Burenergernissen #2

Nou op deze manier kan je wel met alle wakker tijden rekening gaan houden. Een rolluik maakt echt niet zoveel herrie, zeker met omhoog gaan niet is gewoon een elektronische zoem wat je hoort.

6 likes

Ja inderdaad. Als het binnen schappelijke tijden blijft!

Misschien moet de buurman oordopjes gaan gebruiken?

3 likes

Als je ā€˜handmatige’ rolluiken hebt dan kun je best verschil hebben in hoe hardhandig je dat omhoog trekt of naar beneden laat donderen, deze buurman zeurt denk ik, maar rolluiken maken niet per definitie alleen maar een zoemgeluid.

19 likes

Nee ik vind het echt een rotgeluid en helemaal om 6:45, dus ik snap je buurman wel. Maar ik snap ook dat je er weinig aan kunt doen.

7 likes

Ik snap de buurman ook, maar zou ook weer na 5 seconden in slaap vallen denk ik. Het is niet dat het drie kwartier duurt om dat rolluik omhoog te halen.

3 likes

Ik word ook iedere dag om 7:15 van mijn buurvrouw wakker die dan de deur uit moet, en ik moet een half uur later op. Ik val dan niet altijd weer in slaap (en al helemaal niet na 5 seconden) en als dat wel zo is word ik helemaal verrot wakker. Word liever van m’n eigen wekker wakker haha. En denk dat er genoeg mensen helemaal niet meer in slaap vallen.

4 likes

Ik doe hem nooit tot helemaal boven open omdat hij eerst vast ging zitten als je dat deed (is nu gemaakt maar ik ben er nu al aan gewend hem niet helemaal open te doen). Ik vind 6.45 ook veel te vroeg, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen hoe laat je begint op werk.

Hij is handmatig, zoals iemand hierboven zei: het kan verschil maken hoe je het doet dus ik probeer een beetje voorzichtig te zijn. Hopelijk is de buurman daar een beetje mee geholpen.

2 likes

Natuurlijk kun je niet altijd met alles en iedereen rekening houden, maar deze buurman kwam het voor zover ik begreep netjes vragen, dan kun je er toch wel een beetje rekening mee houden? Door idd wat extra te smeren, of bij een handmatig rolluik (wat het hier goed kan zijn, klinkt als een oud gebouw als het allemaal zo gehorig is) wat rustiger/voorzichtiger omhoog en naar beneden doen. Lijkt me nou niet ontzettend veel moeite toch?

Edit: idd handmatig dus :smile: Die ken ik helaas ook en kunnen echt irritant geluid maken :sweat_smile:

11 likes

Ik ging inderdaad uit van elektrische, geen idee hoe een handmatige klinkt.

Ooooh ik ben echt zo klaar met deze buurt, altijd dat geschreeuw en geruzie buiten… En het vuurwerk seizoen is ook weer begonnen blijkbaar.

Normaalgesproken gaan er alleen op vrijdagavond een paar knallen want dan liggen de drugs weer klaar (echt je verzint het niet)

1 like

Nou dit 🫠 Er gingen hier alweer vuurpijlen dwars over het fietspad toen ik langs kwam. Ik hou wel van dat eindejaars sfeeertje maar vuurwerk kan me echt gestolen en worden.

3 likes

Volgens mij vallen de kosten van ombouwen naar elektrisch ook wel mee maar is wel heeeeeeel aardig als je dat voor je buurman doet :stuck_out_tongue_winking_eye:

je moet ook maar net stopcontact in de buurt hebben.

1 like

Ik ben best aardig en wil graag meedenken maar dit ga ik toch echt niet doenšŸ˜‚

16 likes

Goed om je grenzen helder te hebben :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Nou, niet een directe buren ergernis maar wel erg verdrietig :frowning: Voor mijn deur staan ondergrondse containers. Afgelopen dinsdag stond er brandweer en een hoop omstanders. Er zat een kat in de ondergrondse container. De eigenaren stonden erbij en de kat is gered. Doordat de eigenaren er direct bijwaren dacht ik dat het een ongelukje zou zijn.
Nu ligt er vanochtend een briefje in de bus van de eigenaren van de kat. De brandweer was 100% zeker dat de kat er door iemand in is gegooid en hij heeft daar 5 dagen vast gezeten. Ze vragen of iemand toevallig beelden heeft of iets heeft gezien. Mijn hart breekt echt, hoe haal je het in je hoofd om zoiets te doen. Ik baal ook dat ik niks heb gezien en de afgelopen dagen niks heb gehoord bij de container, want ik loop er dagelijks langs. Ik woon aan een parkje waar altijd veel hangjongeren zitten en ga nu denk ik toch maar wat beter opletten.

9 likes

Ik heb een buurvrouw waar ik eerst wel goed mee was, af en toe even praten als we elkaar tegen kwamen enz. En ik neem veel pakjes voor haar aan en als ze ze komt ophalen belde ze nooit aan maar klopte op het raam, voor de hond en baby.

Alleen sinds kort doet ze heel kort af en ontwijkend en dat vind ik al raar maar okƩ whatever. Maar nu kwam ze net een pakketje halen en belde ze aan om 20:00 :face_with_symbols_over_mouth::face_with_symbols_over_mouth: echt wat een doodsteek.

Die pakketjes mogen voortaan lekker naar een pakketpunt.

11 likes

Haha snap dat je dat niet wilt doen inderdaad! Als ik jouw buurman was en ik had er echt zo veel last van dan had ik miss nog wel aangeboden om hem zelf te vervangen voor een elektrische, je hebt tegenwoordig hele coole op zonnepanelen.

Huh we liepen net achter ons huis, bij de tuindeur die we nooit gebruiken, en er lagen allemaal luiers? Ook het merk dat wij gebruiken in de maten van onze kinderen, dus waarschijnlijk van ons.

Wij zetten de vuilniszak met luiers wel eens in onze voortuin, vaak 's avonds en dan 's ochtends lopen we naar de container want we zijn lui. Ik denk dus dat iemand die zak heeft gepakt, geopend en bij onze tuindeur heeft geleegd. Maar waarom? Ik vind het te veel moeite voor een simpele kwajongensstreek want je moet dan helemaal om de rij met huizen lopen.

En dat wij niet doorhadden dat de zak weg was, is omdat wij afwisselend de zak wegbrengen, net wie er eerder langsloopt.

1 like

Woah is Dan iemand jullie tuin in gelopen om
De zak om te kiepen? Camera’s ergens toevalllig?

1 like