Ik heb al nachtmerries genoeg ja
Nou dan heb ik nog een leuk verhaal voor je
De pop schijnt te leven en 's nachts door het museum te dwalen
En hoe haal je hier precies een schizofrenie diagnose uit?
Snap dat het vervelend kan zijn maar dat smijten met diagnoses vind ik toch nog vervelender.
Dat kan echt van alles zijn. Paranoïde door slecht geestelijk welzijn/te weinig slaap (als ze nachtenlang rondspookt), te hoge koolstofmonoxide in het huis (zeker als ze bang is dat het tocht en ze alles potdicht houdt. Ook met dit weer. Heeft ze een detector? Is het plots begonnen?), beginnende dementie (weet haar leeftijd niet?), of in een uiterst geval kan ze inderdaad een (persoonlijkheids)stoornis hebben of iets chemisch mis in haar brein.
Je zou het zelf ook niet chill vinden als je zomaar gediagnosticeerd zou worden door een leek die jou helemaal niet goed genoeg kent.
Ik bedoelde het niet verkeerd en wil zeker niet zomaar iemand diagnostiseren. Het gaat om in mijn ogen onderhand zorgelijk gedrag (wat in de afgelopen jaren steeds erger is geworden) van een vrouw van in de 70. Voor de rest zal ik mijn bericht verwijderen
Hahahaha
Pff vanmorgen weer raak hier met geluidsoverlast, ik heb een melding gedaan (alweer…) bij de woningcorporatie en andere buren hebben zelfs de politie gebeld, natuurlijk deed die vent niet open toen ze aan zijn deur stonden ik vraag me echt af in hoeverre meldingen doen en politie bellen zin heeft want we willen natuurlijk allemaal dat die vent oprot maar ze kunnen hem er natuurlijk niet makkelijk uit zetten.
Mijn 2024 goal is dat ik mij niet meer hoef te beklagen in dit topic
In ieder geval voor dossieropbouw wel nuttig, meldingen blijven doen…
shit zeg pff
Ik heb een jaar naast een werf gewoond, ze hebben het huis naast me volledig gerenoveerd. Daar kwam veel overlast mee (qua geluid, maar ook werklui die veel vuilnis achterlieten), wat gelukkig op een bepaald moment klaar was. Daarna is er jammer genoeg een zware brand ontstaan waardoor er nu veel schade is die hersteld moet worden. Dus de werken beginnen opnieuw… In de week vind ik dat nog niet zo erg, maar die werklui komen steeds op een zaterdagochtend en zaterdag is de enige dag waarop ik kan uitslapen / niet werk. Het is trouwens gewoon een bouwbedrijf dus ze doen het niet zelf, vandaar dat ik het echt irritant vind dat dit op een zaterdag is.
Wij wonen tegenover een nieuwbouweiland waar vrijstaande woningen worden gebouwd en blijkbaar is het tegenwoordig heel normaal om ook op zaterdag te werken, echt superirritant
Ja inderdaad. Ik zou het nog niet zo erg vinden mochten ze de rest van de week ook doorwerken zodat het vooruit gaat, maar dat doen ze niet. Enkel op zaterdag. Zo gaat het echt nog héél lang duren tegen dat het klaar is…
Ik ben vanmorgen wakker geworden van de de tuiniers die met snoeischaren bezig waren.
Tuurlijk komen die maar een paar keer per jaar voor een aantal uren, maar ik vond het toch ook gek dat ze op een zaterdag kwamen.
Oh help dat is hier niet, zes dagen zijn ze ermee bezig wel. Maar ik kan me je ergernis levendig voorstellen, heb je nog een andere kamer in huis wellicht dat je het minder hoort?
Helaas niet… Ik ga denk ik moeten kijken voor goede oordoppen voor de vrijdagnacht, want dit is niet nog een jaar vol te houden met mijn werkschema.
Heel vervelend maar niet opgeven hoor.
Ja vooral meldingen blijven doen! Als de klachten aanhouden of uit de hand lopen:
ook vragen of de woningcorporatie 1. een “aanwijzing” wil opleggen (ivm hun eigen reglementen. Dat is een waarschuwing zeg maar met acties/afspraken eraan gekoppeld), en als het niet meer gaat 2. evt een buurt-onderzoek (dan mogen buren (evt anoniem) verklaren welke last ze ervan ondervinden).
Dit met eigen logboeken en filmpjes heeft er bij ons voor gezorgd dat iemand wel zijn huis is uitgezet (verschrikkelijk persoon, ondanks hulp van div organisaties, deze persoon terroriseerde de buurt, vocht regelmatig met eigen dealer en mishandelde eigen kind, in de winter naakt buiten zetten etc.)
Je moet er zelf wel echt bovenop zitten, ook om een vaste case manager vragen en steeds alles goed vastleggen, met data/namen wie je hebt gesproken etc
Woningcorporaties zijn helaas heel terughoudend/passief is mijn ervaring maar het is echt niet zo dat er helemaal niets aan te doen is. Ik weet ook van een vriendin die hier beroepsmatig mee te maken heeft dat gemeenten/rechtbanken hier echt wel aan meewerken omdat het zo een grote impact heeft op gezondheid/veiligheid van overige buren. Er moet alleen wel een “dik” dossier liggen met aantoonbare kansen waar de andere persoon niets mee heeft gedaan. Daarom is het zo belangrijk dat de woningcorporatie waarschuwingen blijft opleggen, en opvolging aan geeft. Ze kijken liever weg helaas
Wat kut voor je
Ik hoop dat je iets vindt dat werkt
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Dat biedt hoop ik blijf idd alles vastleggen, stuur expres alles per mail zodat terug te halen is wat ik heb aangegeven en wanneer en stuur ook altijd geluidsopnames mee van de betreffende overlast. De wijkagent is iig op de hoogte gesteld en daarnaast begreep ik dat er ook een wijkteam wordt ingezet. Hopelijk damt die vent dan een beetje in, en gaat het niet juist van kwaad tot erger worden met alles. Baal er zo van want ik woon verder echt super fijn (2,5 maand geleden verhuisd) dus wil hier ook echt niet zelf zomaar weggaan
Dat hoop ik ook!
Iedere situatie is weer anders natuurlijk, ook wat er bij de overlast pleger speelt. En missh kan een goed gesprek met de politie helpen, maar mensen onderschatten soms hoe verstorend het is als je niet eens in je eigen huis chill kan zitten.
Vooral ook andere buren vragen melding te doen als ze last hebben. Klachten uit één hoek zijn niet genoeg.
Ja ik begreep van de woningcorporatie dat andere buren ook al hadden geklaagd, het lastige is dat ik zelf nog niet echt contact heb met buren omdat ik hier kort woon en mijn eerste contact met buren dus niet zo positief was en aanbellen om in het portiek de overlast te bespreken (wat de betreffende persoon dus kan horen) is ook niet ideaal. Zal ik hierover een briefje in de bus doen bij de buren die de politie vandaag hadden gebeld? Ik twijfel nog…