Burenergernissen #2

Wow ik sliep vannacht weer eens in mn ouderlijk huis en het was weer drama met de buurman. Ben echt vanaf 3:00 elk uur wakker geschreeuwd. Hij was alleen maar aan het kankeren en riep ook echt vaak naar de onderbuurvrouw dat het een kk wijf is en dat er een bom op moet etc. Er is van de woningbouw een formulier rondgestuurd waarop we moeten bijhouden wanneer er overlast is. Maar damn, vind het echt wel een onveilige situatie worden hoor.

1 like

Is er dan wel politie gebeld? Of meldpunt verwarde personen. Klinkt niet goed namelijk.

3 likes

Ja, alleen nemen ze polshoogte en gaan ze weer weg. Verward is hij zeker, heeft ook een begeleider die eens in de zoveel tijd langs komt. Het is echt een beetje een ‘met je handen in het haar’ situatie want zolang hij drinkt neemt hij namelijk zijn medicatie niet in en dat zorgt voor die uitspattingen. Vorig jaar heeft hij bij ons wel eens geprobeerd om de deur open te duwen en in die periode was de politie daar soms 2x per dag en toen was hij uiteindelijk opgepakt en daarna een maand opgenomen geweest. Het is echt triest want hij doet echt zijn best om aansluiting te vinden, maar hij is zo vreselijk onvoorspelbaar en kan zo boos uit de hoek komen, mensen worden gewoon bang van hem. En het is zo zonde want als hij zijn medicatie neemt is het echt een hele vriendelijke man
 het systeem faalt hem echt een beetje.

8 likes

Wat verwacht je van het systeem dan?

4 likes

Nou hij vraagt vaak zelf om hulp en extra begeleiding (heeft hij wel eens aangegeven toen hij nuchter was) en hij krijgt dat gewoon niet. Het systeem is misschien een beetje een grote opvatting dus ik hoop niet dat hier direct weer een discussie uit voort komt, benoem het gewoon verkeerd. Maar het is sneu dat iemand helemaal aan het afglijden is en een gevaar aan het worden is voor de omgeving en zichzelf en er gewoon vrijwel niks aan kan worden gedaan omdat hij niet “ver” genoeg is.

Edit : En tuurlijk weet ik dat dit voor een heel groot deel van Nederland geld he, vind het gewoon heftig dat zorg gewoon niet snel geleverd kan worden, maar dat is een maatschappelijk probleem. Kan niet 123 worden aangepast, ben ik me van bewust. Maar ik vind het gewoon heftig.

16 likes

Eindelijk een vervolg op dit gezeik. Tijdje was het relatief rustig hierna, maar alweer een paar maanden stukken meer overlast. In afgelopen week 4 avonden overlast gehad: op de muren bonken, deuren slaan, keiharde muziek, schreeuwen, vuurwerk in de tuin gooien
 Vanavond stonden ze met een groep van 15 ofzo in de voortuin te schreeuwen dus ik riep of het wat stiller kon want kind sliep. Buurjongen liep naar me toe, ja ja sorry, hier is mn 06 nummer. 10 minuten later nog steeds, nog een keer geroepen, gingen ze eindelijk weg/ naar binnen. Maar toen weer het schreeuwen, muziek ed. Dus ik aan de deur, dat het echt einde moest zijn. In de woonkamer gestaan, echt teringbende in huis, ze bevestigden dat ze 14/15 zijn, en ja ja we gaan nu stil doen sorry sorry. Ik zei dat ik vanaf nu echt de politie ga bellen bij alles wat te hard ga: “ja ja snappen we”. Nog geen 5 minuten later ging het weer los dus heb ik het 0900 nummer van de politie gebeld. Zij waren er een half uur later, gesprek gehad met die zoon en weer weg. Paar minuten daarna staat wéér die hele groep op de stoep de schreeuwen, dus ik roep dat het nu echt klaar moet zijn en toen vertrokken ze ook. Maar ze vinden me niet heel erg aardig nu, want paar minuten later fietsten ze de hele tijd langs mn huis te schreeuwen, met piepende remmen, stilstaan voor mn huis en naar binnen kijken en roepen. Dus ik was doodsbang en heb 112 gebeld, handhaving was er gelukkig met een paar minuten. Die zijn een tijdje in de buurt gebleven en ik heb het hele verhaal uitgelegd. Maar zodra zij weg waren fietsten er weer jongens langs te schreeuwen naar m’n huis met kanker dit kanker dat, dus ik ben doodsbang en ik verwacht vannacht een steen door mn ruiten
 Maandag ga ik gelijk de woningbouw bellen want dit kan zo echt niet.

