Burenergernissen #2

Ik word gek. Mn buurjongen (15) is al de hele nacht achter zn computer aan het schreeuwen. Heb t al meerdere keren aangegeven dat dat facking irri is en ik alles kan horen. Maar dr word niks aan gedaan.
Vind het ook heel vreemd dat zijn ouders er ook niet wakker van worden. Of van mijn agressieve geklop op de muren wat letterlijk het hele blok moet horen haha.

Volgende keer gewoon de politie bellen. Is het snel over

3 likes

Als je dat aangeeft hoe reageren ze dan? Wat vervelend zeg zou volgende keer zeker de politie bellen ja als ze niet willen luisteren.

1 like

Dan is het een paar weken stil en daarna begint het weer. Die moeder zegt dan ohjaa sorry enzo. Maar volgens mij vind ze het verder wel prima dat hij de hele dag op zn kamer zit dan hoeft zij er niet naar om te kijken.

Ik dacht dat de politie niks deed tegen geluids overlast. Hier word er altijd een beetje laf gezegd ā€œohja we rijden wel ff langsā€

Ze zijn hier toen in de buurt langs geweest voor overlast. Was direct over. Ze bouwen ook een dossier op als dit vaker gebeurd.
Gaan in gesprek met bewoner als eerste

9 likes

Nou, daar kunnen ze echt wel naar laten kijken, soms is het gewoon een accu probleem en ze kunnen hem ook deactiveren. Zou daar echt bloedchagrijnig van worden. Sowieso mensen die in een Dodge Ram rijden zonder dat ze schapenhouder zijn, niemand wil je lelijke auto hebben.

53 likes

Die bestuurders kunnen zich vaak ook spontaan niet meer gedragen in het verkeer met knallend hard optrekken en scheef parkeren enzo. Voor m’n gevoel zie ik ze ook steeds meer rondrijden.

2 likes

Sowieso dat er steeds meer rondrijden. Bij ons staan ze in het dorp zelfs voor rijtjeswoningen en appartementen geparkeerd. Heel ergerlijk.

1 like

Grote auto, kleine piemel toch? Of geld dat niet voor zo’n auto? Hier in t dorp rijden er ook 2 en er zitten van die sneue lui in. Ja ik oordeel. En ze passen niet op een parkeerplaats en je hoort ze al van ver aankomen.

Mijn buurman loopt altijd te schelden buiten, in de ochtend. Ik slaap beneden en als ik wakker ben en ik hoor dat, dan gaat m’n fight or flight modus aan. Nu zit ik ook weer met een hartslag van 10000 in bed.
Doe gewoon niet. :upside_down_face:

7 likes

Mijn onderburen koken altijd op bijzondere tijdstippen en als ze koken ruik ik het 9 van de 10 alsof ze in mijn huis aan t koken zijn. Waardoor als ik om 23.00 wil gaan slapen, ik in hun etengeuren lig en dat is echt niet lekker slapen. Maar ja, ga ook niet aan die mensen vragen of ze niet meer willen koken.

2 likes

Er werd net nog geboord :sob:

4 likes

Sinds ik een nieuwe buur hebt stinkt m’n woning dagelijks naar sigaretten en wiet. :weary:

En ik weet zeker dat het door de ventilatie komt, want rondom m’n ventilatie ruik ik de geuren het sterkst. In m’n slaapkamer ruik ik het ook en die grenst verder helemaal niet aan de woning hiernaast. Dat zou toch eigenlijk niet moeten kunnen? Want dat betekent dat onze ventilatiesystemen op de een of andere manier gekoppeld zijn.

Bij ons kwam het door de kieren rondom de verwarmingsbuizen die van appartement naar appartement gaan. Die hebben we gekit en nu hebben we er bijna geen last van.

3 likes

Dit heb ik ook gehad in een appartement. Onderbuurvrouw rookte onder haar afzuigkap en die geur kwam er bij die van ons dan ook uit. Heel goor maar niks aan te doen eigenlijk.

3 likes

Ik zit nu in een whatsappgroep met (alleen de vrouwen?? dat vind ik al irritant) van ƩƩn kant directe buur en dan weer de twee buren naast haar, om over een tuinafscheiding te overleggen. En op zich gaat het volgens mij prima maar de manier waarop mijn directe buur whatsappt haalt echt het bloed onder mijn nagels vandaan :laughing: heel de tijd van die passief agressieve KUTknipogen :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: :wink: en ik heb natuurlijk geen idee of ze het ook zo bedoelt, op zich gaat het overleggen verder prima geloof ik

3 likes

Onze buren laten een aanbouw bouwen een nu is de aannemer bezig maar die kerel zingt zo teringvals mee, toetert op zijn kleine graafmachine alsof die ergens de Grand prix rijdt een schreeuwt alsof die 200 meter moet overbruggen naar zijn collega. Die collega staat op max 5 meter afstand…

2 likes

Mijn achterbuurman heeft een opgevoerd op afstand bestuurbaar autootje waarmee hij constant over straat en stoepen scheurt. Echt zo gruwelijk irritant dat geluid, zeker omdat hij echt bizar hard gaat. Zelfs als hier alle ramen dichtzijn hoor je het nog keihard binnen. Dat ding wordt ook gewoon meer uitgelaten dan de grote hond die ze hebben want die zie je nooit buiten, daar zijn ze te lui voor, maar met zijn autootje crosst ie ik weet niet hoe vaak langs.

En het is bovendien ook gewoon gevaarlijk want dat ding gaat harder dan wat de gemiddelde auto hier in de straat rijdt. Gaat rakelings langs geparkeerde auto’s, over stoepen en hij laat hem ook gewoon zo ver voor zich rijden dat hij hem zelf niet kan zien dus als er hier voor iemand met zijn fiets of auto de bocht neemt knalt ie er zo op

4 likes

Ik hoop dat iemand eroverheen rijdt. Ben je er in 1 keer van af

15 likes

Dat hoop ik stiekem ook ja

4 likes

Mensen aan t eind vd straat laten elke avond hun hond uit tussen 23-24 en die blaft dan elke 5 seconde (soort wandelende blaf sirene) en onze hond die is dat nu ook kut gaan vinden (want die schrikt elke avond wakker ervan) en gaat daar dan weer om blaffen :weary:

1 like