Dat nog net niet maar die afkeurende blikken als ze naar onze voortuin kijken zeggen al genoeg. We kregen op een gegeven moment zelfs tips van diverse buurtbewoners waar we die goede oude roundup konden kopen.
Ja ik hou ook niet zo van tuinieren dus ik doe er niks aan. Als het mân man genoeg ergert pakt ie zân brander om de hele jungle af te branden.
Net zoals je afval?
Ik heb geen buren die daarover klagen . Nee maar zonder gekkigheid, ik laat onze afval niet uren staan niemand bij ons in de wijk. Gewoon even dus ja ga dat ook niet veranderen. En mocht het een van de buren storen, die is vrij om ermee naar de container te lopen.
@Finko iemand likete ineens een oude post van mij waarin ik reageerde op jullie uitbouw en de problemen met de schuur van jullie buren. Daardoor werd ik ineens benieuwd hoe dat afgelopen is?
Het was een grapje haha
Egels houden van langer onkruid
Maar serieus, laat die buren zich met hun eigen tuin bemoeien
Die wonen er ook in, samen met hun vlooien helaas
Oh dat is weer jammerâŠ
Vraagje misschien heeft iemand tips.
Sinds een maand of 2 is er in mijn tuin steeds een poes die er eerder niet was. Ik heb eigenlijk nooit katten in mijn tuin van anderen (mijn eigen katten komen niet buiten).
Aan het einde van mijn tuin is een soort bungalow die ik momenteel voornamelijk gebruik als opslag. Er is een groot afdak met loungeset en ligstoelen waar deze mevrouw graag chilled.
Zij schreeuwt steeds meer om aandacht en danst om je benen heen. De deur van de bungalow openhouden zoals ik normaal doe als ik dingen verplaats is geen optie meer want een paar weken terug is het haar gelukt er naar binnen te glippen.Ze heeft toen ook gemerkt dat daar eten is, want ik bestel altijd grote zakken voer en gebruik een kleinere emmer in huis, die ik bijvul van de voorraad die in de bungalow staat. Lang verhaal maar als de zak vol is is die zwaar en giet ik wat over alleen gaat er ook wel eens wat naast en ik ruim dat niet altijd direct op ofzo.
Sindsdien is het natuurlijk erger geworden, ze loopt nu ook aan de voorkant bij mijn woning en mijn eigen katten reageren er ook op als ze haar in de tuin zien lopen.
Momenteel verblijf ik in het buitenland en zorgen mijn ouders en vrienden voor mijn katten, 2x per dag.
Ze hebben nogal last ervan, want ze struikelen gewoon over haar. Los van het schreeuwen want ze wil gewoon aandacht. Ik weet niet van wie de poes is, ze lijkt ook erg dik en mogelijk drachtig?
Mijn tuin is gewoon omringt door een schutting maar ze springt gewoon over schuurtjes en alles heen.
Gisteren had mijn moeder haar handen vol en ging bijna onderuit door de poes die zigzaggend om haar benen liep, toen heeft ze haar stem verheft en zette zij haar nagels in haar broek/been.
Heeft iemand tips om deze poes op een vriendelijke manier te verjagen.
Ik vind het ook zielig want zij krijgt duidelijk weinig aandacht thuis en is vooral buiten (ze ziet er verder gezond uit hoor).
Het heeft weinig zin lijkt me, om te achterhalen waar zij thuis hoort, want wat kunnen die mensen er effectief aan doenâŠ
Aan de andere kant denk ik dat ze van de winter op deze manier misschien ergens ongemerkt binnen glipt en per ongeluk opgesloten wordt, dat zou ook bij mij kunnen gebeuren en wie weet waar ze nog meer de boel terroriseert
Sorry niet waar je direct om vroeg. Heb helaas geen tips voor het verjagen.
Maar Misschien vragen of iemand kan komen kijken of ze een chip heeft? Misschien dat ze vermist is en nu jouw tuin als haar tuin is gaan zien. (Of gewoon een eigenwijze kat ). Bij ons in de wijk hebben we zoân groepsapp voor vermiste/ gevonden dieren. Waar regelmatig gevraagd wordt of een iemand weet waar een bepaalde kat hoort. En dus een aantal een chipreader hebben.
Met een plantenspuit de kat wegjagen. Doet de kat geen pijn, maar die schrikt er wel van.
Zoân piepding, of horen je eigen katten dat binnen ?
Ik weet niet hoe groot alles is.
Neee!! Zelfs ik kan dat geluid binnen horen. Dat geluid is verschrikkelijk en die dingen moeten zsm afgeschaft worden. Het is kut op het level je oren van je hoofd willen scheuren
Vind ât wel zielig voor de poes. Misschien is ze achtergelaten/op straat gegooid. Ik zou dan eerder kijken of ze, als ze zo voedsel gedreven is, te vangen is om voor een chip te laten scannen.
