Vraagje misschien heeft iemand tips.
Sinds een maand of 2 is er in mijn tuin steeds een poes die er eerder niet was. Ik heb eigenlijk nooit katten in mijn tuin van anderen (mijn eigen katten komen niet buiten).
Aan het einde van mijn tuin is een soort bungalow die ik momenteel voornamelijk gebruik als opslag. Er is een groot afdak met loungeset en ligstoelen waar deze mevrouw graag chilled.
Zij schreeuwt steeds meer om aandacht en danst om je benen heen. De deur van de bungalow openhouden zoals ik normaal doe als ik dingen verplaats is geen optie meer want een paar weken terug is het haar gelukt er naar binnen te glippen.Ze heeft toen ook gemerkt dat daar eten is, want ik bestel altijd grote zakken voer en gebruik een kleinere emmer in huis, die ik bijvul van de voorraad die in de bungalow staat. Lang verhaal maar als de zak vol is is die zwaar en giet ik wat over alleen gaat er ook wel eens wat naast en ik ruim dat niet altijd direct op ofzo.
Sindsdien is het natuurlijk erger geworden, ze loopt nu ook aan de voorkant bij mijn woning en mijn eigen katten reageren er ook op als ze haar in de tuin zien lopen.
Momenteel verblijf ik in het buitenland en zorgen mijn ouders en vrienden voor mijn katten, 2x per dag.
Ze hebben nogal last ervan, want ze struikelen gewoon over haar. Los van het schreeuwen want ze wil gewoon aandacht. Ik weet niet van wie de poes is, ze lijkt ook erg dik en mogelijk drachtig?
Mijn tuin is gewoon omringt door een schutting maar ze springt gewoon over schuurtjes en alles heen.
Gisteren had mijn moeder haar handen vol en ging bijna onderuit door de poes die zigzaggend om haar benen liep, toen heeft ze haar stem verheft en zette zij haar nagels in haar broek/been.
Heeft iemand tips om deze poes op een vriendelijke manier te verjagen.
Ik vind het ook zielig want zij krijgt duidelijk weinig aandacht thuis en is vooral buiten (ze ziet er verder gezond uit hoor).
Het heeft weinig zin lijkt me, om te achterhalen waar zij thuis hoort, want wat kunnen die mensen er effectief aan doenâŠ
Aan de andere kant denk ik dat ze van de winter op deze manier misschien ergens ongemerkt binnen glipt en per ongeluk opgesloten wordt, dat zou ook bij mij kunnen gebeuren en wie weet waar ze nog meer de boel terroriseert ![]()