Mijn buurman rookt zooo ontzettend veel binnen, als zijn slaapkamerraam alleen al openstaat meurt mijn hele slaapkamer al naar rook. Ik hoop altijd dat hij zijn ramen en voordeur lekker dichthoudt, maar even lekker doorluchten vind het vreselijk, maar kan moeilijk zeggen hou je raam eens dicht
Vanavond zijn de eerste 3 eieren tegen m ruiten gegooid
Sorry dubbelpost. Politie zit nu binnen bij de buren en een heel stel van die groep om eens serieus het gesprek aan te gaan geloof ik
Wat kut @MACdonalds
Je zo onveilig voelen in je eigen huis. Ik hoop dat dit snel wordt opgelost!
Woon je nog steeds alleen? Kun je anders vragen of er iemand naar je toe komt? Heel naar dit zeg
Tja of het mag⦠ik woonde van mn 14e tot 17e ook alleen in mn vaders huis en vond dat toen super normaal. Achteraf denk ik wel dat het niet echt een goede situatie was en vind ik het absoluut totaal belachelijk. Denk dat je het wel verwaarlozing zou kunnen noemen ja
Jaa en mān zoontje is nu ook bij me dus die was helemaal overstuur. Toen ik eerst verhaal ging halen bij de buurman over de eieren kwam hij me ook nog achterna en zette zān voet tussen de voordeur dus het was een gezellige avond weer. Inmiddels dus politie langs geweest en heeft mān āfoute buurmanā een gezellig gesprekje met een ander deel van de groep gehad dus hopelijk blijft het nu rustig
Nee vanaf je 17e zou je zelfstandig mogen kunnen gaan wonen (soms iets eerder) met instemming van ouders en ook met instemming van een begeleidende dienst (dus bv wanneer thuis wonen niet goed gaat).
Een kind kan niet beoordelen of hij/zij volwassen genoeg is, want het is een kind (en denkt al snel dat ie volwassen is). Maar het is gewoon verwaarlozing als je je kind op die manier aan zān lot over laat. Er zijn zo te horen ook geen goede leefafspraken of toezicht op het kind zodat het wel goed gaat. Zoals in een bovengenoemde situatie wel zou zijn.
Ik kan me niet voorstellen dat de woningbouw het goed vindt dat de vader hier niet meer woont. Dat is echt niet de bedoeling bij sociale huurwoningen. Zeker niet als dit vervolgens gebeurt. Meteen escaleren naar de woningbouw dus
Ja i know, ik heb jarenlang bij woningcorporaties gewerkt, met ik weet daardoor ook hoeveel bewijs er nodig is ed. Hij gaat natuurlijk nooit toegeven dat hij hier bijna nooit meer is. Gisteren zei hij iig tegen de politie dat hij vanaf nu weer hier gaat zijn dus hij heeft het denk ik wel soort van toegegeven aan ze. Ik ga morgen iig de woningbouw contacten hierover, vannacht is het verder gelukt rustig gebleven.
Geen burenergernis, maar wel een situatie waar ik niet zo goed weet wat te doen mbt een buur.
Dinsdag middag heeft een buur een pakket aangenomen. Zij is bijna altijd thuis en sinds kort woont zij alleen ivm overlijden van haar man.
Sinds dinsdag avond bel ik al aan en wordt er steeds niet open gedaan.
Begin mij nu wel een beetje zorgen te maken mede ook omdat zij dus alleen woont.
Het kan natuurlijk altijd zijn dat ze een paar dagen weg is. Maar ik vind het dan wel apart dat je dan een pakje aan zou nemen als je weet dat je vervolgens dagen lang weg bent? Of dan leg je iets van een briefje in de bus neer toch? Wil ook niet meteen āpaniek zaaienā dus vind lastig om bv al politie te bellen? Ik ken ook niemand met haar telefoonnummer.
Ga sowieso morgen de woningbouw maar bellen of die haar kunnen bereiken gezien die neem ik aan haar telefoonnummer hebben.
Maar wil het liefst vandaag al wat doen want zit me gewoon niet lekker als er echt bv wat is gebeurd dat ik dan tot morgen heb gewacht
Ziet het er van de buitenkant uit alsof ze met vakantie zou kunnen zijn? Gaan er lampen aan/uit (of brandt er een lamp juist onafgebroken), staat er een koffiekopje op tafel, ligt er post op de mat? Heeft ze huisdieren? Kan je aanbellen en met je oor op de brievenbus luisteren of er respons is?
Bij twijfel zou ik wel de politie bellen voor overleg. Zeker omdat ze dinsdagmiddag nog iets voor je heeft aangenomen en je sinds dinsdagavond geen contact krijgt, dat is niet het meest logische moment om een paar dagen op vakantie te gaan.
Stop anders eerst zo een briefje in haar brievenbus met jouw telefoonnummer en naam en dat er een pakketje van jou bij haar is en je het graag op komt halen als het schikt. Edit: en natuurlijk wel eerst even aanbellen en kloppen op het raam voor je het door de bus doet. Je zou ook even bij haar andere buur kunnen aanbellen om te vragen of ze haar recent nog gehoord of gezien hebben of een telefoonnummer hebben.
Mijn ervaring is dat postbodes soms wel echt aan kunnen dringen. Ik heb ook al weleens gehad dat ik echt op t punt stond om een paar dagen weg te gaan en ze aan bleven dringen om het pakket toch aan te nemen
Weet je haar naam? Kan je dr opzoeken op insta of fb en haar een berichtje sturen? Zou niet meteen de politie bellen, misschien heeft ze gewoon even geen zin om dr bed uit te komen omdat ze aan het rouwen is.
Je doet het vast al maar voor de zekerheid: heb je het ook overdag geprobeerd?
Mijn moeder werd tot een flinke periode na het overlijden van mijn vader door zoveel vreemde mensen benaderd die ook het huis in de gaten hielden, dat zij na een bepaald tijdstip helemaal niet meer open deed.
Bedankt voor alle antwoorden.
Ik kan dus niet naar binnen kijken , want ze woont op het stuk wat bij ons binnen in het trappenhuis zit. Dus ik zie alleen de voordeur.
Heb overdag en sāavonds aangebeld dus ook alle momenten zeg maar.
Haar man is nu een paar maanden overleden, dus ga er niet vanuit dat dat een reden is dat ze niet open doet. Heb gister ook een briefje met mijn telefoonnummer in haar brievenbus gedaan.
Ga morgen ochtend sowieso de woningbouw bellen
Ik zou het 0900 nummer van de politie bellen denk ik . Zij kunnen misschien ook contact opnemen met eventuele familie
Kan, maar straks is ze wel kassie wijlen. Gaat stinken hoor
Daarom wil ik dus niet gelijk de politie bellen
Maar het is ook vreemd als je een pakje aanneemt en dan letterlijk vanaf een paar uur erna dagen lang weg bent.
Zeker gezien ze dus alleen woont ben je dan na paar dagen toch bang dat ze dalijk wel daar ligt.