@Bella @Catherine @Lichtknopje @Merrow @mikselke
Jullie hebben gelijk! Bedankt, dit is waarom ik het ook postte omdat ik toch denk wat goed is om te doen. Ik huiverde een beetje om als een zeikerd over te komen bij eventuele buren, stom eigenlijk.
Ik heb niet getwijfeld of zij ergens woont, maar inderdaad dat weet ik niet zeker, dus heb direct actie ondernomen.
Nee joh! Je bent absoluut geen zeikerd! Mijn ervaring is dat het enkel enorm op prijs gesteld wordt, helemaal door de eigenaren.
Pfff sta echt te shaken. Mijn buurman zet ineens zijn fiets met zijn voorwiel in mijn geveltuintje. Dat tuintje is omheind met een rijtje stenen en al langere tijd gingen de planten aan die kant steeds dood. De laatste plant (denk 30cm hoog oid) heb ik toen maar dood laten staan zodat er in ieder geval niet in werd gepoept door honden. De rest van het rijtje is lavendel en dat ziet er naar mijn mening prima uit. Nu is dus pas die dode plant weggehaald en lag er inderdaad meteen een drol. Ik wilde dit weekend er weer iets neerzetten of in ieder geval iets met kippengaas om dit tegen te gaan maar die buurman begon dus met die fiets. Dus ik heb die fiets steeds dat ik het zag uit de tuin gehaald (schuingezet want hij staat met een ketting tegen de muur, maar dan de band uit de grond), vooral ook omdat ie ook een keer was doorgerold een plant in.
Uurtje terug kom ik thuis, verplaats ik die fiets weer en het moment dat ik de deur van het slot draai gaat iemand op mijn voordeur bonken en hard schreeuwen en schelden. Is het de buurman dat ik van zijn fiets moet blijven. Dat ik weet dat ik fout zit. Ik schrok me echt kapot en was zĂł blij dat de deur dicht was. Dus ik zeg tegen hem van hĂ© ik haalde de fiets alleen uit de tuin want ik wil daar gewoon weer iets leuks van maken. Zegt hij dat het zijn tuin is? Want hij heeft ooit de tegels verwijderd? Dat geveltuintje was er al toen ik het huis ging huren en hij huurt ook dus raar verhaal. Hij bleef maar schreeuwen dus ik zei: ik ga de politie bellen als je niet stopt. Ik woon hier ook alleen en die man is echt groot en dus voor mij agressief. Politie was gekomen en die zei dat het beter was om de wijkagent in te lichten en hem niet nu aan te spreken. Wil ik naar bed gaan heeft ie een brief geschreven met dat ik asociaal ben en sneaky naar binnenglip omdat ik weet dat ik ârare dingenâ doe. Ben letterlijk de saaiste persoon dus geen idee wat voor dingen.
Weet dat ik ook bij hem een briefje door de bus had kunnen doen en ik heb bij hem aangebeld maar hij deed niet open en daar was ik stiekem wel blij mee want hij is vaker explosief naar anderen (dat hoor ik ook). Maar dit vind ik wel echt buiten proportioneel. Geen idee of ik ga kunnen slapen vannacht
Het ging hier laatst over onkruid in je tuin en buren die daar last van zeggen te hebben.
Onze buren hebben een heel strak huishoudschema, maar houden ons schema van wanneer we weggaan en thuiskomen ook bij blijkbaar. Zo stonden ze mijn partner afgelopen week op te wachten toen hij thuis kwam uit zijn werk, om te zeggen dat er âhoognodigâ onkruid verwijderd moest worden uit onze voortuin en hij wel hun gereedschap mocht gebruiken. Even voor het beeld: er staat wat onkruid tussen de stoep voor onze woning en onze voortuin. Uiteraard vriendelijk bedankt en gezegd dat wij absoluut geen last hebben van de drie grassprieten op de stoep en die dus lekker laten staan .
Mijn buurman kwam ook klagen over mijn tuin.
Hij âschrokâ hoe het eruit zag, herkende het niet terug.
Er is wat onkruid maar het hele huis is gestript en opnieuw opgebouwd. En nog niet helemaal af. Dit allemaal naast dat ik werk, kinderen heb, gescheiden etc. Tijdelijke woning moest ook nog leeg.
Dan is dat beetje onkruid echt minste zorg. Insecten blij en tuin komt volgend jaar. We hebben al paar keer wat weggehaald. Ik heb niet eens tijd om uit te pakken of goed te slapen.
De tuin is echt is niks aan veranderd anders dan in het gras wat onkruid. Maar hij heeft niks te doen de hele dag.
Edit. Het is ook een oude man van in de 70 bijna 80 denk ik.