschreven) heeft uitgevonden ben ik gestopt zijn pakketjes aan te nemen.

1 like

Oh ik doe het echt standaard bij PostNL, maar het kan meestal pas vanaf de avond voor de bezorging. En je kunt bij PostNL instellen dat al je pakketjes automatisch naar een pakketpunt gaan en dus niet naar de buren. Dan hoef je ook niet met dat tijdvak te klooien.

1 like

Ik had pas ingesteld dat pakketten rechtsreeks naar het pakketpunt moesten, kwam de postbezorger alsnog aan de deur. Dan ben ik erg blij als de buren iets voor me willen aannemen. En ik neem het ook graag aan voor de buren!

Soms zou ik zon pakketbox willen hebben

4 likes