Burenergernissen #2

Ja i know, ik heb jarenlang bij woningcorporaties gewerkt, met ik weet daardoor ook hoeveel bewijs er nodig is ed. Hij gaat natuurlijk nooit toegeven dat hij hier bijna nooit meer is. Gisteren zei hij iig tegen de politie dat hij vanaf nu weer hier gaat zijn dus hij heeft het denk ik wel soort van toegegeven aan ze. Ik ga morgen iig de woningbouw contacten hierover, vannacht is het verder gelukt rustig gebleven.

7 likes

Geen burenergernis, maar wel een situatie waar ik niet zo goed weet wat te doen mbt een buur.
Dinsdag middag heeft een buur een pakket aangenomen. Zij is bijna altijd thuis en sinds kort woont zij alleen ivm overlijden van haar man.
Sinds dinsdag avond bel ik al aan en wordt er steeds niet open gedaan.
Begin mij nu wel een beetje zorgen te maken mede ook omdat zij dus alleen woont.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze een paar dagen weg is. Maar ik vind het dan wel apart dat je dan een pakje aan zou nemen als je weet dat je vervolgens dagen lang weg bent? Of dan leg je iets van een briefje in de bus neer toch? Wil ook niet meteen ā€˜paniek zaaien’ dus vind lastig om bv al politie te bellen? Ik ken ook niemand met haar telefoonnummer.
Ga sowieso morgen de woningbouw maar bellen of die haar kunnen bereiken gezien die neem ik aan haar telefoonnummer hebben.
Maar wil het liefst vandaag al wat doen want zit me gewoon niet lekker als er echt bv wat is gebeurd dat ik dan tot morgen heb gewacht

Ziet het er van de buitenkant uit alsof ze met vakantie zou kunnen zijn? Gaan er lampen aan/uit (of brandt er een lamp juist onafgebroken), staat er een koffiekopje op tafel, ligt er post op de mat? Heeft ze huisdieren? Kan je aanbellen en met je oor op de brievenbus luisteren of er respons is?
Bij twijfel zou ik wel de politie bellen voor overleg. Zeker omdat ze dinsdagmiddag nog iets voor je heeft aangenomen en je sinds dinsdagavond geen contact krijgt, dat is niet het meest logische moment om een paar dagen op vakantie te gaan.

6 likes

Stop anders eerst zo een briefje in haar brievenbus met jouw telefoonnummer en naam en dat er een pakketje van jou bij haar is en je het graag op komt halen als het schikt. Edit: en natuurlijk wel eerst even aanbellen en kloppen op het raam voor je het door de bus doet. Je zou ook even bij haar andere buur kunnen aanbellen om te vragen of ze haar recent nog gehoord of gezien hebben of een telefoonnummer hebben.

Mijn ervaring is dat postbodes soms wel echt aan kunnen dringen. Ik heb ook al weleens gehad dat ik echt op t punt stond om een paar dagen weg te gaan en ze aan bleven dringen om het pakket toch aan te nemen

1 like

Weet je haar naam? Kan je dr opzoeken op insta of fb en haar een berichtje sturen? Zou niet meteen de politie bellen, misschien heeft ze gewoon even geen zin om dr bed uit te komen omdat ze aan het rouwen is.

1 like

Je doet het vast al maar voor de zekerheid: heb je het ook overdag geprobeerd?

Mijn moeder werd tot een flinke periode na het overlijden van mijn vader door zoveel vreemde mensen benaderd die ook het huis in de gaten hielden, dat zij na een bepaald tijdstip helemaal niet meer open deed.

3 likes

Bedankt voor alle antwoorden.
Ik kan dus niet naar binnen kijken , want ze woont op het stuk wat bij ons binnen in het trappenhuis zit. Dus ik zie alleen de voordeur.
Heb overdag en s’avonds aangebeld dus ook alle momenten zeg maar.
Haar man is nu een paar maanden overleden, dus ga er niet vanuit dat dat een reden is dat ze niet open doet. Heb gister ook een briefje met mijn telefoonnummer in haar brievenbus gedaan.
Ga morgen ochtend sowieso de woningbouw bellen

1 like

Ik zou het 0900 nummer van de politie bellen denk ik :joy:. Zij kunnen misschien ook contact opnemen met eventuele familie

3 likes

Kan, maar straks is ze wel kassie wijlen. Gaat stinken hoor

4 likes

Daarom wil ik dus niet gelijk de politie bellen
Maar het is ook vreemd als je een pakje aanneemt en dan letterlijk vanaf een paar uur erna dagen lang weg bent.
Zeker gezien ze dus alleen woont ben je dan na paar dagen toch bang dat ze dalijk wel daar ligt.

2 likes

Ik vind dit wel een goeie eerlijk gezegd @lauraD. Situatie uitleggen en zij kunnen je misschien wel tips of advies geven over wat je kan doen. Of zij komen in actie.

En dan bel je niet de politie omdat jij je pakketje wel, maar omdat je je zorgen maakt. En toevallig is dat pakketje de aanleiding, maar vind het niet zo gek hoor dat je je zorgen maakt.

16 likes

Dank je ga dat ook maar doen morgen.
Hun zullen vast haar telefoonnummer ook hebben. Dus al bellen ze maar voor de zekerheid of in ieder geval alles ok is

Dat nummer is nu ook gewoon bereikbaar, mocht je niet tot morgen willen wachten.

2 likes

@lauraD dit bedoel ik! Beter een keer teveel bellen dan dat je over een week denkt ā€œhad ik maarā€.

3 likes

Nee heb ik al geprobeerd ook.
Maar heb vanavond toch maar dat 8844 nr gebeld en verhaal uitgelegd dat het me mede omdat ze alleen woont niet lekker zit en dat in mijn mening je geen pakketje normaal gesproken aanneemt als je weet dat je weg gaat.
Nou werd ik uiteindelijk naar de meldkamer doorgestuurd en binnen 5 minuten stonden 2 agenten hier :see_no_evil:
Kregen ze een zoon te pakken blijkt ze dus wel gewoon een paar dagen uit logeren te zijn…
Dus gelukkig niks aan de hand.
Zegt die agent ook nog ja ben alleen vergeten te vragen hoe lang nog dus weet niet hoelang je nog op je pakje moet wachten. :joy:
Ik zeg nou dat pakje zal me gestolen worden maar ik was echt bang dat er iets dalijk gebeurd was

103 likes

Ahh maar toch ook fijn voor naasten dat ze weten dat anderen naar haar omkijken. Fijn dat de politie het serieus nam. En gelukkig niks aan de hand.

19 likes

Ik vind het heel goed dat je toch hebt gebeld ook al is er niks aan de hand. En idd gaat niet om je pakketje maar omdat je je zorgen maakt. Als mijn ouder alleen zou zijn na een overlijden en een van de buren zou dit doen zou ik het als kind van die ouder echt een fijn gevoel vinden dat er nog mensen zijn die zich om elkaar bekommeren.

23 likes

Er is een buurtapp en blijkbaar is onze buurvrouw bevallen. Deelt een andere buurman (niet de vader en geen familie) een foto van de vader met net geboren baby in die buurtapp??? Met gefeliciteerd met jullie dochter erbij. Ze hebben het zelf niet gedeeld en ook nog niet op socials ofzo. Ik vind dit echt heel vreemd :face_holding_back_tears:
En nu vraagt een andere buurman hoe het nieuwe buurmeisje heet.

2 likes

Hoe komt hij aan die foto?

3 likes