14 likes

Heb je nog contact met zijn vader gehad?

3 likes

Na m’n vorige post wel, ja sorry sorry bla bla, maar in the long shot dus niets veranderd. Handhaving had m net wel aan de telefoon geloof ik, dus ik verwacht m wel op de stoep ergens de komende dagen. Die vader zei volgens handhaving dat hij niet wist waar z’n zoon sliep vannacht, echt wtf

1 like

Ik wil niet zo snel dingen roepen over veilig thuis enzo maar je onvolwassen kind van 14 alleen achter laten lijkt me geen goede situatie. Ik zou dus contact met hen opnemen of nog eens met de geen spoed wel politie en dit uitleggen. Het sociaal team is wellicht een minder zware stap maar ik weet niet of zij daarin iets kunnen betekenen.

Maar je mag een kind van 14 toch niet alleen achter laten en laten wonen of ben ik nou gek.

13 likes

Vervolg rolgordijn

Opeens stond de man van het rolgordijn aan de deur 3 dagen na het gesprek.

Hij had er toch over nagedacht en ik mocht mee naar de kamer waar dit gordijn hangt om te luisteren als dit open en dicht gaat.

De conclusie was toch echt dat dit het harde geluid maakt.
Na nogmaals een kort gesprek wilt deze man nu eindelijk zijn rolgordijn dicht laten als hij te werk gaat om 5:30.

De buren en ik zijn super blij !

77 likes

Handhaving is het idd met ons eens dat dit niet normaal is. Ik twijfelde eerst ook heel erg hoe oud ze nou zijn, maar dat is dus inderdaad 14/15. Ook qua onveilige situaties als brand ed vind ik dit gewoon bizar eng eigenlijk, die lui zijn echt roekeloos. Ik ga idd eens kijken welke partij ik nu het beste kan inlichten, woningbouw sowieso en dan kan ik altijd met hun samen dingen afstemmen

1 like

Mijn buurman rookt zooo ontzettend veel binnen, als zijn slaapkamerraam alleen al openstaat meurt mijn hele slaapkamer al naar rook. Ik hoop altijd dat hij zijn ramen en voordeur lekker dichthoudt, maar even lekker doorluchten :joy: vind het vreselijk, maar kan moeilijk zeggen hou je raam eens dicht

1 like

Vanavond zijn de eerste 3 eieren tegen m ruiten gegooid :ok_hand:

3 likes

Sorry dubbelpost. Politie zit nu binnen bij de buren en een heel stel van die groep om eens serieus het gesprek aan te gaan geloof ik

12 likes

Wat kut @MACdonalds
Je zo onveilig voelen in je eigen huis. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost!

1 like

Woon je nog steeds alleen? Kun je anders vragen of er iemand naar je toe komt? Heel naar dit zeg :pensive:

5 likes

Tja of het mag
 ik woonde van mn 14e tot 17e ook alleen in mn vaders huis en vond dat toen super normaal. Achteraf denk ik wel dat het niet echt een goede situatie was en vind ik het absoluut totaal belachelijk. Denk dat je het wel verwaarlozing zou kunnen noemen ja

3 likes

Jaa en m’n zoontje is nu ook bij me dus die was helemaal overstuur. Toen ik eerst verhaal ging halen bij de buurman over de eieren kwam hij me ook nog achterna en zette z’n voet tussen de voordeur dus het was een gezellige avond weer. Inmiddels dus politie langs geweest en heeft m’n ‘foute buurman’ een gezellig gesprekje met een ander deel van de groep gehad dus hopelijk blijft het nu rustig

4 likes

Nee vanaf je 17e zou je zelfstandig mogen kunnen gaan wonen (soms iets eerder) met instemming van ouders en ook met instemming van een begeleidende dienst (dus bv wanneer thuis wonen niet goed gaat).

Een kind kan niet beoordelen of hij/zij volwassen genoeg is, want het is een kind (en denkt al snel dat ie volwassen is). Maar het is gewoon verwaarlozing als je je kind op die manier aan z’n lot over laat. Er zijn zo te horen ook geen goede leefafspraken of toezicht op het kind zodat het wel goed gaat. Zoals in een bovengenoemde situatie wel zou zijn.

4 likes

Ik kan me niet voorstellen dat de woningbouw het goed vindt dat de vader hier niet meer woont. Dat is echt niet de bedoeling bij sociale huurwoningen. Zeker niet als dit vervolgens gebeurt. Meteen escaleren naar de woningbouw dus

1 like