Die obsessie van onkruid in andermans tuinen is echt ongelooflijk joh hahaha.
Nou hij mag t best plukken toch voor je
Haha ja. Hij zei het alleen tegen mn ouders die op bezoek waren ipv mij. Anders had ik dat wel gezegd.
Maar hij zei dat hij een tuinman laat komen.
Hebben mensen dit echt???
Jazekerssss! Hoe moet het water anders weglopen als je alle 40m2 die je hebt betegeld
Je kan het ook aanpakken zoals iemand hier in de straat: die heeft de volledig betegelde voortuin een paar centimeter hoger aangelegd waardoor het water wegstroomt in de tuin van de buren.
Ik snap ook echt niet dat mensen zich zooo druk kunnen maken over een beetje onkruid in andermans tuin. Kijk als het zo erg is dat je je voordeur amper meer kan bereiken of als iemand z’n voortuin gebruikt als een soort vuilstort of opslagplaats voor allerlei meuk dan kan ik me voorstellen dat je je daaraan stoort. Maar een paar plukjes onkruid tussen de tegels? Hou op hoor. Ik zou ook gewoon zeggen dat het mij niet stoort dus dat ik er niks aan ga doen maar als ze er zoveel last van hebben het ze wat mij betreft vrij staat om het te verwijderen.
De buren voeren alle zwerfkatten hier in de buurt, super lief van ze maar die beesten zitten nu dus constant voor de deur te miauwen en het trekt ongedierte aan al dat eten op die bordjes. Maar dat kan echt niet hoor, volgens de buurvrouw
Het kan hier natuurlijk gaan om doucheputjes aangesloten op het riool, maar meestal zijn het grindputten, die zijn in de meeste tuinen handig (maar zeker als je een stukje tegels hebt, of een dak dat afwatert in je tuin, of een laag gelegen tuin ten opzichte van de omgeving) om regenwater in op te vangen en dan langzaam de grond in te laten zakken.
Gezellig samen met de ratten van de bordjes eten
Mijn buurman die nu nog even denkt dat het een goed idee is om zijn dj skills te oefenen
Dat doet de mijne ook wel eens.
Vervelende is dat hij ook gewoon echt gehoor problemen heeft, dus de tv staat ook geregeld op standje ‘de buren hoeven de tv zelf niet meer aan te doen’. Heb geregeld Eva Jinek volledig kunnen volgen.
Oh wat heerlijk, stille bovenburen! Bij mijn ouders in de flat woonde een gezin met 4 kinderen boven en die deden alles binnen op elk tijdstip tot rolschaatsen aan toe. Je kon geen normaal gesprek met elkaar voeren en als je ging vragen of het wat rustiger mocht was het ‘kinderen moeten spelen!’ Buiten was trouwens een prachtige speelplek maar dan moesten ze naar beneden…
Ik ben in de zomer verhuisd en toen ik met mijn vader in de tuin aan het klussen was kwam de buurman al regelmatig alles in de gaten houden. Dat kalmeerde gelukkig toen ik er eenmaal woonde, maar net stond hij ineens aan de deur om te zeggen dat mijn lampen in de keuken te fel zijn en zijn huis verlichten Hij bleef zich maar herhalen en leek ook om een directe oplossing te vragen, maar joe ik kan niet alles in huis in één keer aanschaffen. Bovendien staat dat licht ook echt maar tot een uur of 7 aan (en 's avonds alleen even aan en uit als ik iets nodig heb), doe dan zelf even je gordijnen dicht als je er zo’n last van hebt.
Die man is ook altijd thuis en heeft sowieso erg veel tijd merk ik.
We hebben al een paar keer handhaving aan de deur gehad met de mededeling dat ze vaak meldingen krijgen over de auto van mijn vriend; dat die veel lawaai maakt. En dat is ook zo, maar het is binnen de normen, niet aangepast oid en dan blijven ze dat maar aangeven?? Maar verder niks? ‘We hebben weer een melding gekregen over de auto met kenteken blabla’.
Ze moeten op elke melding reageren zeggen ze dus nu compenseer ik het maar door voor elke gedumpte vuilniszak een melding te maken.
Je zou denken dat handhaving wel wat beters te doen had? En dan ook echt alleen een mededeling, lekker nuttig.
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van isolatieplaten tegen geluid van de buren? Ik heb weken nergens last van gehad en nu hoor ik opeens de tv en de muziek heel luid op bepaalde momenten (waaronder 06.30 ‘s ochtends…) eigenlijk met name vanaf 1 muur in de woonkamer. Het is bij mij nog redelijk kaal want ben recent hierheen verhuisd en hoop dat dingen als planten enzo tegen de muur zetten ook gaan helpen, maar vraag me ook af of die platen werken en of dat duur is. De woningbouwvereniging gaat zelf niks ondernemen hierin en raden mij aan om erheen te lopen, maar ik ben ook maar alleen en weet niet met wat voor iemand ik te maken heb. Vind het heel lastig merk ik, want geluid is zo moeilijk te negeren (ook met noise cancelling oortjes in) en ik zit ook niet op contact met buren te wachten, zeker niet als het toch wel een negatieve insteek heeft gelijk
Hahahaha zo petty zou ik ook zijn
Als je eerder nergens last van had zou ik toch eens aanbellen, misschien hebben ze de boxen van een kleedje afgehaald of het kastje strak tegen de muur geschoven of zoiets sufs waardoor het nu ineens doorklinkt. Dan is het natuurlijk ook weer heel makkelijk op te lossen zonder dat jij een hele verbouwing hoeft te beginnen.
Wij hebben muren geïsoleerd met platen van Recticel. Maar dat is wel echt een grote klus, eerst die platen, dan gipsplaten (eigenlijk zelfs twee lagen als je het helemaal goed wil doen) en dan nog stucen. Helpt wel goed tegen geluid. Contactgeluid (dus schuiven van stoelen of bv stofzuiger over de vloer) horen we nog wel maar luchtgeluid (praten enzo) veel minder. Ik kan het wel vaag horen als er gepraat wordt, maar niet meer letterlijk verstaan zoals eerder soms wel was. Maar ik zou dat in een huurhuis waar de overlast plotseling ontstaan is niet doen denk ik… tenzij je daar je hele leven wilt blijven wonen.