Oh ik wilde die tafel niet in mijn gang hoor maar het was echt bel - voor buren - schuif - wegwezen en mij in verwarring achterlaten
Er was niet post voor ons bij ook
Sinds die keer ben ik ook veel alerter op wat er wordt geleverd en voor wie
Oh ik wilde die tafel niet in mijn gang hoor maar het was echt bel - voor buren - schuif - wegwezen en mij in verwarring achterlaten
Er was niet post voor ons bij ook
Sinds die keer ben ik ook veel alerter op wat er wordt geleverd en voor wie
Deze optie kun je helaas niet altijd kiezen. Edit: oh is al gezegd zie ik
Wij hadden paar weken terug voor buren van een paar deuren verderop maaltijden aangenomen. Van die kant en klaar vers gekookte die met zoân koel auto bezorgd werden. Waren best wat zakken, voor 3 personen voor een dag of 4 eten. Ze kwam het direct een uur later ophalen. Maar een week later stond diezelfde bezorger weer voor de deur (met meer zakken dan de vorige keer) en de buurvrouw kon pas tegen het avond eten het ophalen want ze dacht dat ze de dag erna zouden bezorgen? En het moest gekoeld dus stond de hele dag onze koelkast vol met die onhandige zakken.
Weer een week later klopte dezelfde bezorger weer aan en toen heeft mijn man boos nee staan schudden voor het keuken raam die bezorger probeerde het niet eens ergens anders maar reed direct weer weg zei hij.
Zelfs als je het bij een webshop niet kunt kiezen, kun je het later wel in de app wijzigen. Kan bij zoân beetje alle grote verzenders!
Ja ik vind dit zoân chille ontwikkeling
Ik heb precies hetzelfde. Kan me totaal niet druk maken om een pakketje van de buren in de gang. Ook niet dat ik soort van on hold sta omdat elk moment de deurbel kan gaan omdat ze het kunnen ophalen. Als ik er niet ben of zit te poepen ofzo, pech. Proberen ze het later nog een keer. En het is niet zo alsof ik elke dag pakketjes van buren moet aannemen.
Ja er zijn echt honderd redenen. Je kunt niet altijd een Pakketpunt kiezen, je plannen veranderen en je bent toch niet thuis, de bezorger belt niet aan maar brengt het meteen naar uw buren, het pakket wordt veel eerder of later geleverd dan ingeschat etc etc.
Ik snap niet dat je je daaraan kunt ergeren. Als je geen pakket in je gang wilt, of het risico dat het een paar dagen duurt voor je buren erom komen, dan moet je het niet aannemen.
Oh die had bij ons pech want dat past nooit in onze koelkast
Ja precies, zoân beetje, het kan echt niet 100% altijd, helaas. Die optie kun je ook niet in de app van Postnl zelf wijzigen.
Lol, sinds wanneer woon ik in een villa?
Gebeurt zo vaak hier dat we elkaar waarschuwen en een blaadje aan de deur hangen. Is denk ik 1 keer gebeurd dat een pakket 6 verdiepingen hoger is bezorgd
Ik ben volgens mij best wel makkelijk. Ik werk vrijwel altijd thuis en de pakketbezorgers weten dit ook dus elke dag liggen hier van alle buren wel pakketjes. Zelfs de niet meer in de straat wonende kinderen van een aantal buren laten hun spullen bij hun ouders bezorgen omdat ze weten dat ik vaak thuis ben. En dat is allemaal prima. Maar voor een buur neem ik niks meer aan. Die vertikt het om zijn pakketjes op te halen. En aangezien hij sowieso het woord aso (heb hier al een aantal keer over ze geschreven) heeft uitgevonden ben ik gestopt zijn pakketjes aan te nemen.
Oh ik doe het echt standaard bij PostNL, maar het kan meestal pas vanaf de avond voor de bezorging. En je kunt bij PostNL instellen dat al je pakketjes automatisch naar een pakketpunt gaan en dus niet naar de buren. Dan hoef je ook niet met dat tijdvak te klooien.
Ik had pas ingesteld dat pakketten rechtsreeks naar het pakketpunt moesten, kwam de postbezorger alsnog aan de deur. Dan ben ik erg blij als de buren iets voor me willen aannemen. En ik neem het ook graag aan voor de buren!
Soms zou ik zon pakketbox willen hebben
Bij DHL negeren ze dat altijd en bezorgen ze het alsnog op het oorspronkelijke moment/locatie
Oh bij mij echt nooit. Vind DHL zelfs nog de fijnste app van allemaal hebben. Maar dat zal misschien afhankelijk zijn van de regio.
Ja vind ik ook! Vooral de optie âplek om het huisâ. Kunnen ze het gewoon achter een plantenbak of over de schutting gooien.
Maar als t dan gejat wordt oid dan kun je dhl niet meer aansprakelijk stellen
Ik ben iemands buren ergernis Misschien dat mensen hier kunnen meedenken?
Ik woon in een straat met allemaal hele oude en hele gehorige huizen. Aan de buitenkant van mijn huis zit een rolluik (zat er al toen ik hier ging wonen) en dat doe ik 's ochtends open en 's avonds weer dicht. Net kwam iemand die schuin boven mij woont aangeven dat hij hier steeds wakker van wordt. Ik vind dit erg vervelend, maar weet ook niet zo goed wat ik kan doen. Bij het naar beneden doen kan ik voorzichtiger zijn zodat je geen âklapâ hoort als hij beneden is, maar bij het openen weet ik niet of ik echt iets kan doen.
Ik maak hem om 6.45 open en maak hem tussen 22.00 en 23.00 dicht. Op werkdagen meestal om 22.00 . Aan de ene kant wil ik echt meeleven en meedenken, want het is ook kut. Aan de andere kant wordt ik soms op mn vrije dag ook wakker omdat mensen klussen / de buurman de deur uitgaat (klinkt bijna alsof mijn eigen voordeur dicht slaat) etc. Het is een redelijk rustige straat, maar je hoort echt alles van elkaar.
Iemand tips? Ik weet vooral echt niet hoe ik hem zachter open zou kunnen doen, en later kan niet, ik moet nou eenmaal naar mn werk. En mn plantjes moeten wel licht krijgen. Ik vind het vervelend dat iemand last van me heeft terwijl ik altijd probeer rekening te houden met geluid (muziek en computer niet hard zetten etc).
Is de rolluik in plaats van gordijnen?
Nee ik heb beide. Maar met rolluik is het echt helemaal donker en dat vind ik zo ontzettend fijn. Ik ben een mega slechte slaper (daarom leef ik ook wel mee met buurman) en het helemaal donker hebben helpt mij wel een beetje. Met alleen gordijnen lukt dat niet.