Mijn eerste vraag aan de pakketbezorger is altijd voor welke buren want er is er eentje die zoekt het maar uit met zijn rotzooi
Late to the party, maar mijn ene buurman heeft cameraās hangen en het beeldscherm daarvan heeft hij naast de tv hangen, zodat je zeg maar een mega tv hebt met een scherm ernaast met alle 6 de camera beelden erop.
Buurman 2 heeft sinds hij samenwoont zijn auto voor mijn huis staan, en de auto van vriendin op de oprit, zodat ze niet steeds hoeven te wisselen. Er passen zat 3 autoās op de oprit.
Hoe weet ze dat niet. Ik krijg altijd 6 miljoen mails als ik iets heb besteld: je bestelling is onderweg, je bestelling wordt vandaag bezorgd. Je bestelling is bezorgd. En daarna nog dezelfde mailtjes van postnl
Dit dus, bij mij ook altijd dezelfde buren die het dagen lieten staan.
Ja en ook altijd van drie bij twee meter! Ik ben geen opslag voor de buren, kom zeg
Heb ooit eens een Marley spoon doos van iemand 5 dagen in de hal gehad. Op de vloerverwarming. Daarna nog 3 keer aan de deur of we ze wilde aannemen. Ja mooi niet dus. Zorg lekker dat je thuis bent als je boodschappen worden bezorgd.
Een maaltijdbox is inderdaad niet handig, maar ik vind dat jullie je wel heel druk maken om een pakketje van de buren dat pas na een week wordt opgehaald. Dan ligt dat toch gewoon even in de hal? Wat maakt dat nou uit?
Nou als er hele tuintafels naar binnen worden geschoven en ik mijn voordeur niet kan gebruiken (waar gebeurd) dan is dat toch eenmalig hoor
Als je t pas na een week kan halen bij de buren laat je het maar bij een pakketpunt leveren of bestel je het een week later. Ongeacht of het een tuintafel of een doosje punaises is
Ohh nee ik snap de ergernis enorm! Haha. Je zit zo on edge (ik dan) omdat je weet dat er ze het elk moment kunnen ophalen en je toch niet weet wanneer. Ik kan daar echt slecht tegen hahah
Ik heb een buurman die meteen op het raam bonst ipv aanbellen, ik schrik zo erg dan!
Gelukkig hoef ik niet vaak een pakket aan te nemen voor hen.
Wtf wat is er mis met sommige mensen?? In welke wereld leeft hij waarin dit normaal is?
Grote pakketten inderdaad! Neemt echt wel ruimte in onze hal in beslag. Plus maakt inderdaad niet uit hoe groot of klein, ik vind je pakketjes haal je gewoon binnen max 2 dagen op? Wij hebben ook een kinderwagen in de hal staan, een schoenenbankje etc. Als ik pakketten een week zou willen bewaren dan was ik wel een een buurtpunt begonnen.
Ik heb ook een buurvrouw waar ik ook een aantal keer een groter pakket voor heb aangenomen terwijl ze dan net met vakantie was o.i.d. Nou zij appte dan altijd om te vragen of het in de weg staat of dat haar broer het moet komen ophalen. Zodra ze terug zijn van vakantie wordt het altijd gelijk opgehaald. Dat vind ik veel netter en dan ligt het ook wel een paar weken bij ons maar dat vind ik minder erg.
Nouja ik snap niet waarom dit soort mensen niet gewoon kiezen voor een pakketpunt om hun spullen te laten leveren, eigenlijk. Ik heb zelf geen ervaring met buren die dingen bij mij laten leveren of andersom (ik laat de keren dat ik iets bestel dus altijd bij een afhaalpunt bezorgen, ik vind dat alleen maar handig) en ik denk dat ik het sporadisch best zou kunnen, maar het is toch vervelend als jij een week lang verantwoordelijk bent voor de spullen van een ander als je geen goede band met diegene hebt?
Haha nou ik zie wel waarom deze mensen het bij de buren laten bezorgen; bij een pakketpunt moet het binnen een week opgehaald worden en daar zijn ze te laks voor
Ik laat vaak dingen thuis bezorgen en blijf er niet speciaal voor thuis, maar ik woon nu in een appartement en 9 van de 10 keer als ik er zelf niet ben wordt het bij een van mān directe onderburen geleverd en staat het gewoon in de portiek. Mijn buren vinden dat echt niet erg (āontvangā ook voor hun pakketjes).
Maar ik vind het zoooo kut als het dan bij een andere buur geleverd wordt. Dan schaam ik mij altijd etc etc en het erge is dat in ook erg geneigd ben om iets dat ik eng en moeilijk vind te vermijden wat er dus in resulteert dat ik er soms ook een paar dagen over doenšµāš« ik werk daar aan!!
En ik verhuis binnenkort ook naar een woonhuis dus dan denk ik dat ik sowieso niet meer zo snel iets thuis zou laten bezorgen tenzij ik weet dat ik er ben
Nouja blijkbaar is het een impopulaire mening. Maar ik kan er niet wakker van liggen als er een pakketje van mijn buren een week in de gang ligt. Een tuintafel zou ik niet chill vinden, maar die zou ik dan ook weigeren. Soms kan je er niet voor kiezen om een pakketje bij een pakketpunt te laten bezorgen of heb je een tijdslot gekozen waar de bezorger zich niet aan houdt. Ik zou mijn pakketje ook snel ophalen bij de buren. Maar het kan toch gebeuren dat ze geen briefje hebben gekregen, of een midweek weg zijn, of andere (onvoorziene) omstandigheden zodat ze iets later zijn met ophalen? Als je geen pakketje van je buren in de gang wil hebben, neem het dan niet aan. Of breng t ff langs als je het zo irritant vindt.
Niet elk pakketje kan naar een pakket punt.
Nee, maar mag hopen dat als je een groot pakket verwacht je buren even waarschuwt.
Lol, mss als je in een villawijk woont met 3 woningen. Ga echt niet bij alle 100 buren in mijn appartementencomplex met 3 portieken aanbellen dat er een pakketje komt.
Ik kies trouwens wel altijd een pakketpunt als het kan, maar soms krijg ik ook iets ongevraagd toegestuurd en dan krijg ik dus ook geen melding. Gelukkig gebeurt dat niet vaak. Maar wel vervelend als de postbezorger dan ook geen briefje achterlaat haha. En verder gewoon weigeren als je niks wil aannemen, kan prima hoor. Ik neem ook alleen aan van bepaalde buren.