Burenergernissen #2

Nou, niet een directe buren ergernis maar wel erg verdrietig :frowning: Voor mijn deur staan ondergrondse containers. Afgelopen dinsdag stond er brandweer en een hoop omstanders. Er zat een kat in de ondergrondse container. De eigenaren stonden erbij en de kat is gered. Doordat de eigenaren er direct bijwaren dacht ik dat het een ongelukje zou zijn.
Nu ligt er vanochtend een briefje in de bus van de eigenaren van de kat. De brandweer was 100% zeker dat de kat er door iemand in is gegooid en hij heeft daar 5 dagen vast gezeten. Ze vragen of iemand toevallig beelden heeft of iets heeft gezien. Mijn hart breekt echt, hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen. Ik baal ook dat ik niks heb gezien en de afgelopen dagen niks heb gehoord bij de container, want ik loop er dagelijks langs. Ik woon aan een parkje waar altijd veel hangjongeren zitten en ga nu denk ik toch maar wat beter opletten.

9 likes

Ik heb een buurvrouw waar ik eerst wel goed mee was, af en toe even praten als we elkaar tegen kwamen enz. En ik neem veel pakjes voor haar aan en als ze ze komt ophalen belde ze nooit aan maar klopte op het raam, voor de hond en baby.

Alleen sinds kort doet ze heel kort af en ontwijkend en dat vind ik al raar maar oké whatever. Maar nu kwam ze net een pakketje halen en belde ze aan om 20:00 :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: echt wat een doodsteek.

Die pakketjes mogen voortaan lekker naar een pakketpunt.

11 likes

Haha snap dat je dat niet wilt doen inderdaad! Als ik jouw buurman was en ik had er echt zo veel last van dan had ik miss nog wel aangeboden om hem zelf te vervangen voor een elektrische, je hebt tegenwoordig hele coole op zonnepanelen.

Huh we liepen net achter ons huis, bij de tuindeur die we nooit gebruiken, en er lagen allemaal luiers? Ook het merk dat wij gebruiken in de maten van onze kinderen, dus waarschijnlijk van ons.

Wij zetten de vuilniszak met luiers wel eens in onze voortuin, vaak 's avonds en dan 's ochtends lopen we naar de container want we zijn lui. Ik denk dus dat iemand die zak heeft gepakt, geopend en bij onze tuindeur heeft geleegd. Maar waarom? Ik vind het te veel moeite voor een simpele kwajongensstreek want je moet dan helemaal om de rij met huizen lopen.

En dat wij niet doorhadden dat de zak weg was, is omdat wij afwisselend de zak wegbrengen, net wie er eerder langsloopt.

1 like

Woah is Dan iemand jullie tuin in gelopen om
De zak om te kiepen? Camera’s ergens toevalllig?

1 like

Wtf, het staat toch in jullie voortuin dus hoezo heeft iemand daar dan last van?

2 likes

Naja eerlijk, ik kan me het best voorstellen dat mensen het goor vinden als hun buren zakken met poepluiers in de voortuin leggen.

23 likes

Ze zitten in een vuilniszak?

4 likes

Maar al vinden mensen het goor, dan bel je aan en vraag je of we het voortaan binnen kunnen bewaren??

En we wonen in een wijk waar (helaas) altijd veel afval op straat ligt, die zak met luiers die een nachtje buiten staat zal het verschil niet maken. Liever luiers dan een vuilniszak met eten waar ongedierte op af komt.

@Calypso zou knap zijn als een beest het vervolgens allemaal naar onze tuindeur sleept haha.

2 likes

Dan is het nog steeds best vies? We hebben het over poep, niet een paar vieze colablikjes.

Maar goed, zou nog steeds normaal zijn om te vragen of het weg mag. De zak openmaken en luiers rondstrooien is een beetje raar

5 likes

Ja ik denk echt dat het eraan scheelt in wat voor wijk je woont haha, ik kan me best voorstellen dat het in een keurige wijk niet kan maar dat is mijn wijk niet echt. Sowieso niet echt een wijk waar iedereen elkaar zo in de gaten houdt.

En ja om dan de luiers uit de zak te halen… Wat voor goorlap is diegene dan.

1 like

Maar het verhaal lijkt er dus mee te beginnen dat jij de burenergernis wordt gevonden…

6 likes

Dat vraag ik me dus af, zou best kunnen en ben benieuwd of dit als advies zou worden gegeven als iemand hier klaagt over vuilniszakken met luiers in iemands voortuin :’)

1 like

In onze wijk (nette nieuwbouw wijk) is dat echt heel normaal, ook huisvuil. Wordt vaak buiten gezet en even later pas in de container gegooid. Vooral in de zomer. Wij doen het ook, even de luiertas buiten de deur zetten omdat die vol is of stinkt of wat dan ook en na paar uurtjes of in de avond weggooien. Wij hebben wel een haagje dus het zal minder opvallen als we dat daar neer zetten, maar heb ook genoeg buurtbewoners die geen haag hebben en waar je het dus gewoon een afgesloten zak ziet.

4 likes

Nou ik vind het heel raar, niet een beetje raar. Als je je er aan stoort bel je maar aan.

Hoe lang laten jullie het voor de deur staan @Nefertiti ?

Mn planten hebben licht nodig. En het is aan de voorkant van het huis, aan de straat. Zal vast raar van me zijn maar ik vind het niet heel chill als ze de hele dag naar beneden zijn en iedereen dat ziet.

3 likes

Een nacht meestal, soms dan nog een dag als we in de ochtend haast of onze handen vol hadden maar niet langer, vinden we zelf ook niet fijn.

Maar het zou me echt niet boeien als mensen hun hele voortuin neerzetten met afval waar geen ongedierte op af komt en niet stinkt (en nee die vuilniszak stinkt echt niet).

Hoe langer ik er ook over nadenk hoe bizarder ik het vind. Vooral dat het dan ineens achterom lag, wtf. Geen idee ook hoe lang trouwens, we lopen daar zelden.

1 like

Maar waarom word het later pas weggegooid dan? Ik weet wel dat het in onze wijk echt niet gewaardeerd zou worden.

2 likes

Hoezo zou je ergens willen wonen waar iedereen vuilniszakken in de voortuin heeft? Heel bijzonder, haha.

Niet dat iedereen ze dan maar ergens anders moet dumpen natuurlijk.

2 likes

Bij ons worden de luiers sinds kort apart ingezameld, maar zelfs in die speciale luierzakjes met een vuilniszak eromheen vind ik het zo enorm stinken :nauseated_face: Maar dat is natuurlijk geen reden om zo’n zak open te trekken

2 likes