Burenergernissen #2

Ik weet ook niet of de wijkagent er iets aan gaat doen. Maar als het zo hoog oploopt als ze zegt, dan kan je het proberen.

Ik zou overigens het ook echt klote vinden om iedere ochtend op hetzelfde tijdstip gewekt te worden door een fucking buurman die niet normaal kan omgaan met zijn rolluik. Hou toch op zeg.

2 likes

Ik heb hier in de buurt mega veel geluids overlast. Ik zou met alle liefde ruilen voor een rolluikje in de ochtend hahaha.

2 likes

Ik heb zeker een lange tijd gedacht dat ik mij niet moest aanstellen, Maar blijkbaar ben ik niet de enige die klaagt dus ik zal mij dan toch niet zo erg aanstellen.

Elke nacht wakker schrikken door een harde klap dat is echt niet leuk, ik heb er bewust niet voor gekozen om in een drukke of luide stad te wonen.

2 likes

Ja het is mega irritant maar honestly, welke rolluiken maken geen geluid? Er is zo altijd wel wat. Autodeuren die dichtgegooid worden, motoren en scooters die wegrijden. Het is nergens helemaal stil, vooral niet in de ochtend wanneer mensen vertrekken naar hun werk.

12 likes

Praktische tip: speel white noise af op je telefoon (of zet een ventilator aan). Je filtert dat geluid weg maar het dempt vrijwel alle andere geluiden. Werkt top als je niet met oordoppen wil slapen.

4 likes

Nee tuurlijk niet, vertel mij wat, ik woon aan een drukke doorgaande weg met in het weekend ook schreeuwende dronken mensen die langsfietsen. Maar er is een verschil tussen incidentele geluiden en iedere dag op hetzelfde tijdstip je buurman als wekker hebben.

7 likes

Het is 6 uur sochtends zei je?

5 likes

auto deuren of wegrijdende scooters vallen zeker bij mij onder normale leef geluiden maar dit is veel luider dan een wegrijdende auto of een hard dicht geslagen voordeur.

De persoon waar het geluid vandaan komt is 2 deuren bij mij vandaan en alsnog klinkt hard.

2 likes

tussen half 6 en 6 uur dat is volgens mij nog nacht.

5 likes

Thx dit wil ik zeker proberen !

2 likes

Zelf vond je het ook de ochtend.

6 likes

Blijkbaar heb ik er dus meer last van dan gedacht, ik kan niet meer nadenken.

7 likes

Ik woon bij een treinstation en was zo aan het geluid gewend, maar wordt wel elke ochtend om 5 uur wakker van een buurvrouw die haar deur dichtgooid :frowning: dus snap enigszins het leed. Al zou het nooit in mij opkomen om de politie hiervoor te bellen :sweat_smile:

4 likes

Ben ik het helemaal mee eens normaalgesproken, maar in dit geval is praten al geprobeerd, en zelfs al door meerdere mensen, en heeft het niks geholpen. Vind het dan niet zo gek om eens bij iemand die hierin kan mediaten te polsen of die niet eens met die man kan praten. Zou zelf wel naar andere oplossingen dan politie kijken want acab, misschien is er idd iets als buurtbemiddeling

1 like

Er is door meerdere buren bij deze man geklaagd . Het lijkt mij raar als de buren tegen elkaar klagen maar niet langsgaan bij degene waarom het gaat.

Ik heb daarna ook nog bijgevoegd dat ik eventueel een wijkagent ook een optie vind, ik hier geen verstand van maar wil wel dat het zo snel mogelijk stopt! Op welke manier dan ook. Natuurlijk bel ik geen 112 het is absoluut geen nood

3 likes

Eehhmmm jongens…ik heb rolluik buurman letterlijk 1x gezien, toen hij kwam klagen over de rolluiken. Vandaag wordt dit verhaal weer opgerakeld en wie kom ik tegen???:no_mouth: Zou bijna in het onverklaarbare gebeurtenissen topic posten, maar die man woont natuurlijk ook gewoon in dezelfde straat dus misschien niet helemaal onverklaarbaar. Maar echt​:laughing:

16 likes

En wat heb jij uiteindelijk gedaan met je luide rolluiken?

3 likes

Oh ja, heb ik helemaal overheen gelezen, sorry!
En @Lula klopt ook, ik had het geïnterpreteerd als dat die andere buren ook bij de man met kapot rolluik hadden geklaagd, maar had idd ook tegen elkaar kunnen zijn

5 likes

Eigenlijk niets, maar toevallig was het voor wat ik met mn huis wilde (namelijk meer dan 1 ander persoon ontvangen) veel handiger om de indeling te veranderen. Dus ik slaap niet meer in de kamer met de rolluiken. Dat heeft niets met de buurman te maken, maar het probleem is wel opgelost want ik gebruik ze nu bijna nooit meer.

2 likes

IMG_1006

18 likes