Balen dat hij zo star reageert want dat kan wel degelijk gemaakt worden. Ik heb een rolluik waarbij je telkens twee klappen hoorde bij het openen en dat kwam door versleten lagers geloof ik?
Het was ook niet duur om te laten repareren
Balen dat hij zo star reageert want dat kan wel degelijk gemaakt worden. Ik heb een rolluik waarbij je telkens twee klappen hoorde bij het openen en dat kwam door versleten lagers geloof ik?
Het was ook niet duur om te laten repareren
Dit is echt bizar gedrag hoor.
De politie heeft wel wat beters te doen dan een geluidsmakend rolluik controleren.
Haha nou ik zie een soort bizarre situatie voor me waar de buurman @Sawadee elke ochtend om 5u wakker maakt met zijn rolluiken, en zij de wijkagent door hem elke ochtend om 5.05 te bellen om het te melden
Bizar gedrag hoe deze man mij belachelijk maakt terwijl er meer mensen last van hebben
Welke oplossingen is er nog meer ? 4 huishoudens om hem heen elke dag om 5:30 wakker is niet normaal.
Een melding maken bij de wijkagenten of geen nood wel hulp lijn lijkt mij de enige oplossing nog.
Of is er een betere oplossing tegen dit probleem ? Ik hoor het graag
Buurtbemiddeling?
Oordoppen
Flauw antwoord. Dus omdat een buurman weigert zijn rolluiken goed te onderhouden moeten de buren die last van hem hebben maar oordoppen indoen?
Buurtbemiddeling of wijkagent (die daar ook voor is) lijkt me dan nog de beste optie als iemand weigert mee te werken. Geluidsoverlast is geluidsoverlast.
Edit: overigens vind ik iedere dag de wijkagent vroeg bellen ook geen goed idee, maar je kan diegene op zijn minst ff een bericht sturen.
Maar denk je echt dat een wijkagent hier iets aan gaat doen? Ik vrees dat dit toch gewoon onder leefgeluiden valt.
Je minder aanstellen.
Mensen wonen aan spoorlijnen en snelwegen, een paar tikken die een minuutje duren oh no.
We wonen met 18 miljoen op een postzegel, dan krijg je dit.
Ik weet ook niet of de wijkagent er iets aan gaat doen. Maar als het zo hoog oploopt als ze zegt, dan kan je het proberen.
Ik zou overigens het ook echt klote vinden om iedere ochtend op hetzelfde tijdstip gewekt te worden door een fucking buurman die niet normaal kan omgaan met zijn rolluik. Hou toch op zeg.
Ik heb hier in de buurt mega veel geluids overlast. Ik zou met alle liefde ruilen voor een rolluikje in de ochtend hahaha.
Ik heb zeker een lange tijd gedacht dat ik mij niet moest aanstellen, Maar blijkbaar ben ik niet de enige die klaagt dus ik zal mij dan toch niet zo erg aanstellen.
Elke nacht wakker schrikken door een harde klap dat is echt niet leuk, ik heb er bewust niet voor gekozen om in een drukke of luide stad te wonen.
Ja het is mega irritant maar honestly, welke rolluiken maken geen geluid? Er is zo altijd wel wat. Autodeuren die dichtgegooid worden, motoren en scooters die wegrijden. Het is nergens helemaal stil, vooral niet in de ochtend wanneer mensen vertrekken naar hun werk.
Praktische tip: speel white noise af op je telefoon (of zet een ventilator aan). Je filtert dat geluid weg maar het dempt vrijwel alle andere geluiden. Werkt top als je niet met oordoppen wil slapen.
Nee tuurlijk niet, vertel mij wat, ik woon aan een drukke doorgaande weg met in het weekend ook schreeuwende dronken mensen die langsfietsen. Maar er is een verschil tussen incidentele geluiden en iedere dag op hetzelfde tijdstip je buurman als wekker hebben.
Het is 6 uur sochtends zei je?
auto deuren of wegrijdende scooters vallen zeker bij mij onder normale leef geluiden maar dit is veel luider dan een wegrijdende auto of een hard dicht geslagen voordeur.
De persoon waar het geluid vandaan komt is 2 deuren bij mij vandaan en alsnog klinkt hard.
tussen half 6 en 6 uur dat is volgens mij nog nacht.
Thx dit wil ik zeker proberen !
Zelf vond je het ook de ochtend.