Burenergernissen #2

Wtf, het staat toch in jullie voortuin dus hoezo heeft iemand daar dan last van?

2 likes

Naja eerlijk, ik kan me het best voorstellen dat mensen het goor vinden als hun buren zakken met poepluiers in de voortuin leggen.

23 likes

Ze zitten in een vuilniszak?

4 likes

Maar al vinden mensen het goor, dan bel je aan en vraag je of we het voortaan binnen kunnen bewaren??

En we wonen in een wijk waar (helaas) altijd veel afval op straat ligt, die zak met luiers die een nachtje buiten staat zal het verschil niet maken. Liever luiers dan een vuilniszak met eten waar ongedierte op af komt.

@Calypso zou knap zijn als een beest het vervolgens allemaal naar onze tuindeur sleept haha.

2 likes

Dan is het nog steeds best vies? We hebben het over poep, niet een paar vieze colablikjes.

Maar goed, zou nog steeds normaal zijn om te vragen of het weg mag. De zak openmaken en luiers rondstrooien is een beetje raar

5 likes

Ja ik denk echt dat het eraan scheelt in wat voor wijk je woont haha, ik kan me best voorstellen dat het in een keurige wijk niet kan maar dat is mijn wijk niet echt. Sowieso niet echt een wijk waar iedereen elkaar zo in de gaten houdt.

En ja om dan de luiers uit de zak te halen… Wat voor goorlap is diegene dan.

1 like

Maar het verhaal lijkt er dus mee te beginnen dat jij de burenergernis wordt gevonden…

6 likes

Dat vraag ik me dus af, zou best kunnen en ben benieuwd of dit als advies zou worden gegeven als iemand hier klaagt over vuilniszakken met luiers in iemands voortuin :’)

1 like

In onze wijk (nette nieuwbouw wijk) is dat echt heel normaal, ook huisvuil. Wordt vaak buiten gezet en even later pas in de container gegooid. Vooral in de zomer. Wij doen het ook, even de luiertas buiten de deur zetten omdat die vol is of stinkt of wat dan ook en na paar uurtjes of in de avond weggooien. Wij hebben wel een haagje dus het zal minder opvallen als we dat daar neer zetten, maar heb ook genoeg buurtbewoners die geen haag hebben en waar je het dus gewoon een afgesloten zak ziet.

4 likes

Nou ik vind het heel raar, niet een beetje raar. Als je je er aan stoort bel je maar aan.

Hoe lang laten jullie het voor de deur staan @Nefertiti ?

Mn planten hebben licht nodig. En het is aan de voorkant van het huis, aan de straat. Zal vast raar van me zijn maar ik vind het niet heel chill als ze de hele dag naar beneden zijn en iedereen dat ziet.

3 likes

Een nacht meestal, soms dan nog een dag als we in de ochtend haast of onze handen vol hadden maar niet langer, vinden we zelf ook niet fijn.

Maar het zou me echt niet boeien als mensen hun hele voortuin neerzetten met afval waar geen ongedierte op af komt en niet stinkt (en nee die vuilniszak stinkt echt niet).

Hoe langer ik er ook over nadenk hoe bizarder ik het vind. Vooral dat het dan ineens achterom lag, wtf. Geen idee ook hoe lang trouwens, we lopen daar zelden.

1 like

Maar waarom word het later pas weggegooid dan? Ik weet wel dat het in onze wijk echt niet gewaardeerd zou worden.

2 likes

Hoezo zou je ergens willen wonen waar iedereen vuilniszakken in de voortuin heeft? Heel bijzonder, haha.

Niet dat iedereen ze dan maar ergens anders moet dumpen natuurlijk.

2 likes

Bij ons worden de luiers sinds kort apart ingezameld, maar zelfs in die speciale luierzakjes met een vuilniszak eromheen vind ik het zo enorm stinken :nauseated_face: Maar dat is natuurlijk geen reden om zo’n zak open te trekken

2 likes

Bij mij in de achtertuin liggen wel eens broodjes, ik dacht eerst welke buur doet dit nou weer… we hebben juist een goede band, zou gek zijn. Blijken het vogels te zijn die van de snackbar van een paar huizen verderop een broodje van de straat/uit het vuilnis pikken, het dan toch te zwaar vinden en het dan in onze tuin weer laten vallen :joy:

Maar dan zou de vuilniszak bij jullie opengemaakt moeten zijn en dat had je dan moeten merken neem ik aan. En een luier is niet echt een lekker hapje voor een vogel.

17 likes

Ja van de oudste vind ik ze ook stinken, maar die poepluiers zitten niet in deze zak want die gooien we direct weg in een apart zakje.

@Shadina ja misschien als je niet in mijn wijk woont, maar we hebben hier een veel groter afvalprobleem met rondslingerend vuil waar ratten op af komen. Luiers die niet stinken (want geen poep) en waar ook geen ongedierte op af komt is toch een stuk minder erg.

2 likes

Eerder extra reden om hem niet open te trekken haha.

4 likes

Sowieso weet je niet op voorhand of er luiers of gewoon keuken-prullenbak vuil in zit. Tenzij je echt dat ding openmaakt of je neus er inhangt. Maar beide vind ik wel raar :rofl:

1 like

Wij moeten een stukje lopen voor we bij de container aankomen. Dus als we even in de ochtend of avond de prullenbakken alvast leegmaken dan zetten we dat alvast voor de deur en wanneer we naar buiten gaan gooien we het weg. Maar het is dan gewoon vol of het stinkt dus zetten we het alvast buiten, maar daar staat het dan max 2 uurtjes ofzo tot we weg gaan of kind slaapt.

2 likes