Blijkbaar heb ik er dus meer last van dan gedacht, ik kan niet meer nadenken.
Ik woon bij een treinstation en was zo aan het geluid gewend, maar wordt wel elke ochtend om 5 uur wakker van een buurvrouw die haar deur dichtgooid dus snap enigszins het leed. Al zou het nooit in mij opkomen om de politie hiervoor te bellen
Ben ik het helemaal mee eens normaalgesproken, maar in dit geval is praten al geprobeerd, en zelfs al door meerdere mensen, en heeft het niks geholpen. Vind het dan niet zo gek om eens bij iemand die hierin kan mediaten te polsen of die niet eens met die man kan praten. Zou zelf wel naar andere oplossingen dan politie kijken want acab, misschien is er idd iets als buurtbemiddeling
Er is door meerdere buren bij deze man geklaagd . Het lijkt mij raar als de buren tegen elkaar klagen maar niet langsgaan bij degene waarom het gaat.
Ik heb daarna ook nog bijgevoegd dat ik eventueel een wijkagent ook een optie vind, ik hier geen verstand van maar wil wel dat het zo snel mogelijk stopt! Op welke manier dan ook. Natuurlijk bel ik geen 112 het is absoluut geen nood
Eehhmmm jongensâŠik heb rolluik buurman letterlijk 1x gezien, toen hij kwam klagen over de rolluiken. Vandaag wordt dit verhaal weer opgerakeld en wie kom ik tegen??? Zou bijna in het onverklaarbare gebeurtenissen topic posten, maar die man woont natuurlijk ook gewoon in dezelfde straat dus misschien niet helemaal onverklaarbaar. Maar echtâ:laughing:
En wat heb jij uiteindelijk gedaan met je luide rolluiken?
Oh ja, heb ik helemaal overheen gelezen, sorry!
En @Lula klopt ook, ik had het geĂŻnterpreteerd als dat die andere buren ook bij de man met kapot rolluik hadden geklaagd, maar had idd ook tegen elkaar kunnen zijn
Eigenlijk niets, maar toevallig was het voor wat ik met mn huis wilde (namelijk meer dan 1 ander persoon ontvangen) veel handiger om de indeling te veranderen. Dus ik slaap niet meer in de kamer met de rolluiken. Dat heeft niets met de buurman te maken, maar het probleem is wel opgelost want ik gebruik ze nu bijna nooit meer.
Wow ik sliep vannacht weer eens in mn ouderlijk huis en het was weer drama met de buurman. Ben echt vanaf 3:00 elk uur wakker geschreeuwd. Hij was alleen maar aan het kankeren en riep ook echt vaak naar de onderbuurvrouw dat het een kk wijf is en dat er een bom op moet etc. Er is van de woningbouw een formulier rondgestuurd waarop we moeten bijhouden wanneer er overlast is. Maar damn, vind het echt wel een onveilige situatie worden hoor.
Is er dan wel politie gebeld? Of meldpunt verwarde personen. Klinkt niet goed namelijk.
Ja, alleen nemen ze polshoogte en gaan ze weer weg. Verward is hij zeker, heeft ook een begeleider die eens in de zoveel tijd langs komt. Het is echt een beetje een âmet je handen in het haarâ situatie want zolang hij drinkt neemt hij namelijk zijn medicatie niet in en dat zorgt voor die uitspattingen. Vorig jaar heeft hij bij ons wel eens geprobeerd om de deur open te duwen en in die periode was de politie daar soms 2x per dag en toen was hij uiteindelijk opgepakt en daarna een maand opgenomen geweest. Het is echt triest want hij doet echt zijn best om aansluiting te vinden, maar hij is zo vreselijk onvoorspelbaar en kan zo boos uit de hoek komen, mensen worden gewoon bang van hem. En het is zo zonde want als hij zijn medicatie neemt is het echt een hele vriendelijke man⊠het systeem faalt hem echt een beetje.
Wat verwacht je van het systeem dan?
Nou hij vraagt vaak zelf om hulp en extra begeleiding (heeft hij wel eens aangegeven toen hij nuchter was) en hij krijgt dat gewoon niet. Het systeem is misschien een beetje een grote opvatting dus ik hoop niet dat hier direct weer een discussie uit voort komt, benoem het gewoon verkeerd. Maar het is sneu dat iemand helemaal aan het afglijden is en een gevaar aan het worden is voor de omgeving en zichzelf en er gewoon vrijwel niks aan kan worden gedaan omdat hij niet âverâ genoeg is.
Edit : En tuurlijk weet ik dat dit voor een heel groot deel van Nederland geld he, vind het gewoon heftig dat zorg gewoon niet snel geleverd kan worden, maar dat is een maatschappelijk probleem. Kan niet 123 worden aangepast, ben ik me van bewust. Maar ik vind het gewoon heftig.
Eindelijk een vervolg op dit gezeik. Tijdje was het relatief rustig hierna, maar alweer een paar maanden stukken meer overlast. In afgelopen week 4 avonden overlast gehad: op de muren bonken, deuren slaan, keiharde muziek, schreeuwen, vuurwerk in de tuin gooien⊠Vanavond stonden ze met een groep van 15 ofzo in de voortuin te schreeuwen dus ik riep of het wat stiller kon want kind sliep. Buurjongen liep naar me toe, ja ja sorry, hier is mn 06 nummer. 10 minuten later nog steeds, nog een keer geroepen, gingen ze eindelijk weg/ naar binnen. Maar toen weer het schreeuwen, muziek ed. Dus ik aan de deur, dat het echt einde moest zijn. In de woonkamer gestaan, echt teringbende in huis, ze bevestigden dat ze 14/15 zijn, en ja ja we gaan nu stil doen sorry sorry. Ik zei dat ik vanaf nu echt de politie ga bellen bij alles wat te hard ga: âja ja snappen weâ. Nog geen 5 minuten later ging het weer los dus heb ik het 0900 nummer van de politie gebeld. Zij waren er een half uur later, gesprek gehad met die zoon en weer weg. Paar minuten daarna staat wéér die hele groep op de stoep de schreeuwen, dus ik roep dat het nu echt klaar moet zijn en toen vertrokken ze ook. Maar ze vinden me niet heel erg aardig nu, want paar minuten later fietsten ze de hele tijd langs mn huis te schreeuwen, met piepende remmen, stilstaan voor mn huis en naar binnen kijken en roepen. Dus ik was doodsbang en heb 112 gebeld, handhaving was er gelukkig met een paar minuten. Die zijn een tijdje in de buurt gebleven en ik heb het hele verhaal uitgelegd. Maar zodra zij weg waren fietsten er weer jongens langs te schreeuwen naar mân huis met kanker dit kanker dat, dus ik ben doodsbang en ik verwacht vannacht een steen door mn ruiten⊠Maandag ga ik gelijk de woningbouw bellen want dit kan zo echt niet.
Heb je nog contact met zijn vader gehad?
Na mân vorige post wel, ja sorry sorry bla bla, maar in the long shot dus niets veranderd. Handhaving had m net wel aan de telefoon geloof ik, dus ik verwacht m wel op de stoep ergens de komende dagen. Die vader zei volgens handhaving dat hij niet wist waar zân zoon sliep vannacht, echt wtf
Ik wil niet zo snel dingen roepen over veilig thuis enzo maar je onvolwassen kind van 14 alleen achter laten lijkt me geen goede situatie. Ik zou dus contact met hen opnemen of nog eens met de geen spoed wel politie en dit uitleggen. Het sociaal team is wellicht een minder zware stap maar ik weet niet of zij daarin iets kunnen betekenen.
Maar je mag een kind van 14 toch niet alleen achter laten en laten wonen of ben ik nou gek.
Vervolg rolgordijn
Opeens stond de man van het rolgordijn aan de deur 3 dagen na het gesprek.
Hij had er toch over nagedacht en ik mocht mee naar de kamer waar dit gordijn hangt om te luisteren als dit open en dicht gaat.
De conclusie was toch echt dat dit het harde geluid maakt.
Na nogmaals een kort gesprek wilt deze man nu eindelijk zijn rolgordijn dicht laten als hij te werk gaat om 5:30.
De buren en ik zijn super blij !
Handhaving is het idd met ons eens dat dit niet normaal is. Ik twijfelde eerst ook heel erg hoe oud ze nou zijn, maar dat is dus inderdaad 14/15. Ook qua onveilige situaties als brand ed vind ik dit gewoon bizar eng eigenlijk, die lui zijn echt roekeloos. Ik ga idd eens kijken welke partij ik nu het beste kan inlichten, woningbouw sowieso en dan kan ik altijd met hun samen dingen afstemmen