Burenergernissen #2

Ik moest net in een heel klein vakje m’n auto proppen en dat ging niet heel soepel en toen zag ik m’n buurman zo schamperig voor het raam staan kijken :angry:. Terwijl het vooral kwam omdat hij met z’n bus zo breed geparkeerd stond.

Disclaimer ik heb verder niks tegen geparkeerde bussen in de straat.

5 likes

Ik vind het superlief dat je zo begaan bent met je buurman maar dat is voor hem ook wel het risico van wonen natuurlijk hè… Je doet niks fout en op echt schappelijke tijden.
In onze vorige woning (appartement) we waren nog aan het klussen dus nog niet eens over of er stond een buurman van twee verdiepingen hoger aan de deur. Of wij de wcrolhouder konden vervangen door een andere want dat ijzer tegen het muurtje dat konden zij horen (zat gewoon standaard woningbouw spul in). Nou sorry buurman maar nee je leeft er maar mee… Geef ik toe aan dit wat wil je dan morgen en voor je het weet loop je op eieren in je eigen huis.

17 likes

Ik vind 6:45u wel erg vroeg eerlijk gezegd en helemaal niet zo schappelijk. Mijn wekker gaat doordeweeks om 7:15u, zou ook behoorlijk geïrriteerd zijn als ik elke ochtend een half uur vroeger dan dat wakker gemaakt zou worden. Maar snap ook wel weer dat je je rolluiken open en dicht wil doen :sweat_smile:
Wat is het geluid waar hij wakker van wordt? Als het piepen en kraken is zal schoonmaken en smeren vast helpen. Als het een klap is bij het einde is het misschien een idee om hem 's ochtends dan niet helemaal tot boven open te doen, maar 5-10cm dicht te laten en 's avonds inderdaad voorzichtiger?

18 likes

Dat was het drama hier. Buren op de eerste verdieping hadden last van de scooter van de buren op de derde verdieping. Want zij ging 's ochtends vroeg weg om 6 uur en deed dat ding dan aan onder ‘haar’ (die van ons allemaal, want we slapen allemaal aan die kant) slaapkamerraam. Het verzoek was of ze eerst het hoekje wilde omlopen en dan pas de scooter aan wilde doen :smiling_face_with_tear:

Dat beton is in 1 stuk dus dat zijn dan contactgeluiden, dat ijzertje werd dan bij het afrollen een keer tegen de muur getikt ofzo. Ik wilde ook best geloven dat hij het hoorde maar ik ging daar alleen niks mee doen verder.

En nog even over de tijden dat je wel of niet een rolluik kunt openen (of welk gewoon geluid dan ook), een vriendin van me staat als het aan haar ligt nooit voor tien uur op en vindt dus ook dat als iemand de auto start om negen uur dat diegene aso is want nog zo vroeg 🫣

2 likes

En dat mensen hier dan zeggen: misschien kun je je auto de straat uitduwen en dan pas starten :slightly_smiling_face: echt sorry maar het is een rolluik dat omhoog gaat en geen cobra 6 die wordt afgestoken

17 likes

Never forget mijn huisgenoot die naast de wc woonde en steeds stond te klagen wie volgens hem te veel wc papier had gebruikt. Hij kon ook het afrollen horen. :weary:

5 likes

Nou op deze manier kan je wel met alle wakker tijden rekening gaan houden. Een rolluik maakt echt niet zoveel herrie, zeker met omhoog gaan niet is gewoon een elektronische zoem wat je hoort.

6 likes

Ja inderdaad. Als het binnen schappelijke tijden blijft!

Misschien moet de buurman oordopjes gaan gebruiken?

3 likes

Als je ‘handmatige’ rolluiken hebt dan kun je best verschil hebben in hoe hardhandig je dat omhoog trekt of naar beneden laat donderen, deze buurman zeurt denk ik, maar rolluiken maken niet per definitie alleen maar een zoemgeluid.

19 likes

Ik snap de buurman ook, maar zou ook weer na 5 seconden in slaap vallen denk ik. Het is niet dat het drie kwartier duurt om dat rolluik omhoog te halen.

3 likes

Ik doe hem nooit tot helemaal boven open omdat hij eerst vast ging zitten als je dat deed (is nu gemaakt maar ik ben er nu al aan gewend hem niet helemaal open te doen). Ik vind 6.45 ook veel te vroeg, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen hoe laat je begint op werk.

Hij is handmatig, zoals iemand hierboven zei: het kan verschil maken hoe je het doet dus ik probeer een beetje voorzichtig te zijn. Hopelijk is de buurman daar een beetje mee geholpen.

2 likes

Natuurlijk kun je niet altijd met alles en iedereen rekening houden, maar deze buurman kwam het voor zover ik begreep netjes vragen, dan kun je er toch wel een beetje rekening mee houden? Door idd wat extra te smeren, of bij een handmatig rolluik (wat het hier goed kan zijn, klinkt als een oud gebouw als het allemaal zo gehorig is) wat rustiger/voorzichtiger omhoog en naar beneden doen. Lijkt me nou niet ontzettend veel moeite toch?

Edit: idd handmatig dus :smile: Die ken ik helaas ook en kunnen echt irritant geluid maken :sweat_smile:

11 likes

Ik ging inderdaad uit van elektrische, geen idee hoe een handmatige klinkt.

Ooooh ik ben echt zo klaar met deze buurt, altijd dat geschreeuw en geruzie buiten… En het vuurwerk seizoen is ook weer begonnen blijkbaar.

Normaalgesproken gaan er alleen op vrijdagavond een paar knallen want dan liggen de drugs weer klaar (echt je verzint het niet)

1 like

Nou dit 🫠 Er gingen hier alweer vuurpijlen dwars over het fietspad toen ik langs kwam. Ik hou wel van dat eindejaars sfeeertje maar vuurwerk kan me echt gestolen en worden.

3 likes

Volgens mij vallen de kosten van ombouwen naar elektrisch ook wel mee maar is wel heeeeeeel aardig als je dat voor je buurman doet :stuck_out_tongue_winking_eye:

je moet ook maar net stopcontact in de buurt hebben.

1 like

Ik ben best aardig en wil graag meedenken maar dit ga ik toch echt niet doen😂

17 likes

Goed om je grenzen helder te hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes