Burenergernissen #2

Ik denk dat hij er maar mee moet leren leven.

48 likes

Misschien de rolluiken schoonmaken/smeren?

3 likes

Nou dit, die beste man slaapt dan ook wel echt veel als hij op beide tijdstippen wakker schrikt

3 likes

Zal eens kijken of dit mogelijk is en of het iets uithaalt.

1 like

Ik wilde niet de aso buur zijn en wil er ook echt rekening mee houden (hij was ook gewoon vriendelijk verder) maar dit dacht ik ook een beetje. S Ochtends is het wel best vroeg, maar zeker s avonds vind ik dat ik vrij nette tijden aanhoud eigenlijk.

ā€˜s Avonds is het echt een prima tijd vind ik. Misschien kan je ze in de ochtend opendoen net voordat je de deur uitgaat voor werk? Misschien dat dat uurtje net scheelt ofzo.

6 likes

Helaas is dat het moment dat ik vertrek s ochtends. Dus ik kan ze niet later open doen.

1 like

Zou je ze kunnen aansluiten op een timer oid? Dan kan je ze later omhoog laten gaan. 22 uur dicht lijkt mij ook een prima tijd hoor

1 like

Nah het zou echt niet in me opkomen om hiervoor bij de buren te gaan klagen, ik vind dit vallen onder normale leefgeluiden. Tuurlijk kan je een beetje rekening houden maar ik zou echt niet allerlei capriolen gaan uithalen voor dit. Ik hoor mijn buren ook altijd de deur dichtknallen, tja… Oordoppen doen een hoop.

7 likes

Nou dan is het een kwestie van jammer dan voor de buurman. Mensen hebben nou eenmaal rolluiken.

3 likes

Mee eens. Het zijn ook normale tijden? What’s next, dat hij ook van de startende auto wakker wordt?

5 likes

Hahaha, ik vind dit echt niet vroeg of laat eigenlijk. Denk dat je buur het maar moet accepteren. Is echt geen harde knal ofzo? Misschien kan je eens peilen bij je naaste buren hoe storend het is?

Wellicht dat je ter compromis in de herfst/winter je rolluik eerder omlaag kan doen aangezien het toch al eerder donker wordt bijvoorbeeld om 20.30 uur.

7 likes

Mijn directe bovenburen kunnen het wel horen maar vinden het niet storend. Dat van het eerder dicht doen in de winter is idd wel een goede compromis. Ik heb de gordijnen al dicht dus de luiken kunnen ook wel naar beneden. Hopelijk geeft dat de buurman al wat rust.

3 likes

Ik moest net in een heel klein vakje m’n auto proppen en dat ging niet heel soepel en toen zag ik m’n buurman zo schamperig voor het raam staan kijken :angry:. Terwijl het vooral kwam omdat hij met z’n bus zo breed geparkeerd stond.

Disclaimer ik heb verder niks tegen geparkeerde bussen in de straat.

5 likes

Ik vind het superlief dat je zo begaan bent met je buurman maar dat is voor hem ook wel het risico van wonen natuurlijk hè… Je doet niks fout en op echt schappelijke tijden.
In onze vorige woning (appartement) we waren nog aan het klussen dus nog niet eens over of er stond een buurman van twee verdiepingen hoger aan de deur. Of wij de wcrolhouder konden vervangen door een andere want dat ijzer tegen het muurtje dat konden zij horen (zat gewoon standaard woningbouw spul in). Nou sorry buurman maar nee je leeft er maar mee… Geef ik toe aan dit wat wil je dan morgen en voor je het weet loop je op eieren in je eigen huis.

17 likes

Ik vind 6:45u wel erg vroeg eerlijk gezegd en helemaal niet zo schappelijk. Mijn wekker gaat doordeweeks om 7:15u, zou ook behoorlijk geĆÆrriteerd zijn als ik elke ochtend een half uur vroeger dan dat wakker gemaakt zou worden. Maar snap ook wel weer dat je je rolluiken open en dicht wil doen :sweat_smile:
Wat is het geluid waar hij wakker van wordt? Als het piepen en kraken is zal schoonmaken en smeren vast helpen. Als het een klap is bij het einde is het misschien een idee om hem 's ochtends dan niet helemaal tot boven open te doen, maar 5-10cm dicht te laten en 's avonds inderdaad voorzichtiger?

18 likes

Dat was het drama hier. Buren op de eerste verdieping hadden last van de scooter van de buren op de derde verdieping. Want zij ging 's ochtends vroeg weg om 6 uur en deed dat ding dan aan onder ā€˜haar’ (die van ons allemaal, want we slapen allemaal aan die kant) slaapkamerraam. Het verzoek was of ze eerst het hoekje wilde omlopen en dan pas de scooter aan wilde doen :smiling_face_with_tear:

Dat beton is in 1 stuk dus dat zijn dan contactgeluiden, dat ijzertje werd dan bij het afrollen een keer tegen de muur getikt ofzo. Ik wilde ook best geloven dat hij het hoorde maar ik ging daar alleen niks mee doen verder.

En nog even over de tijden dat je wel of niet een rolluik kunt openen (of welk gewoon geluid dan ook), een vriendin van me staat als het aan haar ligt nooit voor tien uur op en vindt dus ook dat als iemand de auto start om negen uur dat diegene aso is want nog zo vroeg 🫣

2 likes

En dat mensen hier dan zeggen: misschien kun je je auto de straat uitduwen en dan pas starten :slightly_smiling_face: echt sorry maar het is een rolluik dat omhoog gaat en geen cobra 6 die wordt afgestoken

17 likes

Never forget mijn huisgenoot die naast de wc woonde en steeds stond te klagen wie volgens hem te veel wc papier had gebruikt. Hij kon ook het afrollen horen. :weary:

5 likes