Ik stap elke zomer meerdere keren met m’n blote voetjes in de kattenstront in het gras in m’n EIGEN achtertuin. Dat is echt zo ranzig. En ze kakken de hele moestuin onder. Binnen houden die beesten. Mijn hond moet ook aan de lijn en honden zijn over het algemeen beter te trainen dan katten. Waarom zijn daar geen regels voor?!
van dat tweede voorbeeld krijg ik echt gevangenis vibes haha
Je weet dat je poes hoogstwaarschijnlijk voor overlast gaat zorgen als je het naar buiten laat gaan. Maar vervolgens ben je best bereid als iemand naar jou toe komt om naar oplossingen te zoeken.
Maar dan moet je als klager toch ook weten van wie die poes is?
Zorg als eigenaar gewoon dat je poes niet weg kan. Omhein je tuin koop een rad waar het in kan lopen.
Idd, nu nog van die camera’s en het is af ![]()
Haha ja ik noem de tuin van mijn broer ook altijd Guantánamo bay; maar ja boeiend, de buren zijn wel superblij met de kak-vrije tuin (de ene kat is echt veel te dom (oranje) om aan te leren dat ie eerst op de bak moet poepen voor ie naar buiten mag), de katjes zelf zijn ook meteen veilig voor verkeer etc.
En laten we eerlijk zijn, de gemiddelde vinextuin is ook zonder zo’n gaasbeveiliging niet bepaald… pitoresk. Als je toch al kunstgras hebt, kan je je tuin ook eigenlijk niet verder verpesten. Of je het nou met een VT wonen gestylde overkapping probeert te redden of gewoon direct voor Jail vibes gaat, maakt het verschil ook niet.
Op basis van de mensen die ik op de gemeente te zien zijn? Hangen er al, met livefeed naar de telefoon natuurlijk.
@Zemraluani @grace misschien is het beroepsmisvorming, misschien ben ik een snob, of ik ben gewoon te Vlaams om het te snappen / zelf te willen
Gattanomo bay ![]()
@Ainu wat is er anders in Vlaanderen dan? Ik vind dit ook niet mooi, maar wel goed voor zowel de veiligheid van je eigen kat als de netheid van de tuin van de buren en als je schutting niet zo’n troosteloze lichte muur aan een troosteloze strakke nieuwbouwwoning is en je er bijv planten tegenaan laat klimmen dan valt er best mee te leven toch.
tuinen zijn gewoon sowieso al veel groter, de gemiddelde nieuwe verkaveling zit met percelen van 4,5 are (vaak een splitsing van een oud groot perceel) terwijl in nederland het gemiddelde eerder rond 1 a 2 zit volgens mij
Buren in het portiek hiernaast die midden in de nacht met (voor)deuren gooien. Echt hoezo denk je niet even na? Door hoe het gebouw in elkaar zit hoor ik dat dus best wel goed. Maar omdat het niet in mijn portiek zit en ik niet zo makkelijk bij de voordeur van die mensen kan komen vraag ik me af wat ik het beste kan doen. Misschien even een briefje in de brievenbus, want die zijn wel vrij toegankelijk. Ik word er namelijk gewoon wakker van
Cattanomo Bay ![]()
Of op zijn Nederlands Kattanomo bay
Maar dit hangt toch gewoon enorm af van de regio/het gebied waar je woont? In meer stedelijk gebied hebben mensen echt vergelijkbare tuinen met het voorbeeld hoor
Mijn buren zitten al 2 uur samen te zingen in de tuin.
Ik heb liever dat de buurkatten in mn tuin kakken dan dat de buurman zon schutting zou zetten om heel eerlijk te zijn. ![]()
(Ja mijn buren hebben katten en we hebben een prachtige beukenhaag)
Ik heb in het appartement tegenover mij een nieuwe overbuur. Geen idee hoe hij heet/welk huisnummer hij heeft. Ik weet alleen welk balkon van hem is en ik weet dat alle peuken die daaronder op de grond liggen van hem zijn.
Zijn gordijnen zijn al weken hermetisch gesloten en hij verschijnt een paar keer per dag met een blik energiedrank en een peuk op het balkon. Die peuk flikkert hij altijd naar de grond.
![]()
Waarom zijn mensen zo aso?! Je kan toch een asbak op je balkon zetten.
Ik overweeg een asbakje te kopen, in te pakken met een briefje en op zijn balkon te gooien. Helaas kan ik niet goed mikken.
Nee en een asbak door z’n raam tiefen is ook weer zo agressief ![]()
Ik keur dit goed hoor.
Huisnummer achterhalen, asbak als pakketje sturen
(zou me teveel geld kosten, maar wel legendarisch)
Klein asbakje past wel door de bus toch?
Je hebt van die pocketasbakken voor festivals haha. Dus als je passief agressief wil doen die kopen en in de brievenbus gooien, als hij die opent tenminste.
Onze buren hebben een uitbouw laten bouwen. Nu hebben ze allemaal van de beunhaasjes in dienst om alles te doen. Die van vandaag die zijn me toch een partij raar. Ineens schreeuwen alsof die half dood gaat. Ik schrok me kapot. Mijn man die boven aan het werk is met gesloten deur en noise canceling koptelefoon appte mij dat hij het geschreeuw ook hoorde.