Het zijn een soort doorzichtige zakken!
Ben niet pro vuilniszakken openen en luiers strooien, maar vind het wel mooi hoe jij je eigen aandeel in het afvalparadijs waar jij blijkbaar woont probeert te minimaliseren.
En ik vind max 2 uurtjes wel echt onvergelijkbaar. Al moet ik zeggen dat als zo een luierzak een beetje ruikt zoals het legen van mijn kattenbakemmer dat elke seconde buiten een aanslag op de mensheid is hahaha.
Meestal zijn die luierzakken met een geurtje om de stank te ‘verbloemen’ en dan krijg je zo’n geur van een wc waar een flinke explosie geweest en daarna met wc verfrisser is gespoten. Echt zo’n ranzige weeïge lucht. Hij ligt bij ons wel eens een half uurtje in de gang bij onze voordeur en langer is echt niet te harden in dat gangetje.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat wanneer iemand last heeft van poepluiers diegene de gore luiers uit een vuilniszak gaat halen en gaat verplaatsen? Is toch niemand die dat voor zn lol eruit gaat halen. Ik zou dan alsnog eerder aan ongedierte of meeuwen denken.
Edit; en ook nog eens naar de achtertuin verplaatsen? Het lijkt mij dan logischer om ze bij de voordeur te leggen want daar staat die zak toch al en dan hoef je niet om te lopen met die vieze dingen.
Haha maar denk je echt dat meeuwen dat in haar achtertuin hebben gedropt?
Ik denk dat katten dat wel kunnen doen
Misschien toch vergeten dat er nog een zak lag @Nefertiti ? Omdat je aangaf daar niet vaak te komen. En katten kunnen een zak wel omhoop gooien opzoek naar etensrestjes. In ieder geval bijzonder verhaal.
Dat zou bij ons echt no way worden geaccepteerd haha. Snap niet dat je niet gewoon even snel loopt. Zo krijg je echt giga last van ongedierte. 1 vd redenen waarom ze vij ons in de wijk het echt niet willen hebben want daar is dus al een rattenprobleem geweest.
Nja er staat niet dat het in haar tuin lag, maar achter het huis/achter de tuindeur. Het lijkt mij niet dat een buur thuis handschoentjes gaat halen, de zak openmaakt, met vieze luiers een heel blok om loopt en de luiers dan op een plek dumpt waar dus ook andere mensen er alsnog last van hebben. Een meeuw kan de zak open maken, iets pakken en vervolgens snel weer laten vallen waardoor het daar terecht komt.
Tjah bij ons in de wijk is het tot nu toe echt heel gebruikelijk , maar goed deze wijk bestaat nog maar een jaar en nog geen ongedierte probleem. Ook niet zo over nagedacht eigenlijk. Je hebt wel een punt zeker voor in de zomer. Alhoewel ik niet uitsluit dat wij nu iedere keer direct naar de container zullen lopen.
Nee wij leggen de zak bij de voordeur neer en nooit bij de achter/tuindeur. Ik denk dat een zak met zo’n tien luiers ook echt wel te zwaar is voor een meeuw of kat. En het is ook wel heel toevallig precies bij onze tuindeur weer teruggelegd.
Ik vind het echt jammer dat we niet zo’n videodeurbel hebben haha, het is me zo’n raadsel. We hadden al bedacht om nog eens een zak neer te leggen en dan de babyfoon met camera op de zak te richten haha, maar dat vinden we toch te veel moeite.
Ik zet ook wel eens een zak voor mijn deur en soms zelfs twee dagen!
Geen ondergrondse container en vuil word maar 1 x in de week opgehaald
Wij hebben in dezelfde wijk gewoond en het is niet de schoonste plek op aard, maar er zit een groot verschil in rondslingerend straatvuil en je zak soms een dag voor de deur hebben staat. Nog los van dat die wijk tegenwoordig gentrification plaza is waar je meer dan twee modale inkomens nodig hebt voor een rijtjeshuis en dat ook een specifieke groep bewoners met specifieke verwachtingen heeft meegebracht (mijn buren waren iig grootgebruikers van de meldwebsite van de gemeente).
Daarnaast: die meeuwen daar zijn niet ok. Dat zou mijn eerste gedachte zijn.
@pastelzwart Overal gelden toch bepaalde onzichtbare gedragsregels? Als jij je buren aan spreekt op vuilnis in de hal is dat toch ook omdat je je gesteund voelt door een norm.
Als het gaat om een luiercontainer dan staan die zeker niet in elke straat. Bij ons maar 1 in de wijk zelfs.
Ik woon ook in een grote stad en de norm is toch echt dat je niet zomaar zonder grofvuil afspraak grofvuil naast de container dumpt. Ik kan me eigenlijk geen plek in nl bedenken waar dat normaal gevonden wordt. Dat sommigen het doen, wil niet zeggen dat de rest het oké vindt.
Het kan ook erger. In onze gemeente zijn er geen luiercontainers maar moeten luiers bij het restafval. En onze restafvalcontainer wordt maar 1 keer per maand geleegd In de zomer is dat, ondanks dat we zakjes om de poepluiers doen, heel vies.
Bij ons 2 in de hele stad
Tja omdat het gewoon paupers zijn die hun grofvuil overal neerpleuren. Ik woon in dezelfde stad en je hoort gewoon een afspraak te maken.
Bij ons moet je het naast de container of voor je deur zetten op de dag dat ze het komen ophalen (betaal je wel voor).
Hahaha ik snap wat je bedoelt hoor. Ik zou er eigenlijk melding van moeten maken, maar dat doe ik ook niet. En heb eigenlijk nog nooit iemand tijdens het dumpen betrapt. En de gemeente weet het wel, want uiteindelijk wordt het weer opgeruimd. Het zijn gewoon een stelletje aso